![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Noen bilder fra i dag da på OSL.....
![]() Axis fra Paris ankommer 30 min før tiden.... ![]() Men var det egentlig noe fint med tekst til nettadressen slik? ![]() En Airbus i dag.... ![]() En Airbus til.... Det var det for nå.... ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott levert igjen som vanlig.
![]() MEN, det var vel ikke akkurat direkte lækkert med den internett reklamen til Axis nei for å si det mildt. ![]() Bruker TAP A321 ofte på OSL, mener jeg stort sett bare har sett A320? Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder med klare farger
![]() Hvor flyr Axis-airways ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva er axis airways, levning fra annen verdenskrig
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Paris/CDG AXY952 1730 Landet 1657
Paris/CDG AXY953 1830 Avreist 1822
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Axis er ett av disse franske charterselskapene. Flyr vel en hel del av 'de franske på tirsdagene' i sommer tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Likte bilde nr.2, klart & fint, og blått på samtlige halefinner!
![]() Axis er, som Cedlind sier, et franskt charter/cargo-selskap. Har noen QC-maskiner som flyr post på natterstid. Har også en singel 757-200, F-HAXY, som forresten er en gammel kjenning av MOW, siden den er ex-ATA og før det igjen ex-Transavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder!! Hva er de buklingene i bakkant av vingerota på den Axis-maskinen der da? Hadde ikke Boeing trøbbel med det der på sine 737's på 80-tallet en gang, hvor det ble satt fly på bakken og selskaper ble oppfordret til å ta en nærmere sjekk?
Dette er bare tatt rett fra "husken" og jeg kan vagt huske at "Flying Magazine" ofret nesten et halvt blad på saken den gang.... Kanskje noen har bedre husk enn meg?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Hadde vært interessant om evt. en mekaniker her inne, ja om ikke annet så for min egen nyskjerrighet, kunne ha skrevet noen ord om dette bare er "kosmetisk" eller hva for noe. (Personlig har jeg ikke mye til overs for "buklinger" på fly som i utgangspunktet var ment å være relativt glatt....)
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Veldig fin bildeserie. Hvor stod du på de to siste bildene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Nydelig bilder! Skarpe også! Her er ett sprørsmål jeg har: Hvilket kamera har du/dere? Jeg ser etter ett raskt og billig kamera for flyfotografering! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Akkurat. Tenkte bare så enkelt som at en bukling på undersiden av skroget kanskje betyr en strekk på overkant, men det er ikke sikkert det er så enkelt da... Takker for svar iallefall
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
757'erne kan også slike rugler i skroget et stykke bak vingeroten, noen eksempler:
http://www.airliners.net/open.file/1049931/L/ http://www.airliners.net/open.file/1049707/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Thomas, takk skal du ha...
Holder det med en 200mm fra innkjørselen til vaskehallen? Tenkte å ta meg en tur opp dit i morgen, men .... hvis det ikke holder med objektivet så må jeg velge en annen plass å stå! *Må skaffe meg 1,4 extender* |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Det er veldig få steder på OSL en 200MM ikke rekker. Skjønt jeg ser det bare som en fordel med en 1.4 extender. (skjønt denne er J*vlig dyr her til lands)
Jeg kjøpte min i USA å kom endel bedre ut av det en de 2700 de skal ha på fotovideo Mener å huske jeg betalte en ca 270 USD eller noe i den retning. Vurderer en 2x når jeg skal over nå til neste måned.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er klar over det - har klart meg med 200mm lenge nå, såeh... men har jo lyst på extendern.
Forresten Sten Arne, du har ikke tenkt til å bruke 2x til F4-versjonen din? Da skal du iallfall være flink til å ta flybilder uten autofokus... det klarer ikke jeg bra, for å si det sånn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Slike bulker har ingen verdens ting med harde landinger å gjøre. Flyene er konstruert for å bli slik pga trykket flykroppen blir utsatt for i de forskjellige høydene flyet opererer i. Det skallet som du ser er bulket, er 3 mm tykt, og kan trykkes inn med håndflaten om du vil. Slike bulker forsvinner, og kommer igjen alt etter trykket flyet er utsatt for. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
15.11.08 - Noen bilder fra OSL i dag | Even92LN | Bilder & foto | 9 | 18-11-2008 20:02 |
Bilder fra OSL i dag | Audun B | Bilder & foto | 13 | 03-10-2007 15:02 |
Bilder fra OSL i dag | ATC-flyradar | Bilder & foto | 24 | 13-07-2007 20:29 |
Bilder fra OSL i dag | SK931 | Flyforum | 9 | 14-03-2007 08:55 |
Noen bilder fra OSL i dag | SK931 | Flyforum | 5 | 05-07-2006 23:42 |