![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Et SAS-fly fikk motorproblemer og måtte sikerhetslande i Amsterdam søndag kveld. Det var 145 passasjer ombord i flyet, som kom fra Paris - og skulle til København.
http://www.boarding.no/art.asp?id=21753
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
AMS DIV CPH AMS
- - AMS AIRCRAFT DEFECTS - - AMS AA 1911 AIRCRAFT LANDED - - AMS AA 1916 ARRIVED - - AMS ED 2245 ESTIMATED TIME OF DEPARTURE - - AMS DELAY LATE ARRIVAL OF AIRCRAFT - - AMS SI OTHER INFORMATION AWAITING LOADSHEET AS ACARS NOOP - - AMS AD 2258 LEFT THE GATE - - AMS AD 2302 TOOK OFF - - AMS DL 0258 PLANE IS LATE IN HOURS MINUTES) - - AMS OPERATIONS CONTROL DECISIONS - - AMS SI OTHER INFORMATION SC02 Copenhagen (CPH), København, Danmark 00:02 ARRIVED
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Dette ser ut til å være mer alvorlig enn som så. En motor skal visst ha falt av..... MD80 mistet motor
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Svensk propaganda.
Igen motor har fallit. Turbinerna säkert inte i bra skick men.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]()
Hvordan kan passajerer se deler av en MD80 motor falle ut av "løpet"? Det er få vinduer bak motorene på en MD80.
...eller er det samme passasjer som "så" en av motorene "falt" av når 321'en fra MyTravel hadde ett lite uhell på Torp i vinter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Litt annen versjon hos Aftenposten: Motoren ble blåst ut av turbinrøret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Men hvordan kan slikt skje? Trodde slikt ville blitt oppdaget på sikkerhetssjekker etc.
Mannskapet får skryt for jobben dem gjorde, og SAS tilbydte både krisehjelp og leiebiler til alle som ikke ville fly videre - veldig bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
hehe, VG slår til: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118115
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Alltid noen som skal svartmale enhver situasjon som oppstår med SAS,
men hvorfor kan ikke VG (som er Norges største avis ) oppdatere sin egen artikkel om saken ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2005
Posts: 221
|
![]()
Og pussig nok falt visst ikke en gang deler av motoren av heller:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/30/467622.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Og VG har oppdatert sin sak til å være noe snillere: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118115
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Avisen TA har snakket med nordmenn som var med flyet:
"Men etter hvert fikk vi vite at den ene motoren hadde eksplodert og at deler av den hadde forsvunnet ut bak." "- Jeg må si at jeg er både overrasket og skuffet over at SAS sier det er løgn at innmaten i den ene motoren falt ned og at det ikke var noen dramatikk, når kapteinen om bord sa noe annet." ![]() Avisen TA
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian-fly måtte sikkerhetslande etter fuglekrasj | sail4fun | Flyforum | 9 | 14-11-2009 14:18 |
SAS-Fly Måtte snu | LN-KRF | Flyforum | 17 | 09-07-2008 01:06 |
SAS-fly måtte nødlande i Bordeaux | Fly me to the moon | Flyforum | 9 | 27-05-2007 19:56 |
SAS-fly måtte snu | Savipix | Flyforum | 16 | 22-05-2005 16:54 |
Måtte fly SAS | EB | Flyforum | 21 | 25-11-2004 22:12 |