![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Skal ut og fly med et lite propellfly, Widerøes Dash8-100. Lurte på hvor mye bagasje man får med seg inn i det flyet. Vil det bli plass til min vanlige stappede ryggsekk som går greit i bagasjehylen på "vanlige" fly selv om den ikke ville passert test ved gate?
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
99% sikkert, så er svaret nei. Du må ned på omtrent halv størrelse av normalt for å få bagger inn i kabinen. Min PC sekk stappet med greier går akkurat inn. Større enn det er sjanseløst. På generell basis kan en si at flyvertinne kofferter må baki.
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk. Har Widerøe mulighet for å gi fra seg bagasje ved flyet slik andre med mindre fly har? Håndbagasje passer ikke akkurat til å bli sendt gjennom hele bagasje-maskineriet på Gardermoen.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jepp, du bare setter den fra deg ved trappa og plukker den med deg når du lander.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ja. Widerøe har "delivery at aircraft" konsept. Men jeg tror enkelte stasjoner ikke bruker ordningen av en eller annen grunn. Imm
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heller aldri skjønt hvorfor vi ikke kan få et konsekvent system som det er på commuterfly i USA, men dette står på wideroe.no
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, da er jeg godt forberedt på denne kompliserte og eksotiske reisen.
![]()
![]() |
#8 |
Gunnar
|
![]()
"Daa" er IKKE tilgjengelig på flerlegs ruter. Husk å få daa lappen på. Om denne mangler skal bagen, etter regelverket, behandles som innsjekket bagasje, og du får den ikke ved flysiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om du ikke får den opp i hattehylla, legger du den bare under stolen foran deg. Har også en ganske "stappet" PC-rygsekk på mine reiser, og har ikke sjekket inn bagasje på lange tider.
Den går ikke opp i hattehylla, men går fint under setet, og problemet er løst ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man setter en spesiell lapp på bag'en, setter den ved flydøra, den blir lagt i lasterommet og så blir den plassert samme sted umiddelbart etter ankomst. Enkelt og greit og lik prosedyre på alle selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor ikke bare pakke dette ordentlig å checke det inn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke dette egentlig med kontroll av vekt/balanse å gjøre ?
Har opplevd flere ganger - før avgang ved lite pax - å bli flyttet på. Så vidt jeg husker: forover i kabinen på baby-Dash, og mot midten på Q400. Mulig at Norske kortbaner gjør at det er forskjell fra USA ?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er vel ikke så veldig mange av disse som flyr noe mer enn punkt til punkt? Logistikken rundt å håndtere dette på Tromsø - Sørkjosen - Hammerfest - Mehamn - Berlevåg - Båtsfjord - Vadsø med et av de minste commuterflyene som brukes, kan vel by på en del utfordringer som dere ikke har i USA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Alle dashene er i utgangspunktet tunge forran. Og som regel må man bakover om man blir flyttet. Men det hender av og til at man ha med mye post eller frakt bak i lasterommet, og da må folk fremover. På Q400 maskinene skal du i utgangspunktet ikke bli flyttet, da det er fast seteplassering. Og har folk gjort et snev av forberedelser for avgangen så er det blokkert seter forran eller bak for å være sikker på å være innenfor operasjonelle krav. Ellers kan det nevnes at DAA bag (Delivery at aircraft) faktisk kan være med på multileg flighter, så sant det er med samme rutenummer. Ekesmpelvis Trondheim-København som går via Torp.
![]() |
![]() |
#18 |
at your service!
|
![]()
Som tidlegare nemnt er dette eit tilbod berre på direkte-flights. Grunnen til dette er at det på fleirlegs-flightar ofte vert surr med DAA ved fleire destinasjoner.... Sjekk wf930 til dømes, TOS-HAA-HFT-HVG-MEH-BVG-BJF-VDS-VAW-KKN.
![]() |
#19 | |
at your service!
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Merker daa tag med destinasjon.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøes neste DHC8-100 | Blubird | Flyforum | 11 | 26-10-2009 12:29 |
Widerøe Dash8-100 + 300 findes de? | jewer | Samlerhjørnet | 8 | 16-08-2009 18:21 |
Dash8 100/200/300 - FLIGHT PERFORMANCE | LN-TIB | Flyforum | 0 | 30-07-2008 23:16 |
Dash8-100/-300/Q400 | Olebno | Samlerhjørnet | 3 | 02-02-2006 11:11 |