![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er sikkert flere som har hatt deja vu med at en flyplass har noe som minner om en annen flyplass man har vært på. Flyplassene trenger absolutt ikke være identiske, men det er noe man klarer eller ikke klarer definere som gjør at man kjenner seg igjen.
Noen av mine assosiasjoner: CPH - AMS AIT - BOB RYG - CDG 2G BOO - NBO Noen som har opplevd noe tilsvarende med andre flyplasser og som kan gjøre listen lengere?
![]() |
#2 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg har bare vært innom CPH - AMS, kombinasjonen din, men jeg må si meg enig. Begge to er flyplasser jeg trives på og "know my way arround".
Kanskje TRD-TOS, begge har noen likhetstrekk og noen helt klare forskjeller..
![]() |
#3 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Trondheim og Tromsø har jeg tenkt på som like, jeg også. Visst nok er det lenge siden jeg var på Værnes men likheten er der.
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
CDG1 og AUH (Abu Dhabi) - begge tegnet og utviklet av ADP Aeroports de Paris
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
TOS er jo en TRD som har krympet i vaskemaskinen
![]() Mens BOO og BGO (i grunnutforming) er meget like. Av "storflyplassene" i Norge finnes det jo bare to design; "Blekksprut"-designet (BGO, BOO, SVG) og "avlang"-designet (TOS, TRD, OSL) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig jeg husker feil, men flöy fra Stuttgart til Hamburg (mener jeg) og jeg ble nesten usikker på om vi hadde returnert til Stuttgart. Kul om noen kan belrefte, ellers må jeg finneut hvilken annen flyplass det kan ha vært
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ikke flyplasser.
Men terminalbygningen på Moss Lufthavn Rygge og Töcksfors Shoppingsenter, Charlottenberg Shoppingsenter og Thon Hotel Charlottenberg er svært like (eksteriørmessig). Olav Thon har store eierinteresser i samtlige, og de ble bygget på omtrent samme tid, på slutten av 2000-tallet
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som er interessert i den store arkitektoniske forskjellen mellom Stuttgart og Hamburg kan prøve disse to linkene:
http://www.flughafen-stuttgart.de/me...terminal_3.jpg http://static.panoramio.com/photos/o...l/20990852.jpg
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Även BCN Terminal 1 påminner om bilderna från Stuttgart och Hamburg. Invigdes 2009 om jag inte minns helt fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LHR Terminal 5 og LHR terminal 2.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Faktisk HBE og OSL. (Lurer på om begge har samme arkitekter?)
Forøvrig fine tråder du starter her Robertaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nei, såvidt jeg klarer se har Nordic (NSW) ikke noe med HBE og gjøre. Derimot har de både tegnet OSL og HYD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Jeg ble nok "blendet" av det norsklignende treverket og at jeg akkurat hadde sett det Snoehetta-tegnede bilioteket deres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
I Thailand er det trillinger; Koh Samui (USM), Sukhothai (THS) og Trat (TDX). Alle er små flyplasser med delvis åpne vegger og stråtak på terminalbygningene. Og alle er driftet av Bangkok Airways. Og sjarmerende små Tesla minibusser... Caticlan på Filippinene er heller ikke ulik disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synes også CDG 2E og PVG minner litt om hverandre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplasser som gir flere destinasjoner? | robertaas | Reiseforum | 42 | 05-08-2018 15:30 |
Heathrow (ex. BAA) selger flere flyplasser. | Turtle | Flyforum | 0 | 01-08-2014 18:08 |
Minner alle på Mayday som begynner straks! | pilot94 | Flyforum | 5 | 22-07-2010 21:33 |
Vekterstreik stenger flere flyplasser - trafikkonsekvenser | sail4fun | Flyforum | 170 | 21-06-2010 05:44 |