Er det jeg som har oppfattet hvorfor EU har en svarteliste feil eller er det hangar.no som er på villspor og vil bare drive med svarmaling av flyselskaper? Trodde de grunnen til at selskaper fikk svart flagg, var at landets myndigheter ikke holder standarden i henhold til EU's retningslinjer, altså en del viktige sjekker blir kanskje ikke gjort.
MEN hva i all verden har det med et sveitsisk selskap å gjøre?
Quote:
Trodde du det at et flyselskap som står på svartelisten til EU over de som ikke får fly i Europa, ikke flyr i Europa? Da må du nok se godt en gang til for nå er flere flyselskap i ferd med å gjøre som ECAir.
ECAir, kjent som Equatorial Congo Airlines, har de siste seks årene stått på svartelisten til EU og har hatt forbud mot å fly i Europa. Men selskapet har allikevel Paris som sin største hub utenfor hjemlandet, og nå følger Beirut som ny destinasjon.
Grunnen er at selskapet har funnet en vei å omgå svartelisten til EU. Listen har spesifisert at alle fly som er godkjent for bruk av myndigheten i Kongo er forbudt å bruke til og fra Europa. Derfor har selskapet leid inn to Boeing 757 og en Boeing 767 som de bruker på ruten til og fra Paris.
|
http://www.hangar.no/slik-jukser-fly...fly-allikevel/