![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() Quote:
Ikke pene bilder akkurat - ser ut å ha vært en ordentlig krasj! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Uha...det ser ikke godt ud....håber at alle involverede er OK
ER flyet et "write off", ja det vil tiden vise. Kommer vel an på skadernes omfang Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Ser ut som det må ha vært litt fart på flyet siden skadene er såpass store?
Bør vel ha begrenset påvirkning på trafikken, siden Cimber/SAS uansett ikke har mannskap nok til og fly fleyene fremover Foto: Extrabladet/KennethMeyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
I øvrigt er det uofficelt OYKFC der er individet på billedet.. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
Det skulle være sket i forbindelse med bugsering! Det ser mystisk ud.......
Nu skriver TV2 news en anden version, med citat fra politiets vagtchef: Citat Der er tale om et fly, som skulle motortestes i hangarområdet. Flyet er på vej fremad for egen kraft, da køretøjet kommer på tværs. Det bliver ramt af hjulene under den ene vinge (?????) og føreren af køretøjet bliver fastklemt. Citat slut Ramperæs, måske? Last edited by oy-viv; 04-02-2016 at 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Eftersom landingshjulet er skubbet op gennem en del af vingen, vil det vel være meget svært at udbedre skaden? Sådan en skade vil altid udgøre et svagt punkt i konstruktionen og lige netop på et så kritisk sted som mellem vingen og kroppen forventes det nok at flyet skal kunne tåle ekstra meget.. så der er vel ikke så meget at gøre?
..eller hvad tænker I? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
I verste fall kan man feilberegne og slå vingetippen bort i noe som står litt for nærme. Men at understellet skulle kollapse på grunn av dette virker veldig rart. Her må et eller annet ha havnet innunder flyet helt inne ved vingeroten. Og da er det veldig merkelig om det stod der idet man takset inn... Her må det ha skjedd noe mer enn bare en ren påkjørsel av materiell som står parkert litt for nærme. Tror jeg.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]() Hvordan klarte du tolke det slikt? Basert på informasjon som SAS selv har gått ut med så mangler de (Cimber) mannskap. Derav kommentaren om at selv om et fly nå er ute en stund så bør det ikke påvirke trafikken. Hvis du klarte tolke det som er forsøk på og være morsomt, tja, så er det ditt problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]()
Jo, men her er der jo tale om et fly der bevæger sig rundt i et vedligeholdelsesområde, hvor det nok ikke er ligeså forudsigeligt for andre hvilke manøvrer flyet kunne tænkes at foretage sig . "Føreren" af flyet har jo stort set nul og nix udsyn bagud, så måske har der manglet opmærkning eller nogen der kunne holde øje med den øvrige trafik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
Det er modstridende oplysninger og det er stadig uklart, hvem der kørte ind i hvem! Jeg havde håbet på flere informationer i løbet af i går, men fandt ikke noget. Der ligger en kort video på JP.dk og ekstrabladet.dk, og det eneste man kan se er, at både flyet og traktoren(den ligner en push-back, men jeg er ikke helt sikker!) ser miserable ud! Forhåbentlig vil nogle af jer poste nyt, hvis det kommer i dagens løb! Her kalder arbejdet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Flyet skal ha holdt på med motortesting da ulykken skjedde
https://www.flightglobal.com/news/ar...e-test-421816/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Er der nogen der har pejling på ,hvorledes det går med denne CRJ efter uheldet i CPH ..
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
|
![]()
En liten ertikkel fra ekstra bladet i Danmark
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Vil SAS da erstatte denne kapasiteten på eller annet vis? Akkurat nå fly jo Air Nostrum for dem, men er vel neppe en langsiktig løsning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS CRJ 900 | B767 | Samlerhjørnet | 1 | 18-12-2011 01:14 |
SAS sine CRJ-900 og håndbagasje. | Whatever | Reiseforum | 8 | 10-11-2010 13:58 |
CRJ-900 OG SAS | OSL-MRU | Flyforum | 3 | 29-01-2010 12:59 |
SAS CRJ-900 til BGO... | Lamox | Flyforum | 14 | 21-01-2009 02:47 |
SAS CRJ-900 kommer | sk931 | Flyforum | 55 | 04-12-2008 23:18 |