![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,394
|
![]()
Jeg skal ut å reise med SK7491 om 2 uker fra OSL til TFS, og har sett både i år og tidligere år at SAS nesten uten unntak velger å fly med -800 uten winglets til kanariholmene. I dag med LN-RRU.
Jeg har alltid trodd at det ville vært best å sette på fly med winglets på slike lange turer som er på ca 5t hver vei for å spare fuel, så er det noen som vet grunnen til at de setter opp maskiner uten winglets? Er det fordi det er muligheter for høyere vekt med pax og bagasje, eller er det større tanker på disse flyene kontra de med winglets? Bare en tanke jeg grublet over en stund ![]() Last edited by Airbus 330; 05-07-2016 at 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,703
|
![]()
Oftest er det nok tilfeldig fordi det flyet passet best den dagen, men det hender det velges fly med short field package når man skal fly fra f. eks. Molde, da disse klarer mer vekt fra korte baner bedre enn flyene uten SFP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
SK4697/4698 som går fast rute på lørdager går også som oftest uten wl. Har lagt merke til at RRE/F/G brukes oftere om vinteren, men det er sikkert tilfeldig. Nå i sommer er det -700 innimellom også.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og valg av seter ved flere legs | veos | Reiseforum | 3 | 09-04-2014 13:04 |
OSL - New York, SAS eller andre bra valg? | mann78 | Reiseforum | 41 | 22-07-2012 14:24 |
Hvorfor charterflighter KSU-FAE? | flyKSU | Flyforum | 1 | 30-05-2012 17:28 |
Valg av Sete hos SQ (splittet fra SAS-reklame) | SQ 777 | Småprat | 3 | 18-12-2011 18:47 |