![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,925
|
![]()
Nå skal riktignok 12 bli værende inntill videre, men Delta har nå bestemt seg for å pensjonere de 4 første, etter justeringer av rutetilbudet deres på langrutene.
Delta blir jo første selskap til å ta levering av de nye 242t 330-300, fra neste år, de samme som SAS skal ha fire av, som delvis vil inn i flåten istedet http://www.flightglobal.com/news/art...tinues-402307/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Delta har aldri vært glade i de maskinene, så det kommer ikke som noen overraskelse. Imidlertid trenger de setene på en del av Stillehavsrutene så de andre blir nok hengende en stund til ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
N672US er nå på vei fra Atlanta til Pinal Airpark .. N671US gikk i går. En til skal følge senere i dag ..
http://www.flightradar24.com/DAL9951/4775940 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Og her drar N672US avgårde .... N676NW er den som følger senere i dag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Northwest bye bye... Fløy i veldig gamle dager, 70 åra DL sine egne 747-200 med 9 i bredden ORD MIA....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Hvordan står det til med djevlen sjøl, N666US? Den har jeg flydd i toppetasjen
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Ser ut som den har sluppet unna første runde ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,925
|
![]()
I følge siste oppdatering fra Delta skal siste 747 være ute av flåten i 2017, men de vil forsvinne jevnt ut med maskiner frem til det etterhvert som deres nye 242t A330-300 blir levert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Har de ikke planer om noen større fly til å erstatte B747-400?
Jeg hadde sett for meg en ordere på 777-300ER eller 747-8i |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,925
|
![]() Quote:
Delta går mer over fra og fly mer punkt til punkt, istedet for og bruke NRT som en Asiahub. Da trengs det mindre fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Delta flyr ATL-AMS ifra sommeren med 747-400
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,925
|
![]()
Interessant nok så har Delta for ikke mange måneder siden kjøpt to tidligere SQ maskiner (de har alle PW motorer) for og bruke som delefly. Akkurat som MDene fra SAS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Deler er dyrt. Veldig dyrt. Og særlig for eldre fly som ikke lenger er i produksjon. Boeing vet å ta seg betalt for dette. Derfor kan det være svært god økonomi å kjøpe delefly som har gjenværende cycles på deler som understell, motorer osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
N671US ferges i denne stund tilbake til Minneapolis ... Skal tilbake i tjeneste, sies det ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Er visstnok en erstattning for N664US som ble så skadet av hagl under en flyvning mellom DTW-ICN 17.06 at den muligens sendes rett til ørkenen.
![]() ![]() ![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,696
|
![]()
Fytti h..... Det må ha bråkt noe helt forferdelig i cockpit gjennom den haglbygen der!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Litt usikker på hva han som twitteret mener, men på generelt grunnlag;
hvis Delta 157 har bedt om Vector Rundt stormen, men blitt nektet dette av kinesisk ATC, kan det da få etterspill når det har blitt skader på fly/personer som her. Vil tro at pilotene så uværet og ønsket å fly rundt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 83
|
![]()
Man kan vel, selv i kinesisk luftrom, nekte vectors som kan være farlige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,395
|
![]()
Og erstatningsfly N671US fikk en sensorfeil i dag og endte opp på Shannon ...
https://twitter.com/search?q=%23dl73&src=typd |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
1/400 GeminiJets Northwest Boeing 747-400 "red top" selges | Roxman | Samlerhjørnet | 5 | 07-02-2012 15:52 |
Qantas 1:400, Boeing 747-400 F1 Selges | Roxman | Samlerhjørnet | 1 | 08-03-2010 12:40 |
LH 747-400 | sirpjalle | Reiseforum | 15 | 01-09-2009 00:29 |
SAS Dc8 i 1/400... -Nå begynner det... | G-COLE | Samlerhjørnet | 1 | 18-06-2008 20:47 |
Northwest og Delta begynner DOWNSIZING | LN-HAT | Flyforum | 9 | 20-09-2005 15:04 |