![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Artikkel i dagens VG.
![]() "- Vi flyr også mange av trondheimsrutene via Sverige, og det betyr 10-12 ekstra flyminutter og 15-20 prosent større drivstoff-forbruk, sier Westby uten å kunne konkretisere hva dette betyr i økte utgifter." Jeg ble litt nysgjerrig av disse opplysningene. Kan noen fortelle meg hvor mye MER drivstoff som brukes (per minutt eller per nautisk mil) under klatring mot marsjhøyden enn under "level flight" der oppe? Og gjerne litt om hvor mye MINDRE man bruker under nedstigning og innflyvning. Under innflyvningen går det kanskje ganske mye, forresten? ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH BA 747 innom for cargo 2 NOV | Discus | Spotteralerts | 0 | 02-11-2011 16:17 |
SK 4478 innom TOS i kveld | TOS_EBG | Flyforum | 2 | 10-09-2010 01:19 |
En tur innom TRD i 40 minutter | LN-ALX | Bilder & foto | 6 | 04-05-2010 09:41 |
En snartur innom OSL søndag.. | SNSK | Bilder & foto | 2 | 19-10-2009 21:02 |
Stor svenske innom KSU | flyKSU | Bilder & foto | 5 | 28-05-2009 21:58 |