![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Da familien Aabø ankom Gardermoen i går klokken 12, fikk de seks matkuponger og beskjed av Norwegian om at Madrid-flyet «trolig tar av ved midnatt».
Med sin tre måneder gamle sønn på armen følte Jarle Aabø seg nødt til å ta affære og bestilte nye billetter - til Barcelona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Dette er utrolig dårlig av Norwegian. Å få beskjed om å vente i ca 12 t virker helt "fjernt". Dessuten virker det som om Madrid er den ruta som blir hardest rammet av forsinkelser....har sett at flyet ofte er svært forsinket, er dette tilfeldig?
Har forståelse for at det kan bli forsinkelser og vansker, men det kan virke som om Norwegian burde vente med å lansere nye ruter inntil dem visste for sikkert at flyene var på vei. Dette virker litt på halv åtte spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Nå er ikke jeg ekspert på barn men noe sier meg å vente i 12 timer ville vært værre for de andre familie medlemmene enn han på 3mnd. Dessuten fikk de tilbud om dagrom ifølge artikkelen. Greit nok at DY har sånn halveis bærsjet på leggen her, men han her tror jeg at jeg putter i båsen merket: "PR-kåt dust"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Ja, de blir oftest kalt det her på forumet, i alle fall av enkelte ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Hvis de reisende fikk tilbud om dagrom og ga ut matkuponger, hva mer kan egentlig DY gjøre når de ikke har tilgjengelige fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det er mulig fyren er PR-kåt, men han planter fingern midt i puddingen samtidig. De har med seg et barn på 3 måneder, det er jo innlysende at de ikke kan sitte å vente på at Norwegian kanskje skal få dem av gårde en eller annen gang. Når alt DY kan svare er at "Vi følger EU-regler" er det i grunnen greit at de får seg et spark i den leggen de akkurat har b*sjet på.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]() Quote:
Dessuten når man først har kjøpt billigbilletter så kan man ikke vente seg allverden. Uansett må det være lenge siden DY har fått all negativ opmerksomhet og SAS ikke noe. Det skjer jo ikke hver dag ![]() ....og det kan jo ofte være greit å reise med ett nettverkselskap med interline avtaler og heller betale litt mer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Og når de får beskjed om at de "trolig kommer avgårde ved midnatt" så er jo ikke det noen garanti. Om det i realiteten blir 12, 24 eller 34 timer vet ingen, det så vi jo nå i helgen. Medieoppslagene etter det har nok virket inn på denne avgjørelsen vil jeg tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Skjønner det kan være frustrerende om flyavganger blir kansellert eller forsinket i mange timer, men hvor mange prosent av alle reisende opplever egentlig en slik situasjon? Og er det flere flyavganger som blir kansellert eller forsinket, i forhold til tog og buss? De fleste forholder seg til det som media forteller, og da kan det virke som det er komplett kaos i norsk flytrafikk hele tiden og at alle reisende blir rammet. Det er vel langt fra sannheten?
Fordi forsinkelser, kanselleringer osv osv, har vært veldig populært i media så langt i år, så har folk blitt unødvendige flinke til å klage på alt mulig. Tilbringer man litt tid på norske flyplasser nå for tiden, så virker det som om det går sport i å klage. Går det treigt på innsjekk, så klages det. Går det treigt i sikkerhetskontrollen, så klages det. Går det treigt ved boarding, så klages det. Virker som de reisende mener flyplasser skal være køfrie. Det vil alltid finnes reisende som opplever problemer, uansett om hvor ny eller gammel flyparken til Norwegian, SAS Braathens, Widerøe osv osv er. Tror man noe annet, så er man enten vrang, eller så lever man i en drømmeverden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Oct 2005
Posts: 25
|
![]()
Er da ikke lenge siden Bjørn Kjos satt å gliste sleskt på Tv da SAS Braathens hadde store problemer i vinter. Han gned seg i hendene og sa, "våre fly er i lufta" "aldri noen problemer her hos oss"..... Nå får han smake litt selv, og det er på tide synes nå jeg. Man skal passe seg for å være skadefro, den ene dagen sliter Norwegian, den andre SAS og den tredje KLM.....Man vet aldri hvor uhellet, eller rettere sagt uhelleNE rammer, og da bør man generrelt sett holde seg for god til å godte seg over andres problemer
![]() Så tilfeldigvis Kjos på Gardermoen her om dagen da Dy hadde problemer, han gliste ikke så bredt da.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
MEN, jeg skal være enig i at bildet ikke hjalp saken deres i positiv retning.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Mar 2006
Posts: 47
|
![]()
Nå får vel NAS igjen for det sleipe spillet de har drevet med i media, rakket ned og ledd av SAS. De har vel også blitt for stor for fort vil jeg tro. De burde virkelig skaffet seg andre maskiner. Jeg har tidligere sett at deksel mangler innerst ved vingene, lukene til dotømming er tapet igjen, ... De må få ordna seg noe nyere utstyr snart. Syns vrkelig synd på de som sitter ved innsjekk og tar i mot all driten som NAS er i nå.
