![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skal reise med DY, og etter tabell lande på OSL kl. 10.40. Derfra skal jeg ta en ny DY-flight med avgang kl. 15. Billettene er bestilt separat men jeg har jo 4 timer og 20 minutter på meg som skal være rikelig. Greia er at flighten inn til OSL har en lei tendens til å være forsinket (long haul) og jeg gidder ikke bli strandet på Gardermoen og bli sur og sånn. Norwegian sier:
Quote:
Slik jeg leser det, har jeg med mine bookinger samme rettigheter som på sammenhengende billett siden det er mer enn to timer mellom flightene. Eller? Inn til OSL flyr jeg med DY long haul og ut fra OSL med DY normal. Kan jeg risikere at de nekter meg ombooking videre ved forsinkelse fordi det er snakk om «to forskjellige selskap»? Også er der jo siste avsnitt i sitatet hvor de egentlig fraskriver seg det de lover i de to første ... Spørsmålet er vel egentlig om det er vits å ringe DY for å be dem fikse eller ikke. Man takker på forhånd ![]() Last edited by flyKSU; 03-08-2015 at 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet ikke om det er riktig det jeg nå sier men DY er vel DY uansett om det er long haul eller innenriks.
Uansett 4 timer og 20 min skal jo være plenty med tid men som du sier man vet aldri hva som skjer. Selv vil jeg ikke brydd meg med å ringe DY nå, men heller vente å se og ta kontakt med skranken på OSL visst noe skal skjære seg. Sånn på generelt grunnlag er det ikke å anbefale to separate bestillinger da man vanligvis ikke har noen rettigheter vedrørende forsinkelser, har man gjennomgående billett som det heter er det dem som utsteder billetten som har ansvaret for å få deg fra A til B uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvorfor bestilte du separate DY-billetter? DY har jo point-to-point priser så det ville vel blitt samme pris uansett?
Bør dog gå helt fint, og de burde enkelt kunne tagge den hele veien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Legal Eagle
|
![]()
Jeg aner ikke, men jeg hadde gjennomgående billett fra JFK via ARN til OSL med DY. Da JFK-flyet ble forsinket, ordnet alt seg automatisk. Alle gjennomgående passasjerer ble booket om til neste ledige flight uten at vi trengte å gjøre noe annet enn å gå til gaten og få ny utskrift. Det er vel det som er fordelen med gjennomgående, antar jeg, det praktiske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Trodde DY ikke tagget bagasje hele veien på seperate billetter, ettersom noe poenget av dette gebyret vil falle bort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var nytt for meg... Takk for info. Visste ikke at det var gebyr på det... Da kan nok velviljen på innsjekk være en annen ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har ikke Norwegian en tendens til å legge skylden på mange av long haul forsinkelsene til forhold som ikke skyldes Norwegian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har det noen gang vært Norwegian sin egen skyld at de har vært forsinket? Jeg har i hvert fall inntrykk av at det alltid er forhold utenfor deres kontroll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Den tabloide oppfatningen er kanskje at DY aldri tar ansvaret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er vel en viss forskjell på om markedsfolkene i media i stor grad skylder på andre selv om man ordner opp for passasjerene
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med 4 timer og 20 vil vel reiseforsikringen din hjelpe deg hvis det går i dass.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Etter å ha måtte kjøpe walkup billetter OSL-EVE engang har jeg lært meg en ting.
5500kr for to flybilletter basert på en hendelse som ikke skjer ofte (Gardermoebanen stengt helt over flere timer) er sure penger, men helt innafor hva jeg kan selvassurere, noe jeg tror gjelder de fleste her til lands, i hvert fall de som tar seg rå til IC ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Men en god reiseforsikring er verdt sin vekt i gull, samtidig om man kan krydre med venner og bekjente rundt omkring, som man kan snylte på når ting skjærer seg totalt, så ordner det meste seg!
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om det var Flytoget har de en "reisegaranti" som også dekker en del slike tilfeller.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den dekker ikke forsinkelser som følge av forhold utenfor Flytogets kontroll, så dersom Gardermobanen (som eies og drives av Jernbaneverket) er stengt, og det ikke er en planlagt stenging, så vil jeg tro at man har lite å komme etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Takk for innspill og tips. Kan rapportere fra gate 16 at det ordnet seg uten at jeg foretok meg noe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY - Gjennomgående billett | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 01-06-2011 23:05 |
Gjennomgående billett fra Fagernes | jb1 | Flyforum | 8 | 22-11-2010 13:53 |
SK og FI - gjennomgående billett men forskjellig bagage allowance | Cecilie | Reiseforum | 8 | 23-08-2010 21:25 |
Ikke gjennomgående billett m/BA | stoeckli | Reiseforum | 6 | 30-07-2009 16:49 |
Gjennomgående billett SK/CO | LN-FOC | Flyforum | 10 | 02-11-2008 01:43 |