![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har godt rykter noen dager, men det er nå offisielt.
http://www.aviator.eu/aviator-airpor...-loi-with-sas/ Quote:
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Someone; 08-09-2015 at 09:26. Reason: La til ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Whoaa .. DEN så jeg ikke komme!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fint for SAS som har ønsket å kvitte seg med bakketjenestene lenge, men jeg følger meg ikke trygg på at Aviator vil gi samme service som SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Var Ikkje SGH på veg til Widerøe? Eller er det berre dei mindre stasjonane?
![]() |
#7 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel noe helt annet å gå fra SGH til WGH enn SGH til Aviator for OSL ansatte med tanke på ID rettigheter og alt?
Her blir det nok bråk og faglige møter?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Star Alliance only.
|
![]()
Dette var triste saker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er i alle fall noe som en del av oss på innsiden har hatt spekulasjoner om etter at det ble kjent at alt i Norge utenom OSL skulle over i WGH. Litt av grunnen til at enkelte av oss har vurdert det som noenlunde sansynlig er det at Aviator i vår mistet Norwegian over til Menzies. Og med SAS sin mest markante konkurrent ute av porteføljen er det flere av oss som har ment at Aviator har fått et bedre utgangspunkt til å overta litt "Star"-handling... Det eneste spørsmålet da er hvordan evt. SkyTeam-kundene til Aviator ser på dette, men jeg tror ikke det vil bli noe stort problem...
At de har spøkt for ID-rettigheter er forsåvidt ikke nytt, for SAS sin prosess med å bli kvitt bakkehåndtering er jo ikke akkurat ny. Men jeg vil tro Aviator som arbeidsgiver er å foretrekke fremfor Swissport...
Mvh Gunnar Last edited by Gunnar; 08-09-2015 at 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er nok begynnelsen for en elendig statistikk vedrørende on-time performance, bag som har kort transefer etc. Tror SAS skyter seg selv i foten ved å selge SAS etter alle "skippertak" som alle har gjort i det siste for selskapet. Og bare for å gni det inn til de ansatte i SGH på OSL så blir de solgt til Aviator. Blir nok ikke å reise med bag med SAS på en stund
![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Da burde Norwegian ha hatt merkbart dårligere punktlighet de siste par årene på OSL enn hva SAS har hatt, men de i praksis har ligget ganske likt på statistikken. Så tror det neppe har mye og si Det er ting som tyder på at kvaliteten på inhouse vs outsourcet handling på hubbene ikke er så veldig forskjellig. Problemet her er først og fremst at det ikle bør gjort for 5 å siden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
Vi hadde omtrent 120 turns med DY alene før i tiden, pluss våre andre selskaper på OSL. Mye fly, mye bagasje. Gode rutiner og bra folk. Aviator er ikke noe amatørselskap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Joda DY hadde en relativt god statistikk tidligere, men de hadde ikke den samme kompleksiteten i operasjonen sin som SAS har. QTB innland-utland osv, som er en service som garanterer for at du får bagen med deg ved kort transfer. Etter hva jeg vet fra SGH så kommer neppe folk til å gå den ekstra milen lengere. Det er forståelig. Nå er heller ikke tiltroen til ledelsen høy og kommer ikke til å bli noe høyere. Nå skal jeg ikke male fanden på veggen, men jeg forundrer meg ikke om alt skjerer seg.
Ang. Id billetter så er det nesten eneste grunn for å jobbe der med middels/ lav stillingsprosent. Lønna er langt fra god men godene er veldig fine. Mange kommer til å slutte, finne seg arbeid på rimi, og inn kommer "aviatorpersonell" fra øst europa og enda lengre unna som gjør tildels slett arbeid...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kilde: sett med mine egne øyne og følt på kroppen
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
avsluttet
|
![]()
Jeg tor Propell henviste sin kilde til Aviator-staffinga fra østblokk og umse vikarbyråer.
Men over til deg Krølle; ville du ha løftet en ekstra finger for SAS v.s. andre handlede selskaper? SAS som bare har vendt de ansatte ryggen? Innsparing og lønnsfrys, men likevel stikker høyledelsen avgårde med bonuser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
avsluttet
|
![]()
Der ja. ;-) Det var svaret jeg forventet. Fly er fly, selskap er selskap - jobben må jo utføres uansett.
Men jeg vil anta det er veldig delte følelser med et slikt salg. Det er jo mange i SGH som er innfødt (født inn) i SAS, og ikke ville dette skulle skje. Vil jo anta at alle selskaper fikk ... får samme behandling, SGH har jo påtatt seg handling av andre selskaper også, og er jo egentlig nødt til å følge kontraktens vilkår/SLA. Last edited by Wishmaster; 08-09-2015 at 16:41. Reason: Addon |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kanskje bagasje med Priority-bagtags endelig kan komme først ut på bagasjebåndet på OSL?
![]() Litt OT, men var nødt for å kommentere dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lønn i SGH? | fokkeren | Småprat | 24 | 03-12-2012 19:12 |
'The Aviator' | LN-MOW | Flyforum | 24 | 30-01-2005 12:04 |