Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 08-03-2015, 12:46   #1
rolfh
Newcomer
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 2
Default Emirates Oslo - Sydney i Biz klasse

Trip report
Jeg er novise på dette forumet, men det ser ikke ut som om det er mange rapporter fra EK Business, så jeg tar sjansen:
Oslo – Dubai23.01med en 777-300. Avgang 12:55, ankomst 22:45

Ved innsjekk fikk vi vouchers for hotell i Dubai, siden vi hadde 10 timers ventetid til neste flight.
Ordinær businesklasse seter som dessverre ikke blir 180 grader flat seng. Mat og service helt OK, men ikke spektakulær.
Ved ankomst i Dubai fikk vi ‘fast track’, så immigrasjonen var smertefri.I følge skilt på flyplassen burde det være mulig å bruke self-check med norsk pass, men køen der var lang og det lot ikke til å gå fortere, så vi hoppet over det.
EK tilbyr limousine service til og fra flyplassen, så vi benyttet oss selvsagt av det. Et tips: Dette ordnes ved utgang nr 4; ikke nr 1 som vi fikk vite ved info-desken i ankomsthallen.
Hotellet lå 10 min fra flyplassen og var helt greit. Jeg vil tippe at det lå i 2000 kr/natt klasse. Siden vi skulle hentes igjen kl 06:00 ble det bare noen timer på øret og ingen ekskursjon ut i Dubai-natten.

Dubai –Bangkok-Sydney med nok en 777-300LR. Avgang 09:05, ankomst 08:45 neste dag (16 timer 40 min inkl mellomlanding).
Samme seter som fra Oslo og samme service, bortsett fra at nå fikk vi hvert vår ‘amenity kit’, og for en gangs skyld var mitt større og mer innholdsrikt enn fruens. Mellomlandingen i BKK var grei nok, men vi måtte selvsagt ut av flyet og ut på en lang spasertur forbi alskens butikker og gjennom sikkerhetskontroll for å komme tilbake til gaten vår. Det kan da ikke være andre grunner enn rent kommersielle til at vi ikke ble loset rett inni gaten?
Ankomst i Sydney tidlig på morgenen var helt smertefri. Både toll og immigrasjon er blitt mye kjappere (og mindre grundig?) enn i gamle dager da passasjerer ble sprøytet med insektmiddel før de forlot flyet og kofferter ble gjennomlyst på jakt etter frukt og annen kontrabande.

Sydney – Dubai med A380. Avgang kl 06:00, ankomst 13:20 (14 timer 20 min).
Øvre dekk på A380 er alltid en fornøyelse, og EK slo til med åpen bar i enden av flyet. Setene er bedre enn på B777, men det er fortsatt ikke 180 grader flat seng. Det forundrer meg at ikke alle selskaper tilbyr det i nye moderne fly. Jeg sover i hvert fall mye bedre med beina i samme høyde som hodet enn liggende på et skråplan. I tillegg er seterad B og J mot midtgang og ganske ubeskyttet mot dulting fra forbipasserende.Et tips: Par som reiser sammen bør velge oddetalls seterad sete E og F i midten, men er du alene er liketalls A og K absolutt å foretrekke (se også Seat-Guru: http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380.php)

Vi fikk ingen hotell-vouchers ved innsjekk i Sydney, men det viste seg ikke å være et problem. Vi fikk skyss til JW Marriott Marquis Hotel, ca3 mil fa flyplassen. Helt nytt, med 71 etasjer og 1600 rom. På Hotels.com går rommene for 400 $ og oppover. Underlig nok var de fleste restauranter i hotellet stengt på ettermiddagen, men vi fikk oss litt mat i en kafeteria før vi crashet. 15 timer på fly er langt, selv i C-klasse…
Hjemreisen startet med utsjekk fra hotellet kl 04:00 og flyet til Oslo gikk kl 07:15. Samme fly og samme service som på utreisen.

Alt i alt var Emirates bra, og gratis hotell og transport til og fra flyplassen gjør det til et meget godt produkt. Komforten på flyene var grei, men f.eks SQ har bedre seter på A380, og NZ og BAs 180 gr flat bed er absolutt best på lange turer.

Vi fløy også en tur til Wellington, NZ fra Sydney med Air New Zealand i økonomiklasse. Vi hadde kjøpt billige billetter hos BYO Travel. Anbefales ikke! Det viste seg at bagasje ikke var inkludert, og det kostet 120 AUD pr koffert pr vei. Vi booket også leiebil gjennom Rentalcars.com, og det er heller ikke lurt. Det viste seg at Europcar ikke var interessert i å snakke med oss om endringer i bookingen, men henviste til Rentalcars, som oppga et tlfnr vi aldri fikk svar på. Det beste er nok å gå direkte til leiebilfirmaets egne booking sider.
rolfh is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Emirates med ny første klasse Cecilie Flyforum 8 14-11-2017 14:26
Emirates A380 returnerer til Sydney etter motorproblemer O_K_ Småprat 2 12-11-2012 13:10
C-klasse AMS-BKK med Emirates for 12.100 kroner Molinari Reiseforum 0 15-06-2011 22:45
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo FlightDeck TripReports 35 06-06-2011 15:50
Oslo-Hong Kong-Oslo (C-klasse) - Ønsker tips ILS2 Reiseforum 8 15-12-2010 22:03


All times are GMT +2. The time now is 04:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.