![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
http://media.norwegian.com/#/pressre...vartal-1239218 Last edited by FlightDeck; 22-10-2015 at 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
Ikke fått lest rapporten ennå, men virker som man kan fastslå at langdistansesatsningen nå går i pluss, og har vel gjort den de siste par kvartalene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Og aksjen ned 6%,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Mye pga forventet 1.5milliarder overskudd, kontra 1.1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
|
![]()
Det samt et par punkter som trolig skuffer litt eller skaper litt bekymring
Rask oppsummering av av meglerhusene skriver: Swedbank: Høyere fuel- og leasingkostnader enn forventet Pareto: Skoffende utvikling i enhetskostnaden Citi: OK passasjerinntekner, men litt dårlig utvikling i tilleggsinntekter og er bekymret for overkapasitet i Skandinavia i 2016, og frykter økt mulighet for emisjon Handelsbanken: Yieldpress i 2016 og forventer økte drivstoffkostnader fremover DnB: Svakere en ventet utviklig i enhetskostnader Enkelt forklart så har de fortsatt tro på Norwegian, men frykter de neste årene ikke blir fullt så bra som tidligere antatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det var vel ifølge bransjeekspertene ikke mulig å tjene penger på LCC long haul...
![]() (disclaimer: jeg har ikke lest rapporten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Noe som er et litt rart ettersom det bør være lettere å konkurrere med de store og tungrodde selskapene som flyr langdistanse enn med slanke selskapene som flyr kortdistanse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian i 3. kvartal 2014 | FlightDeck | Flyforum | 13 | 24-10-2014 10:49 |
Norwegian med positivt 4 kvartal | tiemand | Flyforum | 1 | 16-02-2013 01:19 |
Norwegian innfrir i andre kvartal! | haavig | Flyforum | 19 | 17-07-2011 10:16 |