![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
For de som husker Fragglene eller Fraggle Rock som originalen het, var den figur der som hadde forlatt Fraggelberget og dratt ut i den store verden. Onkel reisende Mac reiste rundt i verden og sendte postkort tilbake til sin nevø.
Dagens postkort går ut på å finne ut hvor onkel reisende Mac er når han sender postkortene - og ingen bilder er tatt i Afrika denne gangen. 1) ![]() ![]() 3) ![]() 4) ![]() 5) ![]() 6) ![]() 7) ![]() 8) ![]() 9) ![]() 10) ![]() 11) ![]() 12) ![]() 13) ![]() 14) ![]() 15) ![]() 16) ![]() 17) ![]() 18) ![]() 19) ![]() 20) ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fine bilder. Jeg har en anelse om noen av dem:
1) Jersey 2) Sogndal Haukåsen 3) Zürich Kloten 5 og 6) Dette er vel samme sted, gjetter på Manchester 10) Berlin Tempelhof 13) Isle of Man 16) Edinburgh 20) Berlin Tegel
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Bare så det er sagt: Bilde 5 og 6 er ikke tatt samme sted. De er fra samme flight som gikk mellom to land. Ingen av flyplassene er Manchester, men den ene har ruter til Manchester. Det har ikke den andre.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
15 tror jeg er Newark
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror jeg konsentrerer meg flyplasser der jeg ikke har vært Mac too og da starter vi med
8) Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (BUD). Den mørke nesa til Malev var et typisk trekk, men det er underdelen av tårnet under nesen som røper at det er Budapest.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gjør et forsøk på 17):
Åre Östersund - Frösön.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
15) Jeg er uenig med Someone om at dette er Newark (EWR) hvis det hadde vært det så hadde gaten vært merket med C135. Nei, jeg tror vi må bevege oss til et land nord for USA, Canada og da spesielt Toronto Pearson International Airport. Jeg har noen fordeler å vite hvor Mac one med familie har reist uten at Mac too har vært med. Men det er mer som peker i den retning og det er den røde stripen på jetbridgen som er en del av HSBC-reklamen med undertittelen The World's Local Bank. Det er noen år siden bildet er tatt siden 752en vise CO i stedet for UA og da var gate-nummereringen annerledes i dag. Derfor vil man se at denne gaten er merket D35 i dag.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Jeg ble uansett såpass usikker, men et raskt Google søk for og se om jeg faktisk var på jordet, viser meg at gatene på EWR Terminal C ikke har C foran gatenummeret, samt at lokalbanken HSBC er (var?) tilstede der også ![]() Så var heller Mac One komme og arrestere meg hvis jeg allikevel er ute og kjører på både tynn og glatt is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nei, jeg tror jeg fortsetter med 11) og da tenkte jeg å vise et bilde at en Piper Apache ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
På quizbildet ser jeg også at det er Continental-kjøretøy på bakken. Hadde CO egen handling i Toronto?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Bilde 18 er fra Rygge og skvadronsområde vest.
Den utstoppede F5'en som titter ut av høyre billedkant er vel den som nå er flyttet og står utenfor flysamlingen på Gardermoen?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan vi få retting av forslagene så langt:-)
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bilde 3, er det Geneve?
Bilde 2 kan det være Leirin? Bilde 5 er AMS, pir H Bilde 6 er Doncaster, Sheffield, "Robin Hood Airport", UK Bilde 10 er Berlin Tempelhof, ja Bilde 18, Tromsø ??
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
1) Ligner nå voldsomt på Coventry tatt fra toppen av trappen som går opp langs siden av Dakota House.
