Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2006, 19:23   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien


Her ser man viktigheten av cabin crew ombord:

Ekstra landing i Wien
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2006, 21:56   #2
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

Quote:
Originally posted by MD11



Her ser man viktigheten av cabin crew ombord:

Å?

Quote:
Men personalet opptrådte både rolig og profesjonelt og ved hjelp av sykepleiere ombord fikk de brakt henne tilbake, sier Millerjord.
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 00:20   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

En liten digresjon her: Synes det er litt komisk med alle disse lokalavisene i Norge som skal vinkle alt lokalt. "Det er uvisst om kvinnen (den syke) er fra Trøndelag". Det kan da vel ikke spille noen rolle for saken om hun er fra Trøndelag, Nordland eller Sverige?
Hun gikk i alle fall på i Trondheim, noe mer er det vel forsåvidt ikke interessant å vite om vedkommende.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 00:37   #4
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

Tror ikke kabinpersonalet er viktigst...som oftest finnes det langt mer kvalifisert personell ombord. Men at kabinpersonalet kjenner til hvor en finner oksygenkolber og får gitt pilotene beskjed er nok viktig.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2006, 10:56   #5
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

Quote:
Originally posted by Hurum

Tror ikke kabinpersonalet er viktigst...som oftest finnes det langt mer kvalifisert personell ombord.
Det er nok ikke som oftest. De har en god del basiskunnskap om forhold som oppstår ofte i fly: Dessuten har noen kabinpersonell ihvertfall i SAS ofte en sykepleier bakgrunn. Vet ikke hvordan det er i Pegasus.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2006, 15:27   #6
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

Quote:
Originally posted by Superhai


Quote:
Originally posted by Hurum

Tror ikke kabinpersonalet er viktigst...som oftest finnes det langt mer kvalifisert personell ombord.
Det er nok ikke som oftest. De har en god del basiskunnskap om forhold som oppstår ofte i fly: Dessuten har noen kabinpersonell ihvertfall i SAS ofte en sykepleier bakgrunn. Vet ikke hvordan det er i Pegasus.
Dette er noe av det viktigste cabinansatte trener på i forbindelse med de halvårlige øktene på Flight Academy.En gang i året har også vi piloter samtrening med kabinen under ledelse av helsepersonnell.Kunstig åndedrett,defibrillator,stabilt sideleie,Heimlich manøvre,etc. Man er i trygge hender ombord.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2006, 16:20   #7
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Charterfly Trondheim-Dalaman nødlandet i Wien'

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER


Quote:
Originally posted by Superhai


Quote:
Originally posted by Hurum

Tror ikke kabinpersonalet er viktigst...som oftest finnes det langt mer kvalifisert personell ombord.
Det er nok ikke som oftest. De har en god del basiskunnskap om forhold som oppstår ofte i fly: Dessuten har noen kabinpersonell ihvertfall i SAS ofte en sykepleier bakgrunn. Vet ikke hvordan det er i Pegasus.
Dette er noe av det viktigste cabinansatte trener på i forbindelse med de halvårlige øktene på Flight Academy.En gang i året har også vi piloter samtrening med kabinen under ledelse av helsepersonnell.Kunstig åndedrett,defibrillator,stabilt sideleie,Heimlich manøvre,etc. Man er i trygge hender ombord.
Og snart skal jeg i ilden i kabinsimulatoren
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian tilbake på Oslo-Dalaman Glenn Flyforum 1 21-03-2012 17:18
OSL - Dalaman, hvilken flytype? Novair Flyforum 2 20-03-2009 07:24
Værnes - Dalaman, sommercharter 2009 Novair Flyforum 6 22-11-2008 17:36
Hvilet fly til Dalaman? M.Helstad Reiseforum 3 14-07-2007 00:43
Svensk charterfly nødlandet i Emiratene TG923 Flyforum 0 18-02-2007 03:33


All times are GMT +2. The time now is 01:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.