![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som har tips for hvilket leiebilfirma man bør satse på i Norge i forhold til bonusprogram / opptjening hos SK ?
Har Diamond hos SK |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Regner med poengopptjeningen er noenlunde det samme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er svært lite i Norge som slår Hertz i kombinasjon med Amex Platinum Eurobonus og CDP 211762. Kortet gir deg leiebilforsikring, og CDP koden slår det meste av rabatter hos samtlige konkurrenter. Opplever oppgradering av bil i 1 av 2 tilfeller. Gjerne 2 bilgrupper. Poengmessig får man 500 ekstrapoeng per leie. I noen kampanjeperioder kan man få større antall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Skal ha leigebil seinare i haust, er EBS. Sixt gir billegare pris enn både Hertz og Avis for tilsvarande biltype utan at eg får til å legge til EBS-nr eller kode hos Sixt. (Sixt har forøvrig ei forferdeleg nettside, både kronglege og med Google-translatespråk... Kan jo velge "Ing." som tittel, så eg gjorde jo det
![]() Så til spørsmålet: For å lage profil/få Sixt-kort: Må ein verkeleg registere kredittkort for å lage profil??
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tar opp denne igjen.
Er det fortsatt slik at Sixt er best? Jeg er EBG og har Amex platinum. Ser nå at Avis har kampanje på 3000 ekstra EB poeng i min leieperiode, men linken fra sas sine sider fungerer jo ikke... Hvor mange poeng tjener man per dag med de ulike? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Avis var dyre før, men nå konkurerer de på linje med de andre og jeg syns de gir bedre oppgraderinger. Matchet meg til president fra sixt plat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rakettforskar
|
![]()
Ved bestilling av bil frå Bergen i feb (4 dagar), var avis billegast. Ein tusenlapp rimelegare enn eit par av dei andre. Eg fann også kampanje linken, og det vart 400 billegare enn frå avis.no. Om leiga mi er i kampanjeneperioden vart eg ikkje klok på.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det fungerer ikke hos meg. Hvor mange EB poeng får du per dag på den dealen? (Antar de 3.000 kommer på toppen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Rakettforskar
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Jeg endte faktisk opp med å prøve Nabobil, så det skal bli spennende å se hvordan det er.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Etter mye frem og tilbake så fant jeg en e-postadresse til et av deres kontor, så da får jeg forhåpentligvis besvart mine spm derifra. Utrolig irriterende at man ikke kan ha en kunde e-post for hele avis norge..... Bare tlf som gjelder tydeligvis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Besvarer min egen post til andre som måtte lure på det samme.
Man får med Avis 500 EB poeng hver dag. Om man bestiller via avisworld/eurobonus får man derimot ytterligere 500 EB poeng. Den kampanjen som nå er gyldig gir 2.500 EB poeng ved leie på 2 dager. Altså 1.500 utover det normale. Man kan da maks opptjene 3.000 EB poeng om man bestiller via linken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som sikkert mange andre, så skal også jeg leie leiebil i Norge i påsken. I år er det første halvdel av påsken som gjelder, og jeg gjorde som vanlig et raskt søk på tvers av utleiebilfirmaer i Oslo. I år spriker prisene mer enn jeg har sett noengang tidligere.
Min leieperiode er fra lørdag 19.mars klokken 10 til onsdag 23.mars klokken 10, altså 4 døgn. For denne perioden skal Avis (Oslo Sentrum) med sin Eurobonus Gull rabatt ha 4.443,- kroner for en Ford Focus stasjonsvogn klasse. Hertz (Oslo S) skal ha 1885,- for samme periode for Volkswagen Passat, altså en bilklasse opp. Jeg har jobbet meg gjennom ulike rabattkoder og corporate login sider for Avis, men prisene får jeg ikke ned. Hvordan kan kunder forsvare å leie bil hos Avis med slike priser? Selv Budget, som i Oslo har samme kontor og bilpark som Avis, opererer med en pris på kroner 4.936,- for 4 dagers leie av Focus stasjonsvogn. Hertz here we come! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Klassisk nobrainer, det er noe prissetting som er helt på bærtur innimellom.
I min forrige jobb, så brukte jeg ofte Via egncia til å grave opp leiebil for meg, de hadde noen gode avtaler som jeg sjelden eller aldri kom i nærheten av..
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har nok noe med Revenue Management å gjøre. Noen ganger bommer man og noen ganger vinner man, sikkert noen som har "deal" og bestiller fra Avis også i påsken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rakettforskar
|
![]()
Hugsa ikkje heilt om eg bestillte bil via kampanjelink eller ikkje no sist, men det har tikka inn 500+6500 poeng pr leige for vinterferien... Hadde to runda med bil frå Avis. Det er litt meir enn vanleg ja?
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
#18 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Leverte inn leiebil på Evenes idag.
Fikk en snerten Audi A3 med automat gir men bestilte noe billig Koreansk bil. Bestilte via Finn.no og Budget, men det ble Avis bil. Må være samme agentur eller noe sammenslåing. Har brukt Finn.no for leiebiler de siste par årene og fant det billigst og trygt med å forhåndsbetalle, ingen skjulte utgifter på tampen. Har mange ID rabatter, men pussig nok slår Finn dem alle. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Må si at jeg har blitt veldig imponert over nabobil.no her nå, for det første er det en vinner på pris og spekteret på biler man kan leie er vanvittig.
Når har jeg bare leid rundt de store byene, men det er som regel en bil å skaffe til veie på de merkeligste stedene!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dyrere leiebil i Norge for norske kunder enn for utenlandske | A346 | Reiseforum | 15 | 05-08-2015 12:24 |
Leiebil og (sped)barnsete Norge | Someone | Reiseforum | 21 | 25-08-2014 07:58 |
Beste deal til New Zealand? | FlightDeck | Reiseforum | 42 | 15-05-2010 13:12 |
Beste rute/deal til Sydney | gardkarlsen | Reiseforum | 26 | 29-03-2010 13:51 |
Beste deal i Biz til Bkk fra Skandinavia | Eirik | Reiseforum | 4 | 21-12-2009 19:18 |