![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Vueling starter også FCO - ARN/CPH/OSL til næste sommer. 2 ugentlige afgange til hver lufthavn.
Italiensk artikel: http://vuelingnews.com/2015/10/05/vu...enti/?lang=it# En lang række andre nye ruter fra Rom starter samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Tøft og spenstig! Vueling er et progressivt og fremadstormende selskap. Blir spennende å se hvordan den økte konkurransen på ruta innvirker på de øvrige aktørene.
Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Flotte saker!
Tror det blir både Ibiza og Palma neste år.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Ser ut som FCO-CPH blir 4x ukentlig i juli
http://cphtraveller.dk/notitser/vuel...m-og-kobenhavn Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Ligner litt på Alitalia fra Milano der lav lansert frekvens ble øket allerede før oppstart da FR og U2 virkelig satte inn krigen i S15. Samme konklusjon fra cphtraveller om årsaken da, selv om realiteten viste noe annet et halvt år senere. Easyjet måtte kaste inn sine 2 ukentlige nå inn mot S16. Jeg tror ikke Vueling ville hatt en sjanse mot de nevnte om de gikk inn med kun 2 ukentlige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Det stoerste Italia potensialet ligger vel i Norge - Oslo / Rygge. Om det har vaert noen krig er det vel soleklart at Ryanair her har tapt paa alle fronter og staar noksaa gruset igjen paa en oppstillingsplass paa Rygge et sted. Norwegian og SAS nyter begge godt av solide priser, mens selv om Ryanair var billigst - klarte de ikke aa puste hverken Norwegian eller SAS i nakken i det Italienske markedet. Fra 7 destinasjoner i Italia holder Ryanair kun Milano kunstig live med 2 ukentlig avganger, altsaa for aa foelge Cockpitview's teori om CPH er FR sjanseloese....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Fra de norske flyplassene er markedet til/fra Italia i stor grad preget av norske reisende. Fra CPH rapporterer flyplassen om en overvekt av inkommende italienere på disse nye rutene. Har selv et par flighter fra GO terminalen etter FR sin oppstart og kan for egen del bekrefte at den bærer et imponerende antall Italienere og Briter de gangene jeg har vært der. København har jo en standing og appeal hos Italienere som gjør flyplassen som et attraktivt utgangspunkt for italienere som legger sin storbyferie til København. En standing Oslo ikke en gang er i nærheten å snuse på. Dette gjelder jo ikke bare Italia, men de fleste europeiske land. København er sexy, Oslo is not! Dersom du kjenner Ryanair sin vekst og standing i det italienske markedet, gir det kanskje litt mer substans til hvorfor FR og ikke DY & SAS er den største utfordreren på turist trafikken mellom de to land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
PS Norwegian flyr vel ennaa ikke CPH-MXP - det er vel store sjanser for at FR vil slite tungt naar DY starter Milano og oppretter base i Roma (dermed blir mer kjent i det italienske markedet).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 19-02-2016 at 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Det er grunnlaget og med all respekt, ikke personlige observasjoner! Norge er meget attraktivt land som har en høy standing hos italienere. Vekstpotensialet er også enormt. Men det forrandrer ikke det faktum at Italienere i større grad enn Oslo, velger København som destinasjon for en storby ferie slik det er i dag. København har en helt annen merkevare og standing enn Oslo. Det er ganske ubestridt når du ser på besøkstallene... Attraktiviteten til København er jo i aller høyeste grad også mye mindre sesongbetont enn Oslo. Dessuten har Norge betydelig flere gjestedøgn pr. italiener, enn Danmark. Og før tante Britt forteller at hun har opplevd annet ombord hos DY og at dette er vissvass, så viser tallene fra norske myndigheter ganske tydelig at ca 50.000 italienske turister til Norge mot 300.000 norske turister til Italia...... http://www.amb-norvegia.it/Norsk/ita.../#.VscSvXo7OrU Last edited by Cockpitview; 19-02-2016 at 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
De har nok helt sikkert ikke noe med at FR og U2 har kastet inn det de har av mobilisering på ruten ![]() Last edited by Cockpitview; 19-02-2016 at 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,299
|
![]()
Noen som vet hvordan denne ruten går - eller er det noen her som har fløyet den? Har de promotert den på nett eller papir?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,988
|
![]()
Hei tilfeldigvis fra Roma. Vueling satser sterkt på markedsføring rundt om på hele flyplassen, uten at det står noe spesifikt om destinasjoner/Oslo. Hvorfor spør du egentlig?
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Pro Last edited by petter380; 28-05-2017 at 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,299
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,299
|
![]()
Men er det ingen som vet hvordan ruten går....eller som har testet den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 275
|
![]()
Jeg har hatt den tvilsomme gleden av å fly OSL - FCO med Vueling (i påsken i år). Heldigvis hadde vi SAS hjem igjen. Vueling er den trangeste opplevelsen jeg har hatt i luften noen sinne. Servicenivå var i beste fall på gjennomsnitlig nivå. Hyggelig crew, men de hadde ikke akkurat hast med å få tralla gjennom maskinen, jeg tror vi fikk kjøpt drikke og sånn et sted over alpene.
Siden vi reiste med 3 barn var ikke nødutgang et alternativ. Den eneste grunnen til å velge de igjen er for å få direkterute, gunstig avgangstid og hvis jeg reiser uten barn så nødutgang kan kjøpes for bedre benplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,299
|
![]()
Takk for bra svar:-) Ser at de skal ha det dobbelte nå av hva vi betalte for SAS Plus (kjøpt i februar) nå i juli...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Tror ikke knærne dine vil like det selskapet, Eivind .. trangere blir det neppe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,299
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish Skandinaviske ruter | Glenn | Flyforum | 166 | 13-11-2024 07:47 |
Avios med Vueling | jb1 | Reiseforum | 2 | 11-12-2018 15:42 |
Nye ruter fra Luleå (med DY) | sukram | Flyforum | 9 | 27-11-2009 00:31 |
DY med 3 nye ruter fra CPH | Jan | Flyforum | 4 | 01-09-2009 18:19 |
Aeroflot med ruter fra Oslo | stakan | Flyforum | 2 | 11-12-2004 03:16 |