![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Rykten gör gällande att ett nytt kinesiskt flygbolag är på väg till Stockholm og Arlanda. Inte ett nytt flygbolag, men nya på Arlanda... Kan det vara China Southern?? Eller China Eastern... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Är det inte Cathay det handlar om mån tro? Allså frakt...
Om inte så skulle China Eastern till PVG sitta fint ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Antageligvis blir dette en linje Stockholm-Beijing. Og de kommer SAS i forkjøpet. Jeg vil tro at de starter opp fordi de vet at SK vurderer en Kina linje fra ARN. Som vanlig er SAS for sent ute......
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan man räkna Cathay som kinesiskt!? Kanske! Annars ligger väl en linje till Shanghai bra till. Har hört rykte tidigare också om ett nytt kinesiskt bolag på ARN. China Eastern vore ju inte dumt till Shanghai. Flög dom mellan Shanghai och Peking och dom var väldigt bra (till skillnad från Shanghai Airlines som jag också flugit den sträckan o det tänker jag aldrig göra om!!!! Stackars Star Alliance!!). Det kanske är Shanghai Airlines
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Cathay til HKG hadde jo vært perfekt. HKG har jo ikke forbindelse fra Scandinavia. Nærmeste direkte fly til HKG er jo fra AMS, FRA eller LHR.
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Air China flyger redan Stockholm-Beijing så jag hoppas på någon annan destination...
SAS kommer som vanligt försent. Men man gör nog rätt att endast satsa på CPH å strunta i ARN och OSL. Nu är ju detta endast ett rykte men det är alltid kul å drömma... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Det troliga är en ny linje till Shanghai... (som SAS borde startat för länge sedan...)
Det här ska inte blandas samman med Cathays og Koreans nya 747F-linjer till Arlanda som är bekräftade i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rykten är rykten, kan visa sig stämma, men kan också vara totalt felaktiga
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Edit: Diskutera gärna på g-kraft, betydligt mer "ryktesvänligt" därinne ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skulle vara komiskt om SAS blir blåsta. Men det är rätt åt dom... Trots att jag är Eurobonus medlem så börjar jag tröttna på vårt så kallade nationella bolag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Newcomer
|
![]() Quote:
Felet med den tidigare diskussioner var just att man gick ut utan att säga att det rörde sig om bara rykten Man ville ge sken av att det fanns mer bakom än bara tro :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja dukker Shanghai opp også begynner jo ARN å få en bra intercontinental dekning.
Moro om de dukker opp før SAS!
![]() |
#16 | ||||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Vil du ikke gøre mig/os den tjeneste at blive på dit "eget" svenske forum? Tak...
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vänner i öst och i väst, i nord och i syd. Kan vi inte hålla diskussionen på en lite högre nivå än detta. Självklart är det trevligt om ryktet stämmer och Arlanda får en ny linje. SPeciellt när det om 26 dagar blir min nya hemmaflygplats. Det är dock viiktigt att ALLA andra påpekar att detta är just rykten för att undvika tråkig stämning (och ännu en CPH/OSL/ARN diskussion). Att komma med rykten är inget fel i sig enligt mig, så länge det påpekas att så är fallet. Många rykten visar sig vara sanna medan andra är totalt hämtade ur luften. Det är ett sätt att stimulera trådar på forumet och hjälpa Scanair.no att bli den fina "first hand source" som vi faktiskt är.
Kom ihåg: Som man bäddar får man ligga |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er enig i de sidste par indlæg - men undskyld mig at jeg bliver lidt harm over denne person som tilsyneladende mener at der er helt specielle regler gældende for vedkommende selv. Det undrer mig bare at man gang på gang bliver ved at kaste med sten når man selv bor i et glashus...
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019) | Henshaw | Reiseforum | 316 | 10-03-2025 22:01 |
Arlanda ska utvecklas till en ”Sister Airport” till Beijings flygplats | EvakCPH | Flyforum | 3 | 18-09-2015 12:07 |
Nytt flygbolag på ARN | Savipix | Flyforum | 2 | 29-01-2010 11:21 |
Nytt svenskt flygbolag - MCA | Blubird | Flyforum | 17 | 11-11-2009 17:46 |
Välkommen till Stockholm Arlanda Airport | Savipix | Flyforum | 15 | 27-10-2008 11:05 |