![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Jeg har fått høre fra en politisk kollega som jobber med samferdsel i midt-Sverige at det kan i nær framtid bli åpnet en rute mellom Værnes, Sundsvall og Tampere.
![]() ![]() ![]() Mange bedrifter i Trondheimsregionen og regionen rundt både Tampere og Sundsvall har i mange år hatt sterke bånd, så dette er jo faktisk et ''rykte'' som jeg faktisk kan se at er hold i. Blir spennende å så hvordan dette utarter seg...høres jo litt ut som noe i samme duren som Arctic Airlink. Forøvrig så kan jeg huske at Sundsvalls Tidningen meldte at en rute mellom Sundsvall og Værnes kanskje kom, noe som det selvfølgelig ikke har blitt noe av...enda ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
nahhh, skeptisk...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
JA det ble jeg også, jeg snakka nettopp med leder for NHO Trøndelag som også sitter i Luftfartsforum for Værnes/Trødnelag. Hun kjente ikke ikke til en rute til Sundsvall og Tampere, men hun kjente til at det er ''noen'' som jobber for en rute mellom Tampere og Værnes, men det var tydeligvis ikke noen fra Norsk side som jobba med å skaffe til plass denne ruten. Så da har tydeligvis de i Sverige kanskje sett at det er mulig å ta to fluer i en smekk? Få både Værnes og Tampere fra Sundsvall på en gang...jaja, tiden vil vise...mens optimismen stuper
![]() Last edited by Trdfly; 27-10-2015 at 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Pirk: På norsk skal man bruke de svenske navnene på finske byer, for de som har det. Altså Tammerfors. Og Helsingfors. Bare pirk altså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg erindrer vagt at jeg en gang i tiden fløy Linjeflyg fra TRD til SDL en gang på 80 tallet.
Uansett, sliter litt med å se at en slik rute skal kunne være bærekraftig, jeg er strengt tatt imponert over at SK klarer å holde liv i TRD - ARN. De har tross alt en del IC trafikk og støtte seg på og ikke minst forretningsreisende til Stockholm..
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS har tydeligvis funnet ut hvordan de skal hanskes med TRD-ARN-ruta, noen dager er det få reisende, altså ikke ''nok'' til et fly og andre mange, nok til to fly, samt at det er ganske mange som reiser TRD-ARN-Innland Sverige, da det er ganske dårlige kollektive reisemåter mellom Trøndelag og midt-Sverige, unntatt tog fra Trondheim til Östersund (og videre til Sundsvall) to ganger om dagen. Dette på en bane som sårt trenger å bli oppgradert og bli elektrifisert da det er et enormt potensielle for både godstog og persontrafikk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
OT II: Hvor har du dette fra?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
De lange språkdiskusjonene kan man ta andre steder... </mod>
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blir kjekt å se tallet her https://avinor.no/flyplass/trondheim.../reis-direkte/ øke fra 20 til 21, uansett hvor destinasjonen er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har jeg fått tak i info noen av de som jobber med denne ruta i Tampere, og de kunne fortelle at de aldri hadde hørt om at det var noen i Sundsvall som ville kombinere Tampere og Værnes fra Sundsvall. Men når jeg spurte mer om Værnes - Tampere ble det heller litt mindre info å få ut av mannen
![]() Så hva disse svenskene holder på med for man lure litt på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg har store problemer med å se for meg at denne har livets rett. I den grad det er behov for flere utenriksruter fra Trondheim, vil jeg tro at denne står langt nede på lista. Arresterer meg om ruta kommer i gang og blir en stor suksess, ingen ting hadde vært bedre enn det! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Trondheim-Tampere tror jeg er like drivverdig som Trondheim-Grønland... De tusen sjøers land er nok ingen trekker, de fikk jo ikke engang ruta til HEL å gå rundt...
Men er lov å prøve! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig fusjon mellom Boeing og Embraer | kekker | Flyforum | 38 | 16-09-2024 22:04 |
Mulig liten konflikt mellom BA og Lucky Air? | Trdfly | Småprat | 4 | 25-01-2015 21:09 |
Mulig sprengstoff på Værnes Cargo | kimpe | Småprat | 5 | 08-01-2014 20:07 |
Ny flyrute fra Rygge (Tampere/Tammerfors) | dagis | Flyforum | 19 | 20-08-2010 10:10 |
Mulig fusjon mellom UA og CO | EB | Flyforum | 6 | 15-04-2008 18:30 |