![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
Fra morgenens Flightglobal;
Quote:
Last edited by Trdfly; 02-10-2014 at 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Forøvrig bør det nevnes at Emirates i dag har Engine Alliance GP7000 på sine A380, og ikke Rolls-Royce Trent 900. Hvis navneendringen fra A330neo beholdes, så er det her snakk om Rolls-Royce Trent 9000 for en A380neo.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Emirates har vel heller ikke annonsert motorvalg på de siste 50 de bestilte, og selv om de vel forventes og fortsette med EA, så er det vel ikke umulig de forsøker bruke dette som brekkstang ovenfor RR og Airbus for og få fart på et eventuelt A380neo prosjekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Tja ikke lenge siden de kansellerte en haug med A350-900. Kanskje Airbus ikke er så lysten på å danse etter det Tim Clark ønsker, med det som bakteppe.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]()
Her er det store krefter i sving. Airbus vil definitivt på sikt utvikle 380neo.
Det er et spørsmål om etterspørsel og tilbud. Flere selskaper må melde seg på banen for 380neo om Airbus skal få styrets og eiernes godkjennelse til å utvikle denne varianten. Det vet Tim Clark og derfor går han ut med Emirates ønsker for dermed å flagge for markedet at flere må melde seg slik at Airbus' ledelse får nødvendig backing og godkjennelse fra styret til å utvikle denne varianten. Det må være et vist antall selskaper som melder seg slik at det som kreves av engineering ressurser i konsernet og prioritering av disse gjør dette til en attraktiv business case i forhold til alt annet Airbus har av pågående prosjekter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Tror A tenker seg både 3 og 4 ganger før de setter i gang ett slikt prosjekt. Det er vel ikke kommet til break eaven på de som er bestilt hittil, og kommer det ikke flere bestillinger snart, så må man nok senke tempoet på produksjonen.
At EK vil ha er en ting, men hva betaler de pr stk i forhold til andre. Regner med de har en god rabatt, og nå har jo ikke de tradisjonelle selskapene bestilt flere enn de gjorde første gang de la inn ordre, så det er vel helt avhengig av om de får flere som vil ha. A380 brukte vel 1.5 - 2 år på å bli sertifisert, så regn med noenlunde det samme på NEO, og det er ikke gratis, i tillegg har de hatt en dyr wing fix på "CEO". Tror neppe dette skjer bare om EK bestiller, og de er heller ikke som andre, de ligger midt mellom Europa og Asia, og er vel dagens svar på masseforflyttning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
|
![]()
.. og hva skjer om ebola-epedimien gir massepanikk? Man snakker allerede med å innføre tiltak mot flyreisende fra Afrika og det skal ikke mange flere tilfeller her i USA til før 'handlingssterke' politikere får fyr under hekken og forlanger både det ene og det andre tiltaket ... Og da sprer det seg fort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]() Quote:
Quote:
Uansett en fjær i hatten for RR, og det betyr at ordreboken til EA vil være relativt tynn etter EK sin 90. A380 er levert http://www.rolls-royce.com/news/pres...-emirates.aspx Quote:
Jeg ser også det spekuleres på Leehamnews at Trent-900 nå er vesentlig mer effektiv enn GP7000, selv om jeg skulle likt og se de faktiske tallene, samt at det nok også kommer litt an på ruteprofilen http://leehamnews.com/2015/04/16/rol...es-a380-order/ Quote:
Last edited by Someone; 17-04-2015 at 14:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Airbus sjef bekrefter at det kommer en oppdatert versjon av flyet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]() Quote:
Nja, nå et ikke NEOen helt spesifisert ennå, og om den "bare" får nye motorer eller om det vil skje andre forandringer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() Quote:
Airbus har indikert at 380neo kan bli forlenget med et par "frames" foran og bak vingen. Hvorvidt dette blir versjon -900 eller -1000 vites ikke. Jeg vil anta at de markedsfører denne varianten som kun A380neo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
|
![]()
Salgspotensialet tatt i betraktning, er det vel lite sannsynlig at det kommer mer enn en versjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus lager juletre | gustavf | Småprat | 1 | 13-12-2017 16:31 |
Emirates ønsker kjøpe flere fly | LN-VLE | Flyforum | 8 | 29-10-2013 00:02 |
Emirates ønsker A350-teknologi i A346 | Trety | Flyforum | 0 | 05-05-2006 13:58 |
Emirates er sure paa Airbus .. | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-06-2005 23:34 |