![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ikke denne omtalt noe sted, men hører det er tema også for Dagsnytt 18 i dag, så ganske relevant.
Quote:
Det er SAS "Wonderboy", Roald, som sier dette. Det som umiddelbart skurrer for min del er at: 1. Man gjør kjernegruppen såpass "smal" 2. At man antar at denne kjernegruppen gidder å se reklame for å hente inn poeng. 3. At denne gruppen dels ønsker å bestille "pakker" - individuelle valg er vel det denne gruppen er interessert i... Personlig er det flere ting som snarere virker frastøtende enn tiltrekkende på meg - full overvåking over hvor man er, hva man har kjøpt, kjøpshistorikk, reklame og forsøk på "emosjonell tilknytning". For meg er de fleste flyreiser som å ta bussen i 2014 og det synes jeg er greit. Men hva vet vel, jeg, for jeg er jo ikke "wonderboy". ![]() Last edited by AirbusTrond; 18-12-2014 at 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Folk bruker penger + mange timer på et fly for å hanke inn poeng. Heck brukte 20min på å snakke med Codan idag for å få 1000 poeng! :P |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå fikk han breie seg i både Dagsnytt 18 og Dagsrevyen også. Det ble mye "bla bla", antakelig for å ta fokuset bort fra skuffende resultater. På den ene siden skulle prisen opp, på den annen side skulle det bli gratis. Og så skulle man se på reklame for å same poeng (altså betales for å se reklame). Ellers synes jeg han fremstår som i overkant "eplekjekk".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Se reklame i 3 minutter, eller noe slikt, for å få 500 poeng...? Ikke meg, men det er sikkert noen som gidder det. Spørsmålet er vel om det er noe som hjelper mot tidsklemma som de snakker om i artikkelen i VG - jeg synes vel at det heller går i motsatt retning. Får vel sette meg ned for å se innslaget i Dagsrevyen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
500 poeng for 3 min reklame?
Det høres for godt ut til å være sant i mine ører. (Jeg har lest sitatet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Heller det enn å humpe seg nordover i 2 timer for 250 poeng.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel "tidens melodi".
Enkelte biter på, og tror de i følge kampanjer får noe " gratis". Bunnlinja er vel stort sett den samme. ![]()
![]() |
#10 |
Livsnyter
|
![]()
Jeg synes hele konseptet virker litt "løent"... mer service og henting og bringing av kunder hjemme, men samtidig snakkes det om gratis flyreiser.
Det blir som en blanding av "The Businessman's Airline" i nytt format og Ryanair (som også har snakket om at det kan bli gratis å fly i fremtiden) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om man blir mer eller mindre lojal kan diskuteres, men så lenge man prøver å opptjene EB poeng så vil det jo skape en lojalitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ellers rimer "gratis reiser" dårlig med miljøaspektet. Så her synes jeg det var mye rart i en smørje.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Blir jo spennende å se hvordan de skal måle at du faktisk ser på reklamen. Satser på at SAS IT finner en fiffig løsning
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Siden SAS er hovedbruks og opptjeningsområdet for EB, så vil jeg påstå at SAS lojaliteten forsatt vil være tilstedet. At de tilbyr endel krimskrams som også gir EB poeng er bare positivt. 8000EB poeng for å bruke en strømleverandør i 3 måneder som er 2 øre dyrere enn det jeg har idag, eller 500 poeng for å lese DN gratis i 3 uker. Evt 1000 poeng for å få et forsikringstilbud fra Codan er helt ok for meg og det gjør jo at jeg bygger en enda større haug med EB poeng som etter alle solemerker skal brukes hos SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Dette kan jo også ende opp med at man benytter kort med Eurobonusinntjening på kjøp og så bruker de poengene hos SAS kun til poenguttak og slett ikke har noen annen lojalitet!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg synes iallefall det er en grei måte å utvide EB Programmet på, så vil jo tiden vise hva fasiten blir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det kan bli langt å fly til Asia, hvis Russland stenger Sibir | Discus | Flyforum | 25 | 14-09-2014 03:40 |
18 år gammel hacker påstår at han kan generere falske boardingkort for å fly gratis | Hypern | Småprat | 10 | 06-04-2014 15:39 |
Kan bli først i Norge til å produsere fly | Robin882 | Flyforum | 30 | 04-12-2010 14:52 |
Samtlige fly og helikopter tilknyttet Norsk Luftambulanse AS kan bli satt på bakken | sail4fun | Flyforum | 6 | 26-06-2010 15:43 |
NRK: Fly kan bli nektet å lande på Moss Lufthavn Rygge | Discus | Flyforum | 3 | 14-07-2008 10:51 |