![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Richard vil selge Virgin America, og Alaska og jetBlue er begge svært interessert ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO... (trekke pusten)... NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO... (heeeeeh)... NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOO...
Det er jo det kuleste selskapet i verden. Først ble Virgin Atlantic tatt opp av Delta og gradvis så man flere og flere med doble trillekofferter, fotformsko, litt for stor drss og Skype på høyttaler der... mens de med rosa pumps og tøydinosaurus i bananfatet forsvant. Så risikerer vi Virgin America også? Dere tror sikkert det er fleip, men når sånne bolag blir spist av konformiteten så gråter jeg inni meg. Det er liksom greia med bolaget jeg bygger rundt i verden. Innen vår bransje skal ingen være kulere enn oss. Ingen skal ha mer overraskende nyheter å presentere og ingenting skal gi flere smil om munnen. Jeg elsker det og vi er så få sånne sjapper. Alt er A4, talt opp og kontrollert mot lovboken. Jeg jobber ræva av meg for å sørge for at vi alltid tjener nok spenn til å gjøre de teite tingene. Hvor er discokulene og spontaniteten? Måtte økonomi- og advokatskolene i verden bli nedlagt for alltid. Jeg synes det er leit. Skikkelig leit. Blæh ![]()
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 28-03-2016 at 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Fnate for President !!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er vel ikke JetBlue eller Alaska de verste sånn sett.
Og fra et rent business perspektiv så er det jo heller ikke helt mismatch. JetBlue som med deres Mint har fått et bra transcon tilbud fra JFK og BOS, er jo relativt svake på vestkysten, utenom mini-hubben på Long Beach hvor de er nesten enerådende. Begge flyr jo også Airbus og har vel en relativt dynamisk selskapskultur Alaska er riktignok mismatch rent flåtemessig, men med et oppkjøp av Virgin vil jo de virkelig bli en stor aktør på vestkysten med baser i stort sett alle de litt større byene der. De vil jo også få en langt større jafs av transcon trafikken, primært mellom California og New York, hvor de jo ikke er til stede i dag. Så er spørsmålet om de tre andre store velger og sitte stille |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Nå har jeg ikke flydd elefantklassen hos Virgin America, men i økonomi er Alaska langt bedre enn Virgin.
Blir spennende å se om AS må ta vekk "proud to be all boeing" eller hva nå de har på snutene sine hvis de kjøper Virgin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Har berre reist under Virgin-paraply ein gang, frå Brisbane til Christchurch, trur eg det var. Kulaste turen ever. God stemning ombord. Nokon hadde mista eit smykke, flyvertinna tok det på seg og heldt show i midtgangen medan flyverten kommenterte over PA. Det grusa nøkkelfunnet i den der Opel-reklamen, for å seie det sånn. Og er Virgin slik over alt, så har Fnate grunn til å hyperventilere ja...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva er det som gjør at Virgin America ikke har vokst og forblitt et forholdsvis lite selskap? Virker som at profitten er god og ikke mangel på passasjerer i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
En litt interesant sammenligning, i 2011 hadde Norwegian (i sin moderne form) fløyet i 9 år og hadde da 62 fly i flåten. Virgin America har 9år jubileum til sommeren, har nå 60 fly i flåten og såvidy jeg kan se vil få 1-3 A320 levert innen det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har fløyet med Virgin America noen ganger og kan ikke si at jeg la merke til noe videre spesielt eller anderledes sammenliknet med andre selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Og se på klientellet... det er så mange flere store Chanel briller, skinnyjeans, grønt hår og trutmunn. Det er dette som er ekte spotting. Attention to details etc.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Et par GT før turen? ![]() IFE med drikkebestilling var kjekt, men det andre syntes jeg ikke var så spesielt, men nå er jeg vant med helrød CC. Klientellet på mine turer var helt gjennomsnittlige og slepte like mye med seg i kabin som alle andre selskap som krever ekstra betalt for å sjekke inn bagasje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ex Spært
|
![]() Quote:
Blir du aldri lei av Donauwalzer? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Flyturen jeg hadde med Jetblue før jul er iallefall den beste opplevelsen jeg har hatt på økonomiklasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Hadde et par supre legs med VX i høst. Fantastisk kul opplevelse. Glorete, men skikkelig show. Gratis øl, kule uniformer, engasjerte CC og knall stemning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvorfor vil de selge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Antar for og realisere en eventuelt gevinst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Selvsagt. Men hvorfor er dette riktig tidspunkt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]()
Ser ut som at Alaska stikker av med seieren ....
http://www.wsj.com/articles/alaska-a...ica-1459620895 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rutenettet til Virgin America, Alaska, Norwegian og litt til... (splittet) | hifiman | Småprat | 15 | 13-05-2013 15:56 |