![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her er et intervju med Bjørn Kjos og hans synspunkt på diverse ting (Bergens Tidende). Vi har diskutert flere av de her spm på forumet.
Kan kostnader reduseres ved å benytte flymannskaper fra østeuropeiske - rimeligere land? Nei. Jeg tror på SAS når de sier at det aldri har vært aktuelt å benytte fly fra østeuropeiske land på flyginger i Norge. Det er ikke mye å spare på det. For vår del har vi base i Warszawa. Den har vi for å fly polakker til attraktive destinasjoner, men vi flyr strekningene mellom Oslo og Warszawa med våre norske besetninger. Det er fordi vi kan fly frem om dagen og tilbake om kvelden. Skulle vi hatt mannskap fra Warszawa til å overnatte i Norge - så hadde hele den mulige gevinsten vært spist opp. Er statlig eierskap en hemsko for SAS Braathens? Jeg mener SAS Braathens har friheten til å gjøre det selskapet mener er kommersielt riktig. Det er det som er viktig for selskapet. Så statlig eierskap gir dem ikke forpliktelser til å opprettholde svake ruter Nei. Jeg vet ikke om en «tynn» rute som de opererer som ikke andre var interessert i å overta om de gir den opp. Enda flere spm og svar vil du finne på denne linken: http://www.bt.no/innenriks/article277081.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intervju med Bjørn Kjos i DN (artikkel og video) | BraathensSafe1985 | Flyforum | 0 | 06-07-2014 12:33 |
Intervju med Bjørn Kjos | LN-VLE | Småprat | 4 | 04-05-2013 14:54 |
Intervju med Kjos i Teknisk Ukeblad | TCAS | Flyforum | 23 | 01-10-2009 22:20 |
Intervju med Björn Kjos | Jörgen | Flyforum | 0 | 08-05-2009 17:48 |