![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Ryanair med ny bestilling?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Ser også at flere nettsteder spekulerer i Dreamliner ordre....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
Vil RF med denne ordren, ha ordre på 275? (175ng og 100max)?
200 seter i 738 blir det like trangt som i A320 med 180 seter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Om også Ryanair kommer med bestilling av 787 for LH i dag, vil dette være begynnelsen på en ny tids æra i Europeisk luftfart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]() Quote:
Jag tror även Kjos kommer gå för 200 stolar i DYs framtida 737-8MAX & 189 stolar i A320NEO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Med en del blokkering av seter kan det vel gå til noen destinasjoner på Øst kysten. Og regner med det blir streng kontroll av vekt på bagasje, blir ikke plass til mye i buken tenker jeg. MAX må vel igjennom en ETOPS sertifisering også om den skal brukes på ruter over Atlanteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Med andre ord OM FR eller DU benytter MAX over Atlanteren, vil det trolig være dedikerte maskiner med en helt annen konfigurasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]() Quote:
Imidlertid er Ryanair snart nødt til å bite i det sure eplet og bestille fly. De vil aldri oppnå de samme rabattene som de gjorde da de la inn sin første store bestilling. Selv om det kommer en ny '9/11' vil andre stå klar til å kopiere det Ryanair gjorde den gangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]()
Offisielt fra Boeing. Commiment på 100 737-8 MAX plus 100 opsjoner, og blir første kunde på den nye 200 seters versjonen som Boeing i markedsføringen kaller 737-Max-200
http://boeing.mediaroom.com/2014-09-...0-with-Ryanair Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Tynnere seter eller ikke. Dette blir trangt... Men gratulerer til Boeing og Ryanair.
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Vi snakker om max 9 her og ikke 8. Da 8 ikke er godkjent for flere en 189 seter som også er max for dagens 800.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,627
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]() Quote:
http://boeing.mediaroom.com/2014-09-...0-with-Ryanair |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Ah, begynner å bli bra logikk i ulike formar for modellbeskrivelsar... 737 MAX-8 svarar til ny versjon av 373-800, men MAX-200 er då altså ein meir tettpakka MAX-8
![]() ![]()
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
197 seter skal de visst klemme inn. Hvor kommer 2-seteren tro?
Hmm kommer de med en 737 9max 230 for Lionair tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,313
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,865
|
![]()
I forbindelse med den ekstra nødutgangen kanskje?`
Men burde jo blitt to 2-setere da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Skal de ha fly som dette og fortsatt selge noe ombord etter første leg, må de ha catering på hvert sector.
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737MAX - statustråd | scanhorse | Flyforum | 1090 | 01-04-2025 11:38 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
TUI Nordics 737MAX | Someone | Flyforum | 0 | 06-11-2017 09:07 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Forskjeller på A320NEO og 737MAX? | fokkeren | Småprat | 1 | 26-07-2012 10:31 |