Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-04-2016, 12:31   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Vin Stålkontroll når du reiser...

Leste saken i Dagbladet om turen til Ingrid Kristiansen, i forbindelse med hennes 60-ås dag. Her går liksom ALT galt. Flyselskap finner ikke booking, hotellet de booket viste seg å være svindel, cruisebåten gikk ikke når den skulle...

http://www.dagbladet.no/2016/03/31/s...nsen/43712113/

Quote:
Skrankepersonalet på Brussels Airline klarte ikke finne e-billetten til babyen, og dermed fikk de ikke gå om bord i flyet. Klokka 05 om morgenen var ikke det den beste starten på jubileumsturen.
- Jeg tok til tårene og sprang ut, men sønnen min er heldigvis en oppegående fyr som har vært ute og reist mye, både meg meg og for seg selv
Krisehåndtering alla Elefanten min

Quote:
- Hotellet fantes ikke, vi hadde blitt svindlet. Hotellet var under bygging og vakten utenfor fortalte at det var lenge til det åpnet,
Huff da

Quote:
- Vi kjørte rundt og rundt, og ble mer og mer stresset. Båten var ikke å se noe sted. Taxisjåføren begynte å bli stresset han også, det var han samme som hadde kjørt oss rundt dagen før, og han synes nok synd på oss med all den uflaksen, skriver Marte på bloggen.
Ble en god historie
Men det var ikke så fryktelig rart at de ikke fant den. Den skulle ikke gå før dagen etterpå.
- Alle hadde fått billettene til jul, og alle trodde vi skulle reise den dagen. Man skulle tro vi var helt nybegynnere på reisefot, skratter Ingrid.
Næmmenææææ

Og sånn gikk dagene... altså... Tar ikke folk kontroll på noen ting når de reiser? Taster man bare villt i fylla på tastaturet og lar det stå til?

Ting kan skje den værste. Også meg. Jeg har blitt delvis svindlet på hotell en gang selv. Alt kan skje. Men altså...

Jeg blir litt matt jeg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 14:27   #2
ErlA
ScanFlyer Gold

Default Re: Stålkontroll når du reiser...

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Leste saken i Dagbladet om turen til Ingrid Kristiansen, i forbindelse med hennes 60-ås dag. Her går liksom ALT galt. Flyselskap finner ikke booking, hotellet de booket viste seg å være svindel, cruisebåten gikk ikke når den skulle...

http://www.dagbladet.no/2016/03/31/s...nsen/43712113/

Krisehåndtering alla Elefanten min

Huff da

Næmmenææææ

Og sånn gikk dagene... altså... Tar ikke folk kontroll på noen ting når de reiser? Taster man bare villt i fylla på tastaturet og lar det stå til?

Ting kan skje den værste. Også meg. Jeg har blitt delvis svindlet på hotell en gang selv. Alt kan skje. Men altså...

Jeg blir litt matt jeg.

De fikk nå en side i dagbladet i det minste!
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 15:08   #3
RescueMe
ScanFlyer Blue

Blir litt matt jeg også...

Det på flyplassen kan ha vært en glipp i systemet og sånn sett være selskapets feil, men vanskelig å vite ut ifra det som sies her. Men, og dette er et stort men, dersom sønnen var så reisevant som nevnt i forbindelse med flyreisen, hvorfor hadde han ikke bedre kontroll på hotell og båt?

Og tro er noe man gjør i kirka, ikke på reise...
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 20:49   #4
krølle
ScanFlyer Crusty

Ja. Hun er vel ikke akkurat ute på sin første tur heller.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 08:28   #5
Tornerose
ScanFlyer Blue

Uff det høres jo helt vilt ut. Men jeg må innrømme at jeg har gjort mine blemmer selv, men heldigvis ikke så mange på en og samme tur...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 08:30   #6
Kiev
Ex Spært

Er nok sånn reise-i-gruppe-greie hvor alle går ut ifra at den beryktede noen har kontrollen.
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 09:48   #7
Herlov
ScanFlyer Molded

Det er vel ikke annet å si enn at det er mange kløner ute og reiser, selv om dette her høres ut som en kombinasjon av litt uflaks også.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 17:01   #8
meliiis
ScanFlyer Silver

Sånt klarer jeg ikke, MÅ ha full kontroll når man reiser. Pleier å bli utpekt til reiseleder når vi er en gjeng som reiser på tur. Da booker jeg alt, eller om noen booker selv så ber jeg om å få billettene på epost så jeg kan printe alt ut å ha i en liten reiseperm, og dobbeltsjekke at alt stemmer.
Pleier å være suksess når man har 7 bookingreferanser og når vi står på flyplassen så har jeg ordnet så alle sitter samlet på forhånd, eller snakket med hotellet og fått alle rom i samme etasje/korridor og kanskje også oppgradert, som da vi fikk 4x executive rooms på Hilton Slussen i Stockholm, mange hadde aldri vært i lounge før å viste knapt hva det var.

Blir fort kaos når opptil 12 stk skal på tur og ingen tar styringa :P
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 20:11   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Mistenker dette er en historie fra Se og Hør som dagbladet nå samarbeider med. Ikke utenkelig det er pyntet litt ekstra på historien...
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2016, 13:30   #10
Millemor
ScanFlyer Blue

Millemor's Avatar

Er det mulig?!?? Litt uflaks kan man jo ha, men her virket det jo som det var manglende kontroll også. En ting er at det kan ha vært en feil i systemene hos flyselskapet og at de ble svindlet av hotellet, men at alle i reisefølget presterte å tro at cruiset startet en dag senere enn det egentlig gjorde er jo ganske utrolig. Vil jo tro at de hadde bestilt fly/hotell basert på cruisedatoene?

Jeg er har litt kontrolfreaktendenser når jeg reiser, men heller det enn å stå på destinasjonen feil dato uten hotellrom.
Old 18-04-2016, 08:11   #11
Sundet81
ScanFlyer Blue

Det er utrolig hvor sløve noen folk rent faktisk er. Bevares, jeg har selv gjort en og annen blemme selv om jeg er kontrollfreak i reisesammenheng (type forsøkt å boarde feil fly, etc.), men noen er fullstendig ute av det. Slik sett er jeg ikke overrasket dersom alt i denne historien stemmer - noen er fullt kapable til å være så håpløse.

Og problemet med slike sløve folk er jo at de ikke lærer noe som helst så lenge det finnes de av oss som på deres vegne tar stålkontroll og holder orden på bookinger, hoteller, datoer, PNR, gater, etc. etc. Noen av dem må rent faktisk gjetes helt inn på flyet. Jeg har sågar bekjente jeg har måttet kjøpe og kansellere en fullfleksbillett for å kunne følge helt til gaten i tilfeller hvor vi ikke har hatt returreise på samme tid. Hvordan slike folk klarer å holde orden på vesentlige ting som privatøkonomi, jobb og andre forpliktelser, må gudene vite.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 11:26   #12
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
. Noen av dem må rent faktisk gjetes helt inn på flyet.

Det kan jo skyldes mange forhold, sykdom bl.a
Men som en liten avsporing, minner meg om vedkommende som sjekket inn på ENZV, droppet bag, gikk gjennom security, fulgte strømmen, kom ut i ankomsthallen til oss og lurte på hvor flytoget gikk fra
Så, ja, noen må gjetes
krølle is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2016, 14:30   #13
Bengt
ScanFlyer Silver

Bengt's Avatar

Det går att göra fel...
Själv har jag varit i Berlin med mina döttrar och undrat varför ingen möter mig vid lägenheten jag har hyrt. Jag ringer och uthyraren säger "Men du ska ju komma i morgon". Jag kollar min bokning och hon har alldeles rätt...
Det fanns lediga hotellrum i Berlin den natten också.
Old 21-04-2016, 01:03   #14
Bergern
ScanFlyer Dusty

Jeg skjønner godt at ting kan møte vifte. Det gjør det nesten daglig i dette hjemmet. Ihvertfall nesten nesten...
Old 21-04-2016, 08:35   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Det kan jo skyldes mange forhold, sykdom bl.a
Men som en liten avsporing, minner meg om vedkommende som sjekket inn på ENZV, droppet bag, gikk gjennom security, fulgte strømmen, kom ut i ankomsthallen til oss og lurte på hvor flytoget gikk fra
Så, ja, noen må gjetes
Jeg har kjørt inn i tunellkomplekset under Drammen og kommet ut igjen av samme hullet og ikke forstått hvor jeg var.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2016, 11:16   #16
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg har kjørt inn i tunellkomplekset under Drammen og kommet ut igjen av samme hullet og ikke forstått hvor jeg var.
Avkjøring Sandvika/E-16/Sandvika Storsenter er heller ikke for nybegynnere.
Old 21-04-2016, 12:21   #17
pingo
ScanFlyer Silver

Har også prøvet at bestille hotel på den "rigtige" dato men i den forkerte måned. Opdagede ikke selv fejlen før de en aften ringede fra hotellet i Hamburg og viille høre om jeg havde tænkt mig at dukke op. Heldigvis fik jeg uden problemer rykket min reservation til måneden senere.
pingo is online now   Reply With Quote
Old 21-04-2016, 16:08   #18
Gunnar
ScanFlyer Gold

Bestillte retur i feil måned selv når jeg skulle på intervju på flygelederopptaket. Oppdaget det ikke før jeg skulle hjem igjen. Det ble dyrt...
Old 21-04-2016, 17:13   #19
Scandinavian
ScanFlyer Gold

Jeg har aldri bestilt en reise på feil dato, feil retning derimot.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2016, 17:23   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Bomma på AM/PM en gang ... airTran løste det for meg uten å blunke. Fantastisk service. De var imidlertid plaget med en uoversiktlig nettside på den tiden og det var ikke bare meg som gjorde den tabben.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules