![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Funker det å oppgradere online hvis man ikke har bestilte på sas.no?
Og samme med optiontown, går det også greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Optiontown trenger kun bestillingsreferansen og navn og bryr seg ikke om hvor reisen er kjøpt. Fungerte fint for meg med reise bestilt fra Widerøe i alle fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Optiontown finst vel ikkje lengre etter at sas la om til nytt budbasert oppgraderingssystem.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har det evt noe å si da om jeg booker hos sas.no eller fra reisebyrå? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Du må legge inn bud på oppgraderingen ja.
Les mer på sas.no Du kan booke hvor du vil Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men nå kan det jo selvfølgelig tenkes at måten Optiontown løser det på er at de i ettertid bare informerer om at jeg dessverre ikke ble oppgradert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() [1] http://forum.flyprat.no/showthread.p...iontown&page=7 [2] https://insideflyer.no/bekreftet-auk...aderinger-sas/
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Frister lite å legge inn nytt bud hos SK når jeg har allerede "lånt" ut 500+ EUR til Optiontown. Får telle på fingrene.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Rene Optiontown-spørsmål/erfaringer tar vi fremdeles i Optiontown-tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73591 </mod>
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har gått vekk fra Optiontown og gått over til et mer auksjonsbasert system. Mitt første inntrykk er at prisene er høyere for en good offer enn der OT pleide å ligge. OT prisene blir nå karaktisert som "poor" altså 45 euro en vei OSL-LYR. OT lå som oftest under dette med ca 10 euro. Post deres erfaringer med det nye systemet her.
![]() Naboforumet vårt - altså Insideflyer har en tråd om det https://insideflyer.no/forums/thread...rade-com.5354/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får man poeng i forhold til opgradert klasse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk bekreftede oppgraderinger fra GO til PLUS i dag etter følgende bud:
* 45 EUR (minste jeg fikk til å legge inn) på OSL-CPH (vurdert til "poor"). * 185 EUR på CPH - IAD (vurdert til "fair", hvor budet var 5 EUR over grensen "poor" / "fair") Totalt sett ble dette 20 EUR billigere enn det Optiontown krevde for "Upgrade travel Option" for de samme flygningene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
AirBussjåfør
|
![]()
Fikk bekreftet oppgradering GO-PLUS på dagens flight fra EWR til OSL for 15240 EB-poeng (240 poeng over minmum, mao POOR).
La inn upgrade for cirka siden en uke og fikk svar 48 timer før. Opptjener man også poeng i ny klasse når oppgraderingen er gjort med poeng? Last edited by CaptainMorgan; 06-05-2016 at 06:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
"Den nye billettklassen i oppgraderingen gjelder som grunnlag for opptjening av poeng." https://www.sas.no/upload/travel_inf...rade-tc-no.pdf
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
La inn et forsøk for en flyvning OSL-ARN neste fredag. Jeg hadde tenkt til å betale for lounge uansett, men det blir ikke veldig mye mer om mitt bud går inn, men absolutt ikke verdt mer enn minstepris, synes jeg. Jeg kjøpte i utgangspunktet et ganske billig billett, men prisen har gått voldsomt opp i GO, nesten 4 ganger så mye, og ligger nå marignalt under billigste PLUS. Prisene gikk veldig opp den dagen plutselig, og så skjønte jeg at mange skal på Grand Prix i Stockholm den weekenden.
![]()
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 06-05-2016 at 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Apropos OSL-ARN så går budgivningen fra 405-1015kr hver vei. Syns minsteprisen er dyr nok, men det er vel verdt det hvis man får i seg et par øl i loungen og litt mat ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er uansett ikke verdt noe mer enn minstepris etter min smak ihvertfall innad i Skandinavia. Kan kanskje vurdere litt mer enn det på en tur til Malaga eller noe sånt - men innad i Skandinavia? Neppe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt enig, med en billig GO billett er det ok. men har man betalt mer enn 1000 for GO på intrascan er det ikke verdt det synes jeg.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har to bestillinger en for meg og min sønn til østen - byr på oppgradering for begge to begge veier med mine poeng ( hvor mye burde jeg by pr person mellom stocholm og Hong kong ? )
Når det gjeler min datter som skal hentes i Hong Kong så er det umulig for meg å gjøre dette med mine poeng. SAS sier at jeg må overføre poeng til hennes konto for så å by fra hennes konto. Hun er på en seilbåt mitt i havet og har således ikke tilgang til internett eller telefon. Er vi i ferd med å bli slaver av SAS sin automatisering ????? HVA KAN JEG GJØRE |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) | LN-VLE | Småprat | 60 | 05-07-2017 18:21 |
Oppgradering for penger hos SAS? | Emitop | Reiseforum | 5 | 07-11-2014 08:44 |
Bestilling av billetter hos SAS | _volcom_ | Reiseforum | 14 | 12-08-2014 15:32 |
Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS? | Sykkelthor | Reiseforum | 34 | 23-04-2013 10:40 |
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 11-11-2009 11:02 |