![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,646
|
![]()
http://www.bbc.com/news/business-30427116
I følge denne artikkelen i BBC truer Airbus med å stoppe produksjonen av A380 i 2018 Quote:
Quote:
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
'Truer' ..? Brukerne bestemmer om den har leverett eller ikke. Hvis ingen bestiller ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Samtidig i dag så Airbussjefen at de planlegger en NEO versjon og mulig en -900.....så litt motstridende meldinger fra Airbus i dag
Ellers så sier han egentlig bare selvfølgeligheter. For produksjoner som f.eks fly så komme det uansett et tidspunkt hvor man enten må fornye eller legge ned. Og dagens motorer er jo heller ikke de nyeste på markedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Det minste vi kan si er at Harald Wilhelm har uttalt seg "out of his depth", eller at Fabrice Brégier utela ä stemme i koret sitt för Investor Day ... med en oljepris helt nede pä 60$/barrel er det ikke sä mye Investor-interessen i Airbus-aksjen som sviker, enn at samme interesse re-prioriteres, dvs flyttes over til calls for airline stock, som f.eks. EZY, AA, UA, ME3, NAX, SWA ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
Hvordan hadde A380 vært kostnadsmessig hvis noen hadde laget en high density variant med 600-700 seter? Ex Ryanair?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Boeing hadde jo det med 747 for ANA og JAL, men selv ikke japanerne var interessert i at dette skulle videreføres med senere modeller, så da tror jeg trygt man kan anta at markedet ikke er der. Kan du fylle den med business-pax, er det sikkert god butikk, men for å frakte indiske fremmedarbeidere på lavbudsjett, som vel er det som har vært nevnt, blir det vanskelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
|
![]()
Litt bedre å være a380 eiere med dagens fuelpris.Sparer i overkant av $50000 på en A380 tur DBX-LAX i forhold til i Juni da prisene var på sitt høyeste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
Nå er ikke A380 den som er tørstest per sete, så det gjelder jo alle flytyper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
|
![]()
Selvfølgelig.På a380 fuelcost ca $200/pax og på 77L (EK) ca $230/pax på samme ruta med dagens pris(fulle fly)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus med planer om og øke A320 produksjonen til 60 per måned | Someone | Flyforum | 0 | 30-10-2015 10:51 |
Airbus med 3-5-3 i A380 | Hpkris | Småprat | 12 | 21-04-2015 07:52 |
Airbus øker A330 produksjonen til 10 i måneden | Someone | Flyforum | 0 | 03-02-2011 13:19 |
Airbus og Embraer skjærer ned på produksjonen | LN-MOW | Flyforum | 0 | 20-02-2009 03:38 |
Airbus oeker 320-produksjonen | LN-MOW | Flyforum | 7 | 21-11-2006 17:24 |