__________________
Taushetens forbryter, ytringsfrihetens helt |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Det er en gammel sannhet at man ikke hevder seg selv (i lengden) ved å rakke ned på konkurrentene. Jeg vil si at Kjos' dårlig skjulte skadefryd tidligere i år var en kalkulert risiko ved en anledning han ikke kunne la gå fra seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
som småbarnsfar selv har jeg all sympati for familien, og "PR-kåt dust" synes jeg blir for platt. Det er jo - som noen er inne på - risikoen ved å reise med ikke-interlinende lavprisselskaper, du må i de fleste tilfeller vente til de får et eget fly på vingene. Reiser du med SK, KL, BA eller andre nettverksselskaper, er sjansen for den type endeløse forsinkelser mindre, ettersom selskapene da vil forsøke å få deg med andre selskaper til endelig bestemmelsessted.
Dagens problemer er ikke hyggelig for de stakkarene som må stå på flyplassen og ta imot kjeft fra frustrerte pax, men det åpner kanskje et og annet øye for at flyverden ikke er svart-hvitt - alle selskaper kan oppleve problemer. Når kommer det folk på TV2 nyhetene som bedyrer at de "ALDRI skal fly Norwegian igjen"?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]()
Synes ikke Kjos og selskapet hans har rakket ned på SAS så mye. Det var bare det ene intervjuet med Kjos på Gardermoen, var det ikke? Det hadde noe spontant over seg det intervjuet og han var tydligvis på reisefot, uten at det har så mye å si.
DY har endelig blitt voksne, alle store flyselskaper får så ørene flagrer i media og av sinte pax. Den ene dagen er det SAS, den andre dagen er det DY, den neste dagen er det SAS, deretter KLM, SAS, BA, SAS, WF, SAS, FR, SAS osv. Sånn vil det alltid være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
enig, Kjos var for det meste ganske ydmyk (han regnet vel med at han kunne få juling selv en gang), men av og til kunne han ikke la være, og til slutt kom han ofte med "flya våre går de..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Når fyren eier et kommunikasjonsselskap så er han vel flink til å snakke med pressen og vinkle uttalelsene sine riktig i forhold til sitt eget mål med dette: Skape negativ blest rundt Norwegian. Når han i tillegg får med at han har cashet ut 19000 for nye billetter så har han klart målet sitt: Pressen tar fatt i saken!
Eier du stort firma og har råd til en ekstraregning på turen på 19000 så forstår ikke jeg hvorfor han ikke velger et fullpris selskap. OG ikke minst; Han skal til Alicante. Hvorfor da fly Norwegian til Madrid?`Eller Barcelona? Det går da nok av fly til Alicante. Ok. Fra Norge direkte er det vel stort sett lørdager, men fra CPH går Sterling daglig pluss Spanair onsdag og søndag. Pr-kåt, jo sikkert! Men han var vel irritert og brukte det han kan best (kommunikasjon - virkemidler) for å få utløp for sin frustrasjon. Og det klarte han jo! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Jeg synes ikke at Kjos har vært særlig skadefrydende overfor SAS. I alle de intervjuene han har vært med i da SAS hadde vansker så syntes jeg han gjorde en god figur...husker jeg faktsik var overrasket over at han var såpass ydmyk som han var.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Direkte til ALC hver Lørdag?
Det går hver dag, og faktisk 2x daglig ett par ganger i uka!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
si meg ... er DY også innleid til å fly evakueringsflighter til Midtøsten ettersom de skylder på dette mon tro? I følge avisartikkelen kan det jo se slik ut.
"- Forsinket leveranse av nytt fly, og evakueringer i Midtøsten, gjør at vi for tiden mangler fly. Men vi regner med å være tilbake på rett spor fra torsdag. Da forventer vi at vårt nye Boeing 737 vil være levert, sier Ellingsen." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
«Gratisreise» koster 120.000 kroner | MartinL | Flyforum | 16 | 24-07-2008 23:09 |
Norwegian betalte 143 MNOK (18,6 MEUR) i cash for FlyNordic | MD90 | Flyforum | 3 | 23-10-2007 18:34 |
Sparte 14.000 kroner... | EB | Flyforum | 1 | 01-10-2006 08:27 |
Tyske vektere skal forhindre mer kaos | LN-BRK | Flyforum | 43 | 02-08-2006 09:18 |