Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2014, 03:11   #1
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Sør-Europa i høysesong - på kort varsel

Mine foreldre vil bestille seg en sydentur på kort varsel, med utreise fra BGO allerede nå til helgen eller i neste uke, med varighet på 7-10 dager.

Mens jeg er veldig "anti-charter" og aldri har reist på chartertur selv (MegaDO teller ikke ), er klisjédestinasjonene midt i blinken for dem. Sol og strand er (nesten) alt de trenger, problemet er at det ikke ser ut til å være en eneste restplass å oppdrive gjennom de store selskapene. Spørsmålet til forumet er derfor, siden jeg kan lite om det selv: hvilke "Sydensteder" kan anbefales, som er tilgjengelig med rutefly uten veldig lang reisetid eller høy pris?
Old 08-07-2014, 08:10   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Sør-Europa i høysesong - på kort varsel

Uten at jeg har helt oversikt over rutedestinasjoner på kort varsel ville jeg tatt en tur inn på Restplass.no
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 08:10   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Prøvd Split eller Barcelona?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 08:47   #4
Tjab
Upgrade me....

Barcelona er en veldig flott by!

1 422,-
1 589,-
3 922,- 15:15 - 18:25 3:10 BGO - BCN
SK4689 Bergen - Barcelona (Terminal 1)
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Boeing 737-800

1 474,-
1 641,-
3 974,- 11:30 - 14:45 3:15 BCN - BGO
SK4690 Barcelona (Terminal 1) - Bergen
Flys av: Scandinavian Airlines Flytype: Boeing 737-700

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 15:16   #5
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Kommer nylig fra Makarska (2 ukers ferie) som ligger mellom Split og Dubrovnik, og anbefaler den byen på det sterkeste. Ikke "ultra-charter-destinasjon", veldig hyggelige folk og pent og ryddig land (strake motsatte av f.eks. Tyrkia).

Går mange fly fra Norge til Split og Dubrovnik nå om dagen. Når jeg så på avgangstabellen på BGO i går, var både Split og Dubrovnik på listen. Send de opp på Dash'n til KSU og få de til å ta turen med Kroatiaspesialisten. (Støtt Møre og Romsdals fremtidige storflyplass for både Nordmøre og Romsdal! )

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 15:57   #6
Peppep
ScanFlyer Gold

Tusen takk for tipsene så langt, de viderebringes fortløpende.

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Kommer nylig fra Makarska (2 ukers ferie) som ligger mellom Split og Dubrovnik, og anbefaler den byen på det sterkeste. Ikke "ultra-charter-destinasjon", veldig hyggelige folk og pent og ryddig land (strake motsatte av f.eks. Tyrkia).

Går mange fly fra Norge til Split og Dubrovnik nå om dagen. Når jeg så på avgangstabellen på BGO i går, var både Split og Dubrovnik på listen. Send de opp på Dash'n til KSU og få de til å ta turen med Kroatiaspesialisten. (Støtt Møre og Romsdals fremtidige storflyplass for både Nordmøre og Romsdal! )
Hehe, morsom tilfeldighet: de skal faktisk på et par ukers kjøretur til MOL og TRD senere i juli, så hvis datoene passer kan det sikkert kombineres med å kjøre tidligere og reise fra KSU. I tillegg har de venner som bor på Averøya, så Kroatiaspesialisten kan være perfekt.

Last edited by Peppep; 08-07-2014 at 16:25.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2014, 22:21   #7
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Hvordan var strendene der? De foretrekker sandstrender, og Kroatia er visst kjent for steinete strender.
Old 08-07-2014, 23:12   #8
Sondbjo
ScanFlyer Gold

De kan jo fly med Wizz air via VNO feks. Det kan bli ganske rimlig selv med en overnatting i VNO
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2014, 00:45   #9
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Hvordan var strendene der? De foretrekker sandstrender, og Kroatia er visst kjent for steinete strender.
Primært små rullesteiner på Makarskas strender i alle fall. Jeg er ikke typen som legger seg ned på en strand med stein, men jeg trivdes godt i horisontalen på strendene der. Også relativt fort dypt på mange av strendene, noe jeg i alle fall setter stor pris på.

Samtidig har du jo også stranden på Bol (på øyen Brac) - kåret til verdens tredje beste i en eller annen kåring. Jeg besøkte den to ganger på båttur, fantastisk strand og utrolig klart vann.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2014, 12:20   #10
Kashgar
ScanFlyer Blue

Bol og stranden Zlatni Rat kommer til å være stappfull i ukene fremover. Fom første uken i juli øker trykket på Bol veldig, og siden det er en veldig liten by kan det fort bli stressende. For all del, flott sted, men best utenfor høysesong. Var der i en uke nå i slutten av juli og likte meg veldig godt.
Kashgar is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2014, 15:42   #11
tango
ScanFlyer Blue

Jeg skal til croatia siste uken i august; hvordan ser det ut da? Fortsatt høysesong, eller mer "normalt"?
tango is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2014, 19:39   #12
Kashgar
ScanFlyer Blue

Slutten av august er fortsatt høysesong, men i følge han jeg bodde hos i Bol var det absolutt størst trykk i begynnelsen av juli til midten av august. Det kan selvsagt være annerledes andre steder -- jeg tror nok Dubrovnik og Split er travle hele perioden. Makarska virker interessant.
Kashgar is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules