![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 346
|
![]()
I følge VG, så vurderer Malaysia Airlines å bytte navn etter de to flyulykkene den siste tiden. De vil også gjøre en rekke andre endringer, blant annet å endre flightnummeret på de to ulykkes-rutene.
http://www.vg.no/forbruker/reise/luf...vn/a/23262519/
__________________
B738 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]()
Det er sikkert ikke dumt å skifte navn etter større mediesaker som disse to. Er hverken første eller siste selskap til å gjøre det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Jeg har aldri helt skjønt dette med å bytte navn etter (tilstrekkelig) store katastrofer. Det eneste man oppnår er å bli omtalt som "selskap Y, som før het selskap X på grunn av P, Q og Z"?
Eller er det noen av forumets kloke hoder som vet noe om marketing jeg ikke vet? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]()
Hvis du som flypassasjer som skal bestille en reise fra A til B, (og egentlig ikke er så voldsomt interessert i luftfart som forumets medlemmer) - så tror jeg absolutt at man oppnår mye ved å endre navnet for å "riste av seg" et par profilerte flykatastrofer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg skal ikke erklære meg som ekspert, men det er helt klart at for den menige menigmann, så sitter slike merkenavn ganske langt bak i minnet med mindre man er særskilt interessert. Men koblingen til noe alvorlig vil være nok til at noen velger bort merkenavnet. Og bare 1% tapte kunder kan utgjøre et vesentlig tap.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Et eksempel er kabelselskapet GET. De het tidligere UPC, og var viden kjent for å være det absolutt verste møkkaselskapet man kunne tenke seg, både med kvalitet og med hvordan man møtte kundene sine. Det var så ille at UPC-ansatte nektet å ta med servicebiler hjem, og de gjemte bort alt av ID-kort etc. når de ikke var absolutt nødvendige. Da det ble lagt om til digital kabel, ble det samtidig gjort en kjemperøsk i hele organisasjonen, for å snu skuta. Det kom gedigne reelle forbedringer, og i dag er det neppe noen som engang husker UPC lengre. Nå har vel ikke Malaysia Airlines noe akutt problem med hvordan de møter kundene sine etter hva jeg har fått inntrykk av, men det kan ikke falle ned flere fly (uavhengig av årsak) eller komme andre alvorlige hendelser før navnebyttet blir en fiasko.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Da er det nok ting på gang
Quote:
også ifra MH selv Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Kan det også ligge en skjult agenda bakom her, slik at de kan slippe evt søksmål mot seg etter en evt omstrukturering av selskapet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
De sliter fælt om dagen med tomme fly.
Ei venninne booket akkurat SIN-KUL-HKG t/r for 6SGD med bagasje og mat på flyet. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
De sliter tydeligvis med belegget .. ikke spesielt vitenskapelig, men ingen røyk uten ild ..
http://e24.no/naeringsliv/hva-betyr-...lines/23282142 Quote:
![]() (Bilde fra Twitter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Malaysia airlines sier opp 6000 ansatte for å kunne derive videre. I følge artikkelen hos vg så planlegges det også omkjøring til statlig eierskap.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Det kan virke som at det er mange som må gå fra selskapet, men det skal også sies at MH har et visst rykte for å være svært "velbefolket".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
De har lagt alle 6stk A380 samt 4 stk 777-200 ut for salg
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,118
|
![]()
Er dumt at disse to uheldige ulykkene får så store konsekvenser for selskapet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
A380 for Turkish?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,533
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,811
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines | Someone | Flyforum | 7 | 17-05-2023 07:12 |
Japan Airlines og Malaysia Airlines med joint venture | Someone | Flyforum | 0 | 20-12-2019 14:28 |
Syphax Airlines med pause til økonomien deres blir bedre | Trdfly | Flyforum | 1 | 21-05-2018 18:04 |
Malaysia Airlines | MountainDew | TripReports | 19 | 22-10-2007 02:20 |
Malaysia Airlines | MD11 | Flyforum | 29 | 06-03-2006 11:33 |