Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 16-09-2014, 09:38   #1
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Kamera Prestwick airport PIK

Tok med meg kameraet på tur og kjørte sørover til Prestwick i går for å prøve et nytt sted å ta bilder. Prestwick har lite kommersiell trafikk, en håndfull Ryanairbevegelser på denne tiden av året, så forventningene var ikke så store.
Visste at det var litt militærtrafikk som var der men ikke i hvilken grad.

Rett etter jeg fikk komt på plass fikk alle de lokale spotterene som var der hakeslepp da Speedbird meldte sin ankomst på scannerene deres, litt senere kom en 787-8 ramlende (ikke bokstavelig) inn på RWY 12, viste seg at de holdt på med pilottrening; landinger, avbrutte landinger etc.

I følge de lokale var det større eller mindre grad av militær aktivitet, siden ingenting er meldt på forhånd sa de at det var bare å ta med seg en termos med kaffe, noe og spise, skru på scanneren og sitte å vente på som kom den dagen.

Det er også en viss cargotraffikk, en AN 124 hadde kommet inn i morgentimene og den sto parkert mens crewet mest sannsynlig hadde hviletid.

I løpet av de timene jeg var der var de forbiflygning av Tucano, Hawk, Tornado samt noen jeg ikke fikk med meg samt en Airbus Voyager som kom og gjorde et kortere stopp.

Legger ut noen bilder selv om lysforholdene ikke var de aller beste, typisk skottlandgrått teksturløst skydekke med varierende mengde lys som slipper gjennom.

ZZ335 Airbus KC2 Voyager (A330-200) Royal Airforce Prestwick airport PIK 15.09-14
by rjonsen, on Flickr

XX198 British Aerospace Hawk T.1/1A Royal Airforce Prestwick airport PIK 15.09-14
by rjonsen, on Flickr

G-ZBJG Boeing 787-8 British airways Prestwick airport PIK 15.09-14
by rjonsen, on Flickr

Unknown reg Antonov 124-100 Volga Dnepr Prestwick airport PIK 15.09-14
by rjonsen, on Flickr

Last edited by RJon; 16-09-2014 at 18:59. Reason: trøttetryne i dag tidlig :)
RJon is offline   Reply With Quote

Posting Rules