![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]()
Hvor mye baggasje kan jeg som EBG'er ta med på BGO-OSL og hva er maksimumsvekt for et enkelt koli?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Fra www.sas.no • Star Gold check-in • Allowed to use Air One's check-in counters dedicated for Frequent Flyer Members • Business Class check-in, regardless of booked class** • 20 kg extra checked baggage** (1 extra piece to/from US) * Scandinavian Airlines, SAS Braathens, Blue1 and Widerøe ** including airBaltic and Estonian Air |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Du kan ha med 20kg ekstra. Dvs totalt 40kg (+eventuell "goodwill"). Tror ikke det er noe grense på vekten så du kan godt sende en bag på 40kg. Det er bare USA (FAA) som har innført en grense på 23kg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Den biten fant jeg. Men jeg fant mindre om hva som tillatt for hvilken billett-type, og ingenting om maksvekt pr. kilo. Any takers for den infoen?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er 20kg på ALLE billett typer innen Norge tror jeg. Ihvertfall var det 20kg når jeg reiste på en bonus "business" billett bgo-osl for 6 uker siden.
Det er vel heller ikke noen øvre grense per kolli i Norge og siden du ihvetfall kan ha med 40kg kan du sikkert sjekke inn ett kolli på 40kg. Dessuten har jeg alltid opplevd at SAS lar meg ta med minst 10kg ekstra før du begynner mase om overvekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
på fullprisbilletter (C, D, J-klasse) er det 30k pr strekning + de 20kg ekstra for EBG. Rabattbilletter er 20kg + 20kg ekstra. overvekt er 40kr pr kg. maksvekt pr kilo har jeg ingen info om
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OK - her er svaret
Ikke så vanskelig å finne. Du må bare vite om du reiser med Happy, eller Flex-billett Litt usikker på hva dere mener med maksvekt pr kilo.....men kanskje det er maksvekt pr koffert....om så er svaret: Den totale vekten per koffert/kolli må ikke overstige 32kilo. SAS Braathens vil derfor anbefale at man ikke overstiger denne vekten. Man kan bli bedt om å pakke om sin bagasje |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]()
Vi får håpe det holder; jeg har en server på rett rundt 40 kilo som må til Oslo og da er det jo like greitt å fly den over og følge med den. Skulle ha postet den men posten har en absolutt grense på 35kg for pakker.
Takker for info. For de over som har lurt på det, det er snefflih koli, ikke kilo. ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den totale vekten per koffert/kolli må ikke overstige 32kilo.
SAS Braathens vil derfor anbefale at man ikke overstiger denne vekten. Man kan bli bedt om å pakke om sin bagasje |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]()
Urk. Ringte 05400, de sa at de 32 kilo maks per koli ikke var et problem, men skriften sier jo noe annet.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Høres ut som det er like OK å punge ut for UPS og la de svette. -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Escaping the blue box
|
![]()
La meg bare få legge inn et lite ord her, som stuer; Det er godt mulig at dere andre (med rette
![]() Ikke meningen å være negativ her, men på sommerstid er det fryktelig mange som reiser med fryktelig tung bagasje, og da blir det også tyngre å behandle bagasjen pent. Husk også at bagasje som går i stykker, blir erstattet tilsvarende verdien a antall kilo KLÆR. Var jeg deg, ville jeg nok sørget for å emballere server'n godt og sende den som frakt. Da blir den behandlet noe annerledes, og du har en helt annen forsikring. Puh, ble langt dette, men det ble en del snakk om service og skjønn her, og i mine øyne er det bedre service overfor deg som kunde å sende dette som frakt, da står du mye sterkere. God tur uansett!
![]() |
#14 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oh !!!!!!
Snakk om konkret svar på et konkret spørsmål ?? Uffamei. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Weight restrictions
For health and safety reasons we are, from 1 September 2006 , imposing a maximum weight per piece of baggage allowed for all our flights. The baggage must not weigh more than 32 kg / 70 lbs per piece. When you are traveling with baggage weighing more than 32 kg / 70 lbs per piece you have to repack the baggage or send it as cargo. Er jo (som vanlig) forskjellig informasjon ute å går på diverse internettsider, kan jo se ut som du har litt tid på deg før bagasjen MÅ være under 32 kg pr. kolli...
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skulle vært inført vektbegrensing over hele linjen for SAS gruppen fra mai, men har av ulike årsaker ikke blitt gjennomført ennå (for ordens skyld, mange flyplasser har allerede slike restriksjoner, og 32kg ser ut til å bli normen). Jeg ville uansett anbefale å sende som flyfrakt (eller annen frakt for den saks skyld) om det er veldig tunge og/eller verdifulle kolli. Hvis du vil sjekke det inn, be om å få legge inn som XBAG i bookingen når du bestiller slik at man har en viss aning om den blir akseptert.
![]() |
#20 |
Escaping the blue box
|
![]()
Fått server'n velberget fram?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et spørsmål til dere som jobber med SAS EuroBonus | Utflyttet | Flyforum | 16 | 07-03-2013 06:15 |
Kjapt sete-spørsmål til dee SAS-folk | Utflyttet | Flyforum | 7 | 25-08-2007 13:41 |
Lite spørsmål til dere fra oppi nord her på bruket | Utflyttet | Flyforum | 9 | 06-04-2007 14:14 |
Et lite spørsmål til bønnetellerne her | Utflyttet | Flyforum | 1 | 09-03-2007 12:49 |
Et lite historisk spørsmål om SAS sine DC7 | SK384 | Flyhistorisk forum | 18 | 11-01-2006 19:13 |