![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har noen her inne brukt noen av disse firmaene som rister flyselskap for kompensasjon på dine vegne når du blir forsinket iht. EC 261/2004?
For å prøve la jeg inn et krav hos Refund.me mot SAS da jeg ble nesten et døgn forsinket fra Trondheim til Santa Barbara for omtrent fire måneder siden. Hadde egentlig glemt av hele greia, men her om dagen ramlet det inn €600 på konto (minus 20% kommisjon og moms). Virker å fungere veldig greit, spesielt dersom du ikke gidder bryet med å krangle med flyselskapet på egenhånd. Andre erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oppdaget AirHelp gjennom en reportasje i Aftenposten i sommer og sendte et krav etter en forsinkelse FRA-MCO med LH på over tre timer for over to år siden som jeg nesten hadde glemt. I dag mottok jeg 900 Euro i erstatning etter AirHelp tok 300 for jobben. Dette hadde jeg aldri orket selv, så for meg funket det flott.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
900€ var da ikke lite, må være god timebetaling, men nå skreiv du ikke hvor lenge, bare over 3 timer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enda bedre timebetaling for AirHelp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Noen som vet om det er noen frist for å sende inn krav om erstatning i slike saker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi var to i reisefølget, slik at erstatningen i utgangspunktet var 600 Euro pr. person. Forsinkelsen var vel 4 til 5 timer, men vi satt i loungen så vi overlevde greit, men vi fikk ingen forklaring og ble ikke opplyst om våre rettigheter, bare stadige nye avgangstider. Hvis jeg ikke husker feil har du rett til erstatning i inntil 3 år etter hendelsen.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
EU261 har ingen definert frist, så i Norge så vil alminnelig foreldelse være etter tre år. I andre land kan fristene være andre.
![]() |
#9 |
AirBussjåfør
|
![]()
Noen som vet om det er mulig å double dippe erstatning?
Reiste med SAS fra ORD til CPH i februar og opplevde at flyet ble kansellert grunnet snag. Gjennom Refund.me fikk jeg 1200 Euro i erstatning. Har sendt inn en sak for samme flight til Airhelp nå, men er det noen sjans for å få igjen her også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Forstår jeg deg rett i at du søker erstatning for samme sak? I så fall er det ganske moralsk forkastelig.
Hvis alle begynner å søke erstatning for den minste ting vil flyprisene bli bedtydelig dyrere. Amerikanske tillstander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tviler det vil funke, at to selskaper skal kreve penger for en case vil jo bare funke om flyselskapet ikke har kontroll på hvem som har fått erstatning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
AirBussjåfør
|
![]()
Legger inn klage for samme sak. Men hadde utgifter på blant annet hotell og mistet bagasje som jeg ikke har fått igjen penger på. Ettersom jeg ikke gidder sende inn lang, skriftlig klage, benytter jeg meg bare av Airhelp hvor jeg har lagt ved kvittering osv for de utlegg jeg hadde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SAS har forhåpentligvis et system som fanger opp forsøk på å få ut mer enn berettiget. Hvis ikke burde de snarest få det. Bevisst forsøk på dobbel erstatning, for å karre til seg mest mulig, er for meg på linje med å dumpe bilen i en innsjø og så melde den stjålet for å heve forsikringssummen. Det går til slutt ut over andre kunder i form av høyere pris på billetter eller forsikringer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
AirBussjåfør
|
![]()
Skjønner det ble feil kanal å gå igjennom. Ønsker ikke være bidragsyter til høyere billettpriser/premier. Så kontaktet Airhelp og fikk forklart saken slik at jeg får rettet klage for det jeg ikke har fått erstatning for, nemlig mistet bagasje og mobilregning ifbm samtaler til kundeservice fra utland.
Last edited by CaptainMorgan; 25-08-2015 at 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Nå ser det ut til at Airhelp er ute av det norske markedet:
http://www.dagbladet.no/tema/er-flye...lpere/66595394 "- Vi tar oss av alt papirarbeid og all kommunikasjon med flyselskapene. Hvis de nekter å betale, tar vi dem til retten for deg, lover Airhelp - som ikke lenger har norske ansatte og ikke svarer på telefon." Mye av innholdet på de norske nettsidene deres ser også ut til å være automatisk oversatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
|
![]()
Meldte en sak til flyforsinkelser.no i januar. Fikk bekreftelse på at de hadde mottat det de trengte og at jeg hadde en gyldig sak. Ikke hørt noe siden 20 januar derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som noen her muligens operer litt på kanten av loven
https://www.dn.no/privatokonomi/reis...net/2-1-493187 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar og Norwegian er best iflg. Airhelp | Fnate | Småprat | 11 | 12-06-2018 08:42 |
Refund ved noshow | LN-AND | Reiseforum | 5 | 28-06-2017 17:25 |
Tax refund i Storbritannia | Tertit54 | Småprat | 17 | 10-03-2015 03:17 |
VAT-refund - London | VirreVapp | Reiseforum | 13 | 30-09-2014 17:20 |
Erfaringer med AirHelp? | marekbz | Reiseforum | 2 | 30-07-2014 21:54 |