![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Noen bilder fra i dag da på OSL.....
![]() Axis fra Paris ankommer 30 min før tiden.... ![]() Men var det egentlig noe fint med tekst til nettadressen slik? ![]() En Airbus i dag.... ![]() En Airbus til.... Det var det for nå.... ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,392
|
![]()
Flott levert igjen som vanlig.
![]() MEN, det var vel ikke akkurat direkte lækkert med den internett reklamen til Axis nei for å si det mildt. ![]() Bruker TAP A321 ofte på OSL, mener jeg stort sett bare har sett A320? Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 142
|
![]()
Fine bilder med klare farger
![]() Hvor flyr Axis-airways ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,604
|
![]()
Hva er axis airways, levning fra annen verdenskrig
![]()
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
|
![]()
Paris/CDG AXY952 1730 Landet 1657
Paris/CDG AXY953 1830 Avreist 1822
__________________
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Axis er ett av disse franske charterselskapene. Flyr vel en hel del av 'de franske på tirsdagene' i sommer tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
|
![]()
Likte bilde nr.2, klart & fint, og blått på samtlige halefinner!
![]() Axis er, som Cedlind sier, et franskt charter/cargo-selskap. Har noen QC-maskiner som flyr post på natterstid. Har også en singel 757-200, F-HAXY, som forresten er en gammel kjenning av MOW, siden den er ex-ATA og før det igjen ex-Transavia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Flotte bilder!! Hva er de buklingene i bakkant av vingerota på den Axis-maskinen der da? Hadde ikke Boeing trøbbel med det der på sine 737's på 80-tallet en gang, hvor det ble satt fly på bakken og selskaper ble oppfordret til å ta en nærmere sjekk?
Dette er bare tatt rett fra "husken" og jeg kan vagt huske at "Flying Magazine" ofret nesten et halvt blad på saken den gang.... Kanskje noen har bedre husk enn meg?
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
![]() Hadde vært interessant om evt. en mekaniker her inne, ja om ikke annet så for min egen nyskjerrighet, kunne ha skrevet noen ord om dette bare er "kosmetisk" eller hva for noe. (Personlig har jeg ikke mye til overs for "buklinger" på fly som i utgangspunktet var ment å være relativt glatt....)
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
|
![]()
Hei!
Veldig fin bildeserie. Hvor stod du på de to siste bildene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 101
|
![]() Nydelig bilder! Skarpe også! Her er ett sprørsmål jeg har: Hvilket kamera har du/dere? Jeg ser etter ett raskt og billig kamera for flyfotografering! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Akkurat. Tenkte bare så enkelt som at en bukling på undersiden av skroget kanskje betyr en strekk på overkant, men det er ikke sikkert det er så enkelt da... Takker for svar iallefall
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
|
![]()
757'erne kan også slike rugler i skroget et stykke bak vingeroten, noen eksempler:
http://www.airliners.net/open.file/1049931/L/ http://www.airliners.net/open.file/1049707/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
|
![]()
Thomas, takk skal du ha...
Holder det med en 200mm fra innkjørselen til vaskehallen? Tenkte å ta meg en tur opp dit i morgen, men .... hvis det ikke holder med objektivet så må jeg velge en annen plass å stå! *Må skaffe meg 1,4 extender* |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Det er veldig få steder på OSL en 200MM ikke rekker. Skjønt jeg ser det bare som en fordel med en 1.4 extender. (skjønt denne er J*vlig dyr her til lands)
Jeg kjøpte min i USA å kom endel bedre ut av det en de 2700 de skal ha på fotovideo Mener å huske jeg betalte en ca 270 USD eller noe i den retning. Vurderer en 2x når jeg skal over nå til neste måned.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
|
![]()
Er klar over det - har klart meg med 200mm lenge nå, såeh... men har jo lyst på extendern.
Forresten Sten Arne, du har ikke tenkt til å bruke 2x til F4-versjonen din? Da skal du iallfall være flink til å ta flybilder uten autofokus... det klarer ikke jeg bra, for å si det sånn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
Slike bulker har ingen verdens ting med harde landinger å gjøre. Flyene er konstruert for å bli slik pga trykket flykroppen blir utsatt for i de forskjellige høydene flyet opererer i. Det skallet som du ser er bulket, er 3 mm tykt, og kan trykkes inn med håndflaten om du vil. Slike bulker forsvinner, og kommer igjen alt etter trykket flyet er utsatt for. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
15.11.08 - Noen bilder fra OSL i dag | Even92LN | Bilder & foto | 9 | 18-11-2008 20:02 |
Bilder fra OSL i dag | Audun B | Bilder & foto | 13 | 03-10-2007 15:02 |
Bilder fra OSL i dag | ATC-flyradar | Bilder & foto | 24 | 13-07-2007 20:29 |
Bilder fra OSL i dag | SK931 | Flyforum | 9 | 14-03-2007 08:55 |
Noen bilder fra OSL i dag | SK931 | Flyforum | 5 | 05-07-2006 23:42 |