![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Interessant sak i Agderposten om hvordan flyplasskampen(e) var på Sørlandet før 1940. Sitat fra saken angående Arendal Flyveplass: "Planene for flyplassen på Vessøysletten var imponerende: Fire rullebaner, varierende fra 600 til 1100 meter."
At flyplassen i Kristiansand i utgangspunktet skulle ligge på Lund (1-2 km fra sentrum på det nærmeste) er jo også interessant med moderne øyne, hadde det fortsatt vært flyplass der idag om de hadde "landa" på dette valget? link: http://www.agderposten.no/nyheter/me...sand-1.1506960
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bayern og Sørlandet | Someone | TripReports | 7 | 15-06-2011 15:00 |
Åpning av Stavanger Flyveplass 1937 | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 14 | 12-01-2010 15:19 |
Snøværet på sørlandet | ATC-flyradar | Flyforum | 5 | 24-02-2007 11:33 |
Utålmodighet på Sørlandet | GF1 | Flyforum | 35 | 07-05-2006 19:40 |
Sørlandet -> Trafikkflygerutdanning | LN-GBM | Flyforum | 0 | 04-10-2005 19:52 |