![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
De som har brukt Google sin søkemotor kjenner kanskje til "I'm feeling lucky" funksjonen. Nå er tilsvarende funksjon kommet til Google Flight, kartversjon.
https://www.google.com/flights/. Gå dit, scroll ned til kartet og trykk på "Expand Map" og så er det bare å trykke "I'm feeling lucky" og se hvor Google mener du burde dra. Etter to forsøk så mener Google at jeg burde dra til LIM og MIA. Snodig nok skal jeg fly til begge steder i sommer... ![]() Om dette er tilfeldig eller om Google vet altfor mye om meg er nå en annen diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke sikkert at den egentlig vet så mye... Meg vil de sende til OSL (normann til Oslo. Facinerende...
![]() ![]()
![]() |
#3 |
avsluttet
|
![]()
Så gøy. Den saumfarer google kontoen som den kjenner mest igjen av. Google+?... Finner last name used, og plutselig vil den at jeg skal reise fra SFO til Berllin.
Har ikke hatt noe tilknytning til US på mangemangemange år, og heller ikke til berllin. Forsøk #2 ved å logge seg ut ga meg SFO til LON... Kanskje jeg bør cleare all cache og kaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bonusjeger
|
![]()
Den vil ha meg til å reise fra Greensboro i USA til Athen...
![]() Førstnevnte sted har jeg aldri vært. Siste er forsåvidt litt forståelig med 3 besøk i aktuelle by siste 11 dager.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Det er mistenkelig nok de destinasjonene/mellomlandingene jeg har hatt de siste to årene som kommer opp i rekkefølge etter hvor ofte jeg har vert der/vert innom. Så det er nok noe innsanking av data inni bildet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Måtte til syvende forslag før det var et sted jeg ikke har vært eller skal. Og det syvende treffet var Santiago, har søkt en del om Sør-Amerika de siste månedene, men ikke akkurat Santiago.
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
3 første forslagene jeg fikk var BGO, KRK og NCL
BGO skal jeg faktisk til om nesten 2 uker, KRK og NCL frister ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønner ikke hvordan dere får tilfeldige småbyer i USA o.l. som utreisested. Jeg får forslag fra det utreisestedet jeg ønsker (men Google defaulter ganske riktig til MUC). Forslagene derimot er ikke spesielt treffende ifht. internetthistorikken min. 5 forsøk gir 3 innenriks (BER, HAM, DUS), samt BCN og AMS. Har kun vært 2/5 av stedene, og det er i begge tilfeller ganske lenge siden. Har ikke gjort noen søk e.l. relatert til noen av dem nylig heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hallais!
Flightcancelled: Greensboro var jeg for et par år siden på konsert. Shabby sted i NC.. hehe Var Beyoncè som spilte der hadde fruen funnet ut, og dermed bar det i bilen opp fra Orlando. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den vil jeg skal til FRA. Nei, ellers takk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Virker som om det er 11 destinasjoner som går igjen for min del, som Google mener passer for meg basert på info fra kontoen min samt web historien. Noen av destinasjonene kan jeg helt skjønne hvordan den kommer fram til, andre ikke. Oh well
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Får forslag om å reise fra Mosjøen (hvor jeg er nå) til Orlando (hvor jeg var for for et par uker siden) og Atlanta ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Las Vegas - Paris - Ottawa. Har nylig vært/skal snart/søkt etter priser i sommer.
Opplagt basert på googles data om deg. Prøvde med proxy, og "ren" nettleser. (Ble lokalisert i Bergen) CPH - Oslo - Paris - Tromsø - Stockholm - London - Berlin. osv Plutselig bare skandinavisk + europeiske storbyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det kun jeg som får opp forslag om helgetur til Bora Bora?
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sjekk med Fnate ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flugmaður
|
![]()
Hmm, fascinerende.
De to siste årene har jeg og en kompis snakket om å reise til British Columbia høsten 2014 for å ta bushpilot-kurs, og bo der i noen måneder. Men det la vi på is for en stund siden. Nå vil Google at jeg skal fly Oslo-Vancouver. ![]() Edit: det var første treff, etter det fikk jeg Reykjavik (Kompis nevnt over var der nettopp for å konvertere ATPL, jeg skal dit til høsten ![]() ![]()