![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Hei.
Kanskje et dumt spørsmål, men det er mange flykyndige her inne. Jeg hadde en rar opplevelse på torsdag kveld. Min kone og jeg var inne og plutselig hørte vi en lyd av noe som traff et vindu. Det var noe flytende litt sort væske som rant nedover. Først dagen etter i dagslys så jeg omfanget. Væsken hadde truffet så og si hele sørvest veggen på blokka, med vinduer og balkonger. På bakken hadde snøen tint med svarte flekker her og der. Vi undret hva var det? Det er ikke fra blokka. Hvis noen hadde kastet noe på veggen er det en stor mengde fra 5 etasje og ned. Det var minus 20 og væsken virket delvis flytende. Vi bor i Lillestrøm med fly rett over så jeg tittet på flyradaren. Det var et fly som hadde passert rett over på samme tidspunkt. Widerøe Dash 8 400 fra Torp til TRD. Det betyr ca en halvtime i lufta før det var her. Det lå i ca 21000 fot ved passering. Mener individet var LN-WDF. Samme fly fløy tilbake til Torp samme kveld, så det tyder ikke på problemer. Så til spørsmålet. Det er ikke så mye som kan komme ovenifra og treffe en blokk i alle etasjer. Derfor er det en mulighet for at noe kan komme fra flyet? Snø- is med avisingsvæske, siden det ikke var frosset, eller en tank hvor noe rant ut av en ventil? Søkt spørsmål og langt. Men noen ideer anyone? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
en isprop fra en tank med...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Blue ice har vi jo hørt om tidligere, men dette var tydeligvis av en annen farge. Blue ice kommer jo som kjent fra flytoalettene og har altså flere ganger truffet bakken før væsken har smeltet.
Hva dette kan være for noe har jeg ingen formening om. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svar. Nei da er det ikke godt å si hva det er. Fikk vasket det bort fra vinduet relativt greit. At det kom en ganske stor mengde gjennom lufta og traff blokka er sikkert. Vi bor jo i Lillestrøm og merker at det kommer nedfall fra alle flyene til OSL på balkongen. Men det er greit da det er mange fly å kikke på! 😉
Ønsker alle en fin kveld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke usannsynlig at det er skitten snø eller is som har sittet i hjulbrønnen. Dette vil nødvendigvis falle ut når hjulene felles ut. Og hvis du bor i den 'sonen', er jo sjansen der for en 'hit' ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Jeg har ikke opplevd at hjulene felles ut allerede over Lillestrøm, men det kan jo selvfølgelig skje :-)
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg har opplevd at hjulene (drivankeret) kommer ut litt her og der, mye avhengig av trafikk og at noen kanskje plutselig får en direct og er litt for høyt og fort på feil sted.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette flyet som var det eneste jeg så på flyradaren på dette tidspunktet fløy Torp til Trondheim, så det skulle ikke lande på OSL. Vel, takk for forslag, det blir vel et mysterium hva dette var... 😉
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva slags nedfall er det som pleier å komme?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er et slags brunt støv. Sikkert fra eksosen eller noe sånt. Bodde i nærheten av Lillestrøm før også, og vi merket at det kom mye mer etter at hovedflyplassen åpnet i 1998. Ser tankvognene til OSL som kjører hver morgen. Det er vel 16 store vogner hver dag i hvertfall, så noe må jo komme ned igjen! 😉
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen mulighet for at Norwegian bestiller A350 ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 3 | 17-07-2016 06:43 |
Er det mulighet for bagasjeoppbevaring på Værnes? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 5 | 08-06-2014 22:33 |
Noen døgnville fly og noen som ikke var det | LN-MEH | Bilder & foto | 5 | 05-09-2010 20:06 |
Finnes det mulighet å legge ut lydfil ? | ATC-flyradar | Flyforum | 8 | 25-04-2007 22:06 |