![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helse Førde betalar for flybillettar på første klasse til ein av legane sine. For fire reiser har dette kosta 170.000 kroner.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.745953 Hvis det er så stort og viktig det vedkommende skal gjøre, hadde kanskje en overnatting på hotell før opersjonen skulle gjøres være å foretrekke? Trodde det var bare asiatiske forretningsfolk og millionærer som reiste på første jeg, men Helse Førde også, altså! ![]() Synes denne kritikken er atskillig mer berettiget enn kritikken av norske politikere som av og til flyr business... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Var det ikke Helse Førde som også hadde en direktør som brukte mangfoldige tusen på designmøbler til private kontor, samtidig som de reduserte de medisinske budsjettene, samt ansatte hele ledergruppen fra sin gamle bedrift i Akershus, som fikk sinnssykt gode pendlerbetingelser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
Joda, dette er samme gjengen. En annen ting som irriterer meg er norske medias tendens til å kalle alt som ikke foregår på absolutt billigste billett for "førsteklasse".
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men han valgte jo SAS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Artig. Har ikke klart å finne første klasse ombord på 330/340en til SAS.. De har betalt over 40.000.- for en C klasse t/r NYC-Førde. Det er full C, det! Håper han hadde en fin tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
40.000 betyr vel at han hadde det som tidligere het Eurosleeper frem til de fikk nye seter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dustesak. Det koster å reise med bizniz, og det koster å være opplagt når man kommer fram.
Jeg har sjøl reist med business til USA og forskjellen er STOR med tanke på hvor opplagt man er ved ankomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja man er selvsagt mer opplagt....på samme måte operer jo store selskaper når dem sender sine ansatte for å forhandle/close dealer i andre land....ingen stor sak det.
Men her er det snakk om offentlige midler...er nok der skoen trykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja klart at det har noe å si. Men la oss si at man er enige om at legen skal være opplagt ved ankomst. Så kjøper man en billett til 20.000 Molde - New York. Så plusser man på hotell i New york til 2500 per natt og så plusser man på kosttillegg nær tusenlappen.
Det blir ikke 40.000, men det blir penger det også - og ekstra døgn denne legen er utilgjengelig hjemme, noe som koster penger det også. Sånn i teorien ihvertfall. Men la oss si at differensen er 15.000 før vi regner på "tap" ved at legen ikke er hjemme og fikser på nordmenn. Helsenorge er noe jeg har null peiling på. Men sjøl jeg ser at det ikke nødvendigvis er så gæli som det ser ut i utgangspunktet. K |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
C er selvsagt mye bedre enn Y/M, men jeg må være helt ærlig å si at jeg er overrasket over at Staten ikke har noen kraftige rabatter på disse billettene Jeg tok kontakt med SAS for et pristilbut på akkurat USA-Norge. Vi åpner kontor i Chicago 1. oktober og jeg skal jobbe en uke i måneden i Norge. Bare ved å forplikte oss til 15 t/r ORD-OSL i C, fikk vi en pris på ca. USD 3000, altså under 20.000 t/r. Billettene har noen restriksjoner, som ombookingsgebyrer, men det er ingen minimum dager for opphold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Om ikke annet kan man benytte seg av idiotien om at prising fra enkelte marked er så mye billigere at om man har tid så lønner det seg å ta en avstikker for å starte en billigere billett fra et annet sted til dit man skal (notorisk er AMS-LHR-USA/Asia som er normalt minst 10-20% billigere enn bare LHR-USA/Asia med BA i Biz/F-klasse). Men det er jo en diskusjon i seg selv. -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Travelnet - er det et reisebyrå som også jeg kan bruke...? Andre tips til å finne gode priser (da primært business)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Se PM. -A ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En førsteklasses hjemreise | Flight Cancelled | TripReports | 1 | 14-05-2015 19:37 |
Norges tøffeste leger | Heidi | Småprat | 7 | 03-09-2012 13:00 |