Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 03-09-2015, 19:55   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,609
USA Spirit in the sky

Da var det igjen tid for at det ble ringt inn for kontorbesøk i midten av Norge, og første etappe av reisen var planlagt å foregå med et nytt bekjentskap - den gule banan - Spirit Airlines.

Et par dager før avreise ble det innkjøpt en billett til $138 som inneholdt både koffert og Big Seat. Slett ingen dårlig deal.

Ble som vanlig droppet av på MARTA av kona og det ble en begivenhetsløs togtur ned til Nærflyplassen. Ingen kø ved innsjekk eller security, så det var ikke noe problem at Spirit ikke samarbeider med TSA om prioriteringsprogrammet TSA Pre.

Flyet sto allerede på gate D2 da jeg kom ut dit. Imidlertid var det blitt sykt, og erstatning var på vei. Omtrent klokken rutetid kom det trillende et lett synlig eksemplar av arten A319.



Litt klargjøring måtte til, men boarding begynte raskt. Ble ønsket velkommen ombord av Agnes & Co, som var i god form denne varme lørdagen.



Big Seat er tre rader med gode gammeldagse store førsteklasseseter. Godt brukt, godt polstret og rimelig komfortable. Ihveretfall for en totimers tur opp til Chicago.



Benavstanden var også grei. Ikke fantastisk, men OK.



Vi kom oss etterhvert avgårde. Jeg hadde god tid på O'Hare, så jeg stresset ikke. 15-20 stk skulle videre med samme selskap til Boston og var ikke like avslappet. Vi måtte igjennom en sikkerhetsdemo full av gamle Southwest-klisjeer - og noen nye. Faktisk brukbart underholdende. På slutten ble alle oppfordret til å gi sidemannen en klem, men den store neger'n i sidesetet mitt og jeg ble fort enige om at det ikke var aktuelt ...

Kabinen var litt slitt, men ingen løse deler og heller ikke noe søppel. 'Utsmykningen' var sponset av Crocs, og var ikke spesielt beskjeden ...





Agnes & Co satte kjapt i gang med serveringen. Unge og søte Agnes gikk foran med terminalen, tok opp bestillingene og betaling, og lot gamlemor på sekstitallet løpe frem og tilbake med varene. Ingen tralle. Bak styrte en ung flyvert showet alene. Ikke noe gratis ble delt ut og de tok heller ikke cash, så det gikk ganske radig. Tror ikke salget var all verden selv om det var stinn brakke. De kom med søplesekkene litt for kjapt til det.

Ellers skjedde det lite. Vi landet 45 minutter sent. Alle fikk beskjed å sitte ned så Boston-folket fikk gå av først, og det fungerte veldig bra. Deretter fikk vi andre også forlate maskinen. Kofferten kom på båndet etter tre minutters venting. Helt akseptabelt på O'Hare.



Som en konklusjon vil jeg si at dette var en helt kurant affære. Klientellet var av typen 'greyhound' - det var mange familier, eldre og folk som var dårlige to bens. Hørte flere kakle nervøst bak meg under boarding at dette var deres første flytur, og i det store og hele var jeg glad for å ha investert de 15 ekstra dalerne foret Big Seat.

Deretter tok jeg toget over til SAS og en helt grei tur til Arlanda i den nye Business Class. Ble lite soving, da kabinen var plagsomt varm, så det var en litt gretten MOW som landet på Arlanda neste morgen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ny toppsjef i Spirit LN-MOW Flyforum 7 07-07-2016 18:03
A pleasant Spirit LN-MOW TripReports 2 25-05-2016 07:39
The (new) Delta Spirit Blubird Bilder & foto 4 22-04-2008 00:17
ASIAN SPIRIT !! SQ 777 TripReports 12 07-03-2007 17:59
'Spirit of Delta' LN-MOW Flyforum 5 14-10-2005 18:17


All times are GMT +2. The time now is 07:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.