4) Tror den bygningen bakgrunnen befinner seg på London Luton. 9) Her hvor jeg befinner meg nå...Aberdeen også kjent som granite city og er det eneste stedet i verden som jeg vet om hvor farger ikke er oppfunnet og de feirer alt som er grått. 16) Er vel Manchester en fin vårdag eller noe slikt. Last edited by Turtle; 14-05-2015 at 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
2) Brønnøysund
19) Ålesund |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Da er vi snart gjennom en halv dag og på tide med en oppsummering. Heldigvis ble ikke denne tatt i første forsøk og en og annen vestlending prøvde seg visst også på en spansk en
![]() 1) Turtle trekker innfødtkortet og mener at dette ligner nå voldsomt på Coventry tatt fra toppen av trappen som går opp langs siden av Dakota House. Han har rett. 2) Er tatt nord for Leirin og Haukåsen. 3) jb1 har helt rett i at dette er Zürich Kloten. 4) Tror den bygningen bakgrunnen befinner seg på London Luton. Hvor ellers, Turtle? 5) Fellowship har visse fortrinn her siden han var med flyet som gikk fra Amsterdam Schiphol pir H til... 6) Doncaster Sheffield Robin Hood som både Fellowship & Turtlevisste. 7) Det er et sted med blå himmel og det er ei øy. Det står til og med på skiltet... 8) Her traff LN-KGL. Det er Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (BUD) med sitt svært så karakteristiske tårn. 9) Så Turtle er i byen der fifty shades of grey betyr at det er en solskinnsbyge over granittbyen som skinner i 50 nyanser av grått. Det er en trist by... 10) Tempelhof mens det fortsatt var flyplass - rakk det så vidt! Noe både jb1 og Fellowship kom fram til. 11) Sauðárkrókur er ikke verdens navle, men en stor kommune. Bildet er tatt i august og det var fryktelig kaldt. LN-KGL hadde nok sett et lignende bilde før. 12) Ikke mange steder man ser disse to sammen... 13) Flyet kommer fra Isle of Man, det er helt riktig. 14) Dette er et bilde av en British European-maskin på en flyplass de fløy og flyr til. 15) Someone 1 - LN-KGL minus 1. Gate 135 på Newark for ca 7 år siden. 16) Er vel Manchester en fin vårdag eller noe slikt, mener Turtle. Jeg mener det er dagen et visst firma på Gjøvik fikk en ny kunde. 17) En kjapp tur Sverige og Åre - Fösön courtesy of 1944vintage 18) Rygge og skvadronsområde vest som Wig-wag påpeker. 19) Er nok noen som blir sure når dere ikke finner ut av det... 20) Berlin Tegel er riktig jb1
![]() |
#17 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Og da kom LN-BFT med to riktige svar, gitt...
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
7) Er en kanaløy, nærmere bestemt Alderney. 13) Kan det være Gloucester? Synes tårnet ligner litt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
7) Jersey Airport (the Channel Island one) ikke den med Gate 135 - hadde kanskje rett Kanal men feil oey ;-(
12) Finkenwerder med en liten Beluga i hjoernet ? 19) Vaernes som i Trondheim (men blir troendere sure noen gang ?)
![]() |
#20 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Da spikret Turtle at
7) er Alderney og 13) er Gloucester(shire) dc-8-63 er inne på noe med Belugaen på nr 12, men 19 er ikke Værnes selv om det ikke er så fryktelig lang unna.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
QUIZ: Hvor er onkel Vickers i dag? | LN-KOG | Flyforum | 17 | 30-05-2015 16:16 |
[Quiz] Hvor er Onkel Reisende Mac i kveld? Bananrepublikkquiz | LN-KOG | Flyforum | 13 | 15-02-2015 17:15 |
[Quiz] Mens vi er i gang - Hvor er onkel reisende Mac? | LN-KOG | Flyforum | 24 | 30-01-2015 12:01 |
Onkel Reisende Macs (eller gamle LN-KOGs) Julekalender | LN-KOG | Flyforum | 42 | 02-01-2012 17:01 |
Onkel Reisende Mac har mer... | LN-KOG | Flyforum | 21 | 18-08-2008 08:46 |