![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Mener det var en generell "Frakt på OSL"-tråd her på tvers av alle selskaper en gang men finner ikke, derfor;
Quote:
Atikkelen fra DN er dessverre lukket men det er mulig det dukker opp spin off artikler i tillegg til at learjet har noen meninger om dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Det ryktes om at DU spesielt er meget tilfredse med cargo på sine USA ruter fra Norge, så vil tro at dette kan relateres til økt etterspørsel av sjømat.
Østover så vet jeg at speditørene jobber med en ny rute østover. Volumene som truckes fra Norge og ut med fly fra andre flyplasser er helt hinsides. Tror få egentlig forstår hvor mye volum og tonn som daglig "lekker" ut av Norge for å nå alle verdens hjørner via konkurrerende flyplasser. Med den rette kombinasjonen inn, ligger det godt tilrette for spennende frakt ruter i tiden som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Bortsett fra sprengt kapasitet vestover, er det mulig og få andre hovedpunkter fra artikkelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]() Quote:
Vi får stole på Viking .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
.. og forhåpendtlig bedre rater.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Hvor kritisk er "mottaksapparatet" når det kommer til frakt av laks? Ta f.eks DY sin kommende SJU rute, så er det vel begrenset hvor mye laks som kan tas i mot og sendes videre der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Bruker Korean nå kun 777F på OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
Hvem er det som har faste anløp på OSL nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
FedEx UPS DHL Korean og Qatar
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,636
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
TNT har iallefall inntil nylig operert på OSL med en OE-registrert B737-400F, med sporadiske step-in fra Jettime og andre.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det var en artikkel i Finansavisen for et par uker siden ang norsk lakseeksport. Kort oppsummert:
- direkteruter fra OSL er gull verdt både for produsenter og flyselskapene - Marine Harvest understreker viktigheten av direkte langdistanseruter fra Norge pga tid og mer pålitelig levering - SAS sier de har blitt kontakter av flere produsenter som legger frem ønker om nye direkteruter fra OSL (MIA var på lista over ønskede destinasjoner) - laks står for 20% av inntektene til EK i Norge -laksesalget fra Norge til Dubai har økt med 82% siste året (kilde EK SkyCargo) - EK sender ca 2000 tonn med frakt fra Norge derav 1600 tonn fisk. Halvparten havner på lastebiler til CPH, ARN, FRA osv pga at det ikke er plass på OSL flyet - Speditøren Salmosped sier direkteruter på IC er avgjørende for å tilby det markedet etterspør Artig å se at bransjen har fått øynene opp for verdien av direkteruter og faktisk proaktivt tar kontakt med blant andre SAS for å fremme ønsker. Endelig begynner Norge (både turistindustrien, frakt og norske pax) se verdien av direkteruter så gjenstår arbeidet for OSL og Avinor og koordinere dette og lage gode business case ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 189
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Flyene som går innom CPH har minimalt med kapasitet og er nesten mer et tech stop på vei til og fra USA så der er det ikke noe å hente, dvs en tilsvarende stop på OSL har nok ikke noe for seg. Men klart, CPH gjør det nok smart ift å være langsiktige og strategiske med håp om at CPH kan bli en minihub for EK SkyCargo dersom de fortsetter å vokse. Mange bekker små. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,505
|
![]() Quote:
Over 70% av all fisk som sendes ut av landet blir produsert fra Bergen opp langs kysten til Kirkenes. Da undres jeg på hvorfor ikke Avinor har greid å stikke fingrene ut av ''ræva'' å laget en cargoterminal for eksempel på Vænes (da flyplassen er stor nok)? Det er flere selskaper som har vist interesse i mange år på Værnes, men Avinor har ikke respondert på forespørslene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Frakt fra Evenes | Strominho | Flyforum | 9 | 13-09-2018 00:41 |
Frakt av kamerautstyr | flyBG | Bilder & foto | 14 | 16-09-2013 21:46 |
Frakt av gods over Atlanteren | peterfox | Småprat | 15 | 22-08-2013 08:15 |
Frakt av ski OSL-YVR og transport SEA-YVR | Someone | Reiseforum | 4 | 24-02-2009 19:24 |
Futura skal fly frakt | CK | Flyforum | 2 | 07-02-2006 22:02 |