![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, jeg skal reise til MIA via CDG, OSL-CDG med SAS, og videre med AA. Kan jeg sjekke baggasjen helt frem eller går ikke det siden SK og AA ikke er i samme allianse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Hvis hele reisen er på samme billett skal det være fullt mulig. Hvis du har to separate billetter OSL-CDG og CDG-MIA så blir det vanskelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar. Det er på to separate billetter, så da antar jeg at jeg må vente på baggasjen i CDG og sjekke inn på nytt...?
Vet du om SK og AA er i samme terminal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Da må du nok hente bags og sjekke inn på nytt.
SAS flyr til terminal 1. Og AA flyr fra terminal 2C og har innsjekk på område 10. Her har du hjelp for å komme deg fra T1 til T2; http://www.easycdg.com/1/airport-gui...irport/cdgval/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvorfor er ikke det mulig? SK-AA har vel fortsatt interline, selv om fastpris-avtalen er borte....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du dropper baggen ved betjent skranke skader det i hvertfall ingen verdens ting å spørre om å få den sjekket helt fram. Får du ja er det en bonus, får du nei er det bare å akseptere det og plukke opp bagasjen på CDG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei Brandal!
Vær oppmerksom på at franske flygeledere skal streike fra i morgen 24.06 og i 6 dager fremover, noe som vil kansellere et stort antall flyvinger til/fra Frankrike. Håper du unngår det problemet! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Separate billetter .. ikke noe sjakktrekk i slike streiketider da rerouting heller ikke er mulig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, kan jo spørre om det lar seg gjøre, og hvis ikke er det ingen krise. Skal ikke reise før 6.7 så da skulle vel streiken være overstått.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror ikke dette er en selvfølge om det hadde vært to selskaper i samme allianse heller. Jeg fikk iallefall ikke bags helt frem på en flyvning til ICN via BKK med SAS og Asiana på to billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg fikk bagasje helt frem til SGN med mellomlanding i IST og BKK. Frem til BKK fløy jeg med Turkish, og videre fra BKK med Vietnam Airlines. Ikke samme billett eller alliance. Tok med utskrift fra KVS for å vise Menzies duden på Osl. Da var det visst greit når jeg hadde den lappen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Du kommer ikke frem sånn helt uten Widerøe - 5 dager med Norge Rundt Billetten | Savipix | TripReports | 43 | 02-03-2014 21:28 |
Fra München til Oslo med SAS? Ikke helt enkelt. | robertaas | TripReports | 16 | 06-12-2012 10:02 |
Baggasjen helt frem på to separate billetter? | AN0510 | Reiseforum | 1 | 24-09-2012 20:25 |
100 prosent EuroBonus-opptjening hos Blue1 helt frem til jul | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 15-09-2008 14:44 |