![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Lufthavnsjefen på CPH får så hatten passer av MyTravel.
http://takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=8020 Mannen har også fått kritikk for at han har vært helt usynlig og utilgjengelig mens problemene - lange køer i sikkerhetskontrollen, bagasjekaos etc - har tårnet seg opp på flyplassen. Kanskje våre danske venner kan utdype litt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Det virker som om de som er ansvarlig for driften av CPH har et generelt rimelig dårlig forhold til kundene sine. De største flyselskapene er jo "stadig" ute i media med kritikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Det er det jeg har sagt hele tiden, jeg fatter ikke at denne lufthavnen får så høye score i forskjellige kåringer. Det er stadig et kaos der nede, og jeg er der ofte!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Sep 2004
Posts: 42
|
![]()
Jo - der er ren krig i Kastrup !!!
Flyselskaber og lufthavn skyder ganske kraftigt på hinanden, om hvorvidt det er handlingselskaberne eller sikkerhedskontrollen der skaber kaoset. Som de fleste ser det, så ligger årsagen ved lufthavnen og dennes ledelse, der har været ganske amatør-agtig i denne sammenhæng - Boserup krøb straks i 'flyverskjul' og forsøgte at gemme sig til blæsten var ovre, det lykkedes som bekendt ikke, han måtte komme frem, stærkt presset af den danske stat, som stadig ejer en pæn portion af CPH. Lufthavnen har så forsøgt sig med mere eller mindre seriøse forklaringer, men ingen har åbenbart være den rigtigt, for medie-stormen har fortsat. Årsagen skal sandsynligvis findes i besparelser i lufthavnen, som jo bekendt blev solgt til et Australsk profit-foretagne som vil se penge - mange penge, og de er så fundet ved besparelser på bl.a. sikkerhedskontrol. I går var der en sammenligningen mellem Arlanda og CPH i dansk tv, hvor en chef fra Arlanda, fortalte at Arlande havde 2-3 gange så mange sikkerhedsfolk til at betjene passagerne, og kunne ikke forstå hvordan CHP kunne klare sig med mindre, hvis man skulle leve op til sikkerhedskravene og samtidig nedbringe ventetiden i sikkerhedskontrollen. Der har idag i en avis, været en sammenligning med mødetider i forskellige lufthavne, topscoren var Brussel og Københavns lufthavn - begge eget at for omtalte Australske profit-foretagne... /Henrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
En ting som stadig vekk slår meg, er endel beancounters' nærmest fenomenale evne til å ikke sette utgifter/kostnader i sammenheng med inntekter. Hørt om å spare seg til fant? Dette kan bli en situasjon der kundene prøver å unngå CPH så mye som mulig og da ender det med at innteksgrunnlaget reduseres. You have to spend money to make money!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Kastrup-sjef Niels Boserup er ute i hardt vær etter alle problemene på den danske hovedflyplassen den siste uken. Den tidligere journalisten forlot torsdag et TV-intervju i sinne - før han hadde svart på det siste spørsmålet. Nå krever turoperatøren My Travel en uavhengid gransking av forholdene ved den danske hovedflyplassen.
http://www.boarding.no/art.asp?id=22271 Artikkelen har også link til TV-intervjuet der direktøren forlot intervjuet i sinne...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...p;nNewsId=8157
Og nok engang brøt bagasjeanlegget på CPH sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
På CPH er det i bestefall en krass meningsutveksling og kritikk av lufthavnledelsen...
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Og nok en dag med lange køer på CPH. 45min var status idag
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet....805&cat=66 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Noe som resulterte i at alle SAS intercont bortsett fra PEK var minst en time sene i dag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Den 11/8 var enda gången CPH security har gått raskt för min del! Andra gången tog det dock 40 minuter att komma igenom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]()
Jeg brukte 1min 30/7...men da brukte jeg "den hemmelige" siden det stod til rulletrappen i T3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
45 min. er lavt sat. Jeg var selv igennem CPH imorges omkring kl. 08.00-08.30 - her ventede vi præcist 64 minutter i security.
Køerne ved check-in var ekstremt lange (vil mene det ihvertfald tog mindst 1 time ved "manuelt" check-in i term. 3). Heldigvis kunne vi bruge self-service, men det tog alligevel omkring 30 min. ved baggage-drop. Derefter altså over en time i security. Sikkerhedskontrollen i "Arkaden" (den nye 3. kontrol mellem term. 2 og 3) havde CPH valgt at holde lukket, mens pax stod i ekstremt lange køer i de to andre. Hvordan CPH kan få flotte udmærkelser i forskellige undersøgelser er mig en gåde. Disse vurderinger må være lavet for mere end 1 år siden, for specielt det sidste år er det gået utroligt ned af bakke - til det nuværende pinlige niveau. Vi mødte i lufthavnen 2 timer før afgang og nåede kun lige flyet. Hvis vi skulle have foretaget "manuelt" check-in havde vi helt sikkert ikke nået afgangen. CPH giver skylden for køer ved check-in til handlingselskaberne, men specielt i term. 3 kan lufthavnen ikke stille flere skranker til rådighed, hvilket gør situationen umulig for SGS. At CPH flygter fra deres ansvar er direkte pinligt og uden hold i virkeligheden. Det er på tide at ledelsen i CPH vågner op og dropper deres tomme løfter og snik-snak. Nu skal vi se handling - ellers må vi håbe på et politisk indgreb. Den nuværende situation er absolut ikke holdbar. Specielt ikke da vi i Københavns-området ikke har nogle reelle alternativer. Selv Roskilde er ejet af CPH, hvilket jo er dejligt praktisk for dem, da de holder evt. konkurrenter væk fra markedet. I mine øjne er CPH's behandling af pax/flyselskaber den største trussel mod flytrafikken. 2 timers før i lufthavnen og alligevel når man kun flyet i sidste minut er en direkte hån mod kunderne... Jeg kan godt forstå hvis flere begynder at vælge alternativer til flytransport...Desværre....
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
Finns ju ett alternativ på andra sidan sundet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det høres helt fjernt ut i fohold til når jeg var på CPH 4/8. Ikke en kjeft foran oss i køen i sikkerhetskontrollen. Var litt betenkt mtp. på all skremselspropagandaen som har versert i sommer, men CPH fungerte som et velsmurt maskineri på både inn- og utreise.
Edit: Tripreport
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krig i luften | SQ321 | Flyforum | 7 | 22-06-2014 22:17 |
Torp og Jarlsberg under kald krig | Erlend L | Flyhistorisk forum | 1 | 21-10-2013 14:27 |
Togselskaper i krig om flypassasjerer | sail4fun | Flyforum | 26 | 30-12-2009 09:44 |
Et gufs av kald krig | catocontrol | Flyforum | 30 | 14-10-2007 21:04 |
Fra blodbad til krig | Klippe | Flyforum | 2 | 05-12-2004 17:38 |