![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Skal reise med DY, og etter tabell lande på OSL kl. 10.40. Derfra skal jeg ta en ny DY-flight med avgang kl. 15. Billettene er bestilt separat men jeg har jo 4 timer og 20 minutter på meg som skal være rikelig. Greia er at flighten inn til OSL har en lei tendens til å være forsinket (long haul) og jeg gidder ikke bli strandet på Gardermoen og bli sur og sånn. Norwegian sier:
Quote:
Slik jeg leser det, har jeg med mine bookinger samme rettigheter som på sammenhengende billett siden det er mer enn to timer mellom flightene. Eller? Inn til OSL flyr jeg med DY long haul og ut fra OSL med DY normal. Kan jeg risikere at de nekter meg ombooking videre ved forsinkelse fordi det er snakk om «to forskjellige selskap»? Også er der jo siste avsnitt i sitatet hvor de egentlig fraskriver seg det de lover i de to første ... Spørsmålet er vel egentlig om det er vits å ringe DY for å be dem fikse eller ikke. Man takker på forhånd ![]() Last edited by flyKSU; 03-08-2015 at 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
|
![]()
Vet ikke om det er riktig det jeg nå sier men DY er vel DY uansett om det er long haul eller innenriks.
Uansett 4 timer og 20 min skal jo være plenty med tid men som du sier man vet aldri hva som skjer. Selv vil jeg ikke brydd meg med å ringe DY nå, men heller vente å se og ta kontakt med skranken på OSL visst noe skal skjære seg. Sånn på generelt grunnlag er det ikke å anbefale to separate bestillinger da man vanligvis ikke har noen rettigheter vedrørende forsinkelser, har man gjennomgående billett som det heter er det dem som utsteder billetten som har ansvaret for å få deg fra A til B uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Hvorfor bestilte du separate DY-billetter? DY har jo point-to-point priser så det ville vel blitt samme pris uansett?
Bør dog gå helt fint, og de burde enkelt kunne tagge den hele veien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Jeg aner ikke, men jeg hadde gjennomgående billett fra JFK via ARN til OSL med DY. Da JFK-flyet ble forsinket, ordnet alt seg automatisk. Alle gjennomgående passasjerer ble booket om til neste ledige flight uten at vi trengte å gjøre noe annet enn å gå til gaten og få ny utskrift. Det er vel det som er fordelen med gjennomgående, antar jeg, det praktiske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Trodde DY ikke tagget bagasje hele veien på seperate billetter, ettersom noe poenget av dette gebyret vil falle bort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Dette var nytt for meg... Takk for info. Visste ikke at det var gebyr på det... Da kan nok velviljen på innsjekk være en annen ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
Har ikke Norwegian en tendens til å legge skylden på mange av long haul forsinkelsene til forhold som ikke skyldes Norwegian?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Har det noen gang vært Norwegian sin egen skyld at de har vært forsinket? Jeg har i hvert fall inntrykk av at det alltid er forhold utenfor deres kontroll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Den tabloide oppfatningen er kanskje at DY aldri tar ansvaret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Er vel en viss forskjell på om markedsfolkene i media i stor grad skylder på andre selv om man ordner opp for passasjerene
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Med 4 timer og 20 vil vel reiseforsikringen din hjelpe deg hvis det går i dass.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,195
|
![]()
Etter å ha måtte kjøpe walkup billetter OSL-EVE engang har jeg lært meg en ting.
5500kr for to flybilletter basert på en hendelse som ikke skjer ofte (Gardermoebanen stengt helt over flere timer) er sure penger, men helt innafor hva jeg kan selvassurere, noe jeg tror gjelder de fleste her til lands, i hvert fall de som tar seg rå til IC ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]() Quote:
Men en god reiseforsikring er verdt sin vekt i gull, samtidig om man kan krydre med venner og bekjente rundt omkring, som man kan snylte på når ting skjærer seg totalt, så ordner det meste seg!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Om det var Flytoget har de en "reisegaranti" som også dekker en del slike tilfeller.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,195
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2014
Posts: 363
|
![]()
Den dekker ikke forsinkelser som følge av forhold utenfor Flytogets kontroll, så dersom Gardermobanen (som eies og drives av Jernbaneverket) er stengt, og det ikke er en planlagt stenging, så vil jeg tro at man har lite å komme etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]() Quote:
![]() Takk for innspill og tips. Kan rapportere fra gate 16 at det ordnet seg uten at jeg foretok meg noe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY - Gjennomgående billett | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 01-06-2011 23:05 |
Gjennomgående billett fra Fagernes | jb1 | Flyforum | 8 | 22-11-2010 13:53 |
SK og FI - gjennomgående billett men forskjellig bagage allowance | Cecilie | Reiseforum | 8 | 23-08-2010 21:25 |
Ikke gjennomgående billett m/BA | stoeckli | Reiseforum | 6 | 30-07-2009 16:49 |
Gjennomgående billett SK/CO | LN-FOC | Flyforum | 10 | 02-11-2008 01:43 |