![]() |
|
![]() |
#1 | |||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Leste saken i Dagbladet om turen til Ingrid Kristiansen, i forbindelse med hennes 60-ås dag. Her går liksom ALT galt. Flyselskap finner ikke booking, hotellet de booket viste seg å være svindel, cruisebåten gikk ikke når den skulle...
http://www.dagbladet.no/2016/03/31/s...nsen/43712113/ Quote:
Quote:
Quote:
Og sånn gikk dagene... altså... Tar ikke folk kontroll på noen ting når de reiser? Taster man bare villt i fylla på tastaturet og lar det stå til? Ting kan skje den værste. Også meg. Jeg har blitt delvis svindlet på hotell en gang selv. Alt kan skje. Men altså... Jeg blir litt matt jeg.
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
De fikk nå en side i dagbladet i det minste! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir litt matt jeg også...
Det på flyplassen kan ha vært en glipp i systemet og sånn sett være selskapets feil, men vanskelig å vite ut ifra det som sies her. Men, og dette er et stort men, dersom sønnen var så reisevant som nevnt i forbindelse med flyreisen, hvorfor hadde han ikke bedre kontroll på hotell og båt? Og tro er noe man gjør i kirka, ikke på reise... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja. Hun er vel ikke akkurat ute på sin første tur heller.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uff det høres jo helt vilt ut. Men jeg må innrømme at jeg har gjort mine blemmer selv, men heldigvis ikke så mange på en og samme tur...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ex Spært
|
![]()
Er nok sånn reise-i-gruppe-greie hvor alle går ut ifra at den beryktede noen har kontrollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er vel ikke annet å si enn at det er mange kløner ute og reiser, selv om dette her høres ut som en kombinasjon av litt uflaks også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sånt klarer jeg ikke, MÅ ha full kontroll når man reiser. Pleier å bli utpekt til reiseleder når vi er en gjeng som reiser på tur. Da booker jeg alt, eller om noen booker selv så ber jeg om å få billettene på epost så jeg kan printe alt ut å ha i en liten reiseperm, og dobbeltsjekke at alt stemmer.
Pleier å være suksess når man har 7 bookingreferanser og når vi står på flyplassen så har jeg ordnet så alle sitter samlet på forhånd, eller snakket med hotellet og fått alle rom i samme etasje/korridor og kanskje også oppgradert, som da vi fikk 4x executive rooms på Hilton Slussen i Stockholm, mange hadde aldri vært i lounge før å viste knapt hva det var. Blir fort kaos når opptil 12 stk skal på tur og ingen tar styringa :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mistenker dette er en historie fra Se og Hør som dagbladet nå samarbeider med. Ikke utenkelig det er pyntet litt ekstra på historien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Er det mulig?!?? Litt uflaks kan man jo ha, men her virket det jo som det var manglende kontroll også. En ting er at det kan ha vært en feil i systemene hos flyselskapet og at de ble svindlet av hotellet, men at alle i reisefølget presterte å tro at cruiset startet en dag senere enn det egentlig gjorde er jo ganske utrolig. Vil jo tro at de hadde bestilt fly/hotell basert på cruisedatoene?
Jeg er har litt kontrolfreaktendenser når jeg reiser, men heller det enn å stå på destinasjonen feil dato uten hotellrom. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er utrolig hvor sløve noen folk rent faktisk er. Bevares, jeg har selv gjort en og annen blemme selv om jeg er kontrollfreak i reisesammenheng (type forsøkt å boarde feil fly, etc.), men noen er fullstendig ute av det. Slik sett er jeg ikke overrasket dersom alt i denne historien stemmer - noen er fullt kapable til å være så håpløse.
Og problemet med slike sløve folk er jo at de ikke lærer noe som helst så lenge det finnes de av oss som på deres vegne tar stålkontroll og holder orden på bookinger, hoteller, datoer, PNR, gater, etc. etc. Noen av dem må rent faktisk gjetes helt inn på flyet. Jeg har sågar bekjente jeg har måttet kjøpe og kansellere en fullfleksbillett for å kunne følge helt til gaten i tilfeller hvor vi ikke har hatt returreise på samme tid. Hvordan slike folk klarer å holde orden på vesentlige ting som privatøkonomi, jobb og andre forpliktelser, må gudene vite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Det kan jo skyldes mange forhold, sykdom bl.a Men som en liten avsporing, minner meg om vedkommende som sjekket inn på ENZV, droppet bag, gikk gjennom security, fulgte strømmen, kom ut i ankomsthallen til oss og lurte på hvor flytoget gikk fra ![]() Så, ja, noen må gjetes |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det går att göra fel...
Själv har jag varit i Berlin med mina döttrar och undrat varför ingen möter mig vid lägenheten jag har hyrt. Jag ringer och uthyraren säger "Men du ska ju komma i morgon". Jag kollar min bokning och hon har alldeles rätt... Det fanns lediga hotellrum i Berlin den natten också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg skjønner godt at ting kan møte vifte. Det gjør det nesten daglig i dette hjemmet. Ihvertfall nesten nesten...
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Avkjøring Sandvika/E-16/Sandvika Storsenter er heller ikke for nybegynnere.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har også prøvet at bestille hotel på den "rigtige" dato men i den forkerte måned. Opdagede ikke selv fejlen før de en aften ringede fra hotellet i Hamburg og viille høre om jeg havde tænkt mig at dukke op. Heldigvis fik jeg uden problemer rykket min reservation til måneden senere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bestillte retur i feil måned selv når jeg skulle på intervju på flygelederopptaket. Oppdaget det ikke før jeg skulle hjem igjen. Det ble dyrt...
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har aldri bestilt en reise på feil dato, feil retning derimot.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bomma på AM/PM en gang ... airTran løste det for meg uten å blunke. Fantastisk service. De var imidlertid plaget med en uoversiktlig nettside på den tiden og det var ikke bare meg som gjorde den tabben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilken passasjertype hater du når du reiser | krølle | Småprat | 27 | 19-02-2018 15:55 |
EB poeng når man reiser med TG? | Nja | Småprat | 2 | 03-10-2012 14:33 |
Fakturere reiser når en har TPC årskort? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 27-09-2012 22:40 |
Bagasje når reiser Global First med UA? | Chriscross | Reiseforum | 1 | 07-07-2012 14:01 |