![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er sikkert noen her som har erfaringer fra Jamaica de kan dele på.
-Hvor helt i vest i landet bør man bo? -Er det noen spesielle steder og aktiviteter man bør få med seg? -Er det anbefalt å ta en tur til Kingston?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, er ikke updated, men var her i 1969 og 1971. Men Kingston, på den tiden var ikke anbefalt. Men leide bil i 1971 og og kjørte over fjellene til Montego Bay, flott tur. Montego Bay var da det beste for meg.
Rusle opp Dunns River Falls der James Bond ( Sean Connery ) møtte Ursula Andress i Dr. No. Forresten 1969 fløy jeg Pan Am 707 fra Kingston til Montego Bay i 707 no- fan. (Husker godt navnet "Dashaway", som jeg hadde noen uker tidligere , studentcharter fra FBU via Prestwick til JFK ). De hadde trafikkrettigheter og turen var veldig kort... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg syns Kingstone var SKUMMELT for 4 år siden. Det går bra om man tar forhådsregler. Jeg bodde på Pegasus hotel som er bra men overpriset. Å Kjøre på Jamaia nå vil jeg ikke anbefale. Trafikken er farlig og nærmest alle bilene jeg så hadde bulk. Jeg syns det var skummlere i Kingstone en i Kamerun for eksempel. Det er mye "racial tention" der så vær obs på det i noen områder. Jeg vet ikke hvordan Montego Bay er men regner med der er bra der i forhold til antall turister. My advise: drop Kingstone!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan glatt anbefale Rockhouse i Negril, ikke lange biten fra Montego Bay på vestsiden. Kjempe kult hotell som er bygd oppå klippene med trapper og stiger ned i havet.
Har kun vært i Kingston på forretningsreise, ikke veldig imponert. Holder med en dagstur for nysgjerrighetens skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Helgeturekstremist
|
![]()
Wikivoyage om Kingston:
Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var der i 1999 via en cruisebåt. Bevæpnet politi patruljerte gatene og det var tydelig info fra båten om at det meste av byen var regnet som "no-go".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kanskje dette kunne være noe
![]() http://www.youtube.com/user/HedonismResort Ps. har vært der på midten av '80 tallet og det lille jeg husker var rimelig heftig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg var i Negril i 2006, og vi følte oss relativt trygge så lenge vi tok våre forholdsregler. Negril skal visst imidlertid være betydelig roligere enn resten av øya, i følge andre turister vi snakket med som hadde vært andre steder på øya. Jamaicanerne kjører imidlertid som om de har stjålet bilene, så jeg ville aldri i livet kjørt der selv, og bare det å gå langs veien som svinger seg gjennom Negril kan være ganske ekkelt. Stranden i Negril var fantastisk, men det krydde av ekstremt innpåslitne selgere som skulle prakke på oss alt fra armbåndt til hasj og LSD, og alle som jobbet i servicebransjen var åpenbart ute etter mest mulig tips for minst mulig jobb. Resturanttilbudet var også begrenset, så med mindre du er veldig glad i syltet fisk eller jerk chicken tror jeg forresten jeg ville valgt en all inclusive resort.
Som du skjønner har jeg ikke voldsomt hastverk med å komme meg tilbake. Men hvis du reiser er Rick's Cafe et must, med dertilhørende hopping fra klippen. ![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 06-08-2014 at 01:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Var på Beaches Negrill i juni 2008 - 10 døgn, vi ble anbefalt å ikke forlate området, men vi tok en liten springer til sentrum. Hvis du er veldig interessert i løpe-sko er du kommet hjem, eller var det Jamaica skjerf og vanlig souvenir tourist stuff
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lukter litt på Jamaica som et av vinterens mål og kunne virkelig ha lyst til å høste Kingston til hovedstadslisten. Noen som har gode erfaringer og konkrete tips?
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Var i Montego Bay i påsken og ble av samtlige jeg snakket med, turister og lokale, fortalt at det ikke var noe å hente i Kingston bortsett fra å kunne si at man har vært der.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kingston anbefaler jeg ikke! Det er en by med mye kriminaltiet. Jeg følte høy grad av ubehag ved besket der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jøss! Har han eget museum?
Jaja. Må nok innom der om jeg finner det verdt å ta turen. Gammel helt fra ungdomstiden.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ikke bare at Kingston blir advart mot i dag, men det må ha vart lenge. Da jeg i 1969 plukket opp leiebil, Hertz stor amerikaner, ristet de på godet da jeg sa jeg skulle kjøre og levere bilen i Montego Bay.
De ba meg om å lukke dørene på innsiden. Lurte vel om jeg var skrullete som la ut på en slik tur..Joda , da jeg dro avgårde så jeg lett hvorfor i Kingston. ![]() Turen gikk greit...MEN hvis det var unsafe i 1969, hva med i dag ? Var der også i 1971 og hadde det flott i Montego Bay. Men null planer å komme tilbake.. Last edited by SQ 777; 05-07-2015 at 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Negrill er strand i milevis, fint, nyt solnedgang og stuping ved en stor klippeformasjon. Barer og klubber preges av ekstremt mange prostituerte og narkotika. Kingston fikk vi sett lite av p.g.a. Air Jamaica (et skikkelig drittselskap), men du har Bob Marley-muséet. Port Royal (gammel pirathavn) ikke langt unna er ok også om du skal slå ihjel litt tid før flyet går. Ja, man!
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 06-07-2015 at 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skjønner at dette ikke er drømmedestinasjonen. MEN skal jeg først til Jamaica, skal jeg innom Kingston. Det må da være mulig å gjøre det på en forsvarlig måte? Reisebyrå? Charter? Liquer and hores? Horse?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips og erfaringer Karibien | SQ 777 | Reiseforum | 101 | 16-02-2025 23:10 |
Tips og erfaringer med Hilton og HH - | Helikopter | Reiseforum | 938 | 21-05-2024 20:12 |
Zagreb og Ljubljana tips og erfaringer? | carla | Reiseforum | 3 | 21-09-2014 23:47 |
Tips og erfaringer fra Xian? | robertaas | Reiseforum | 5 | 27-04-2013 23:02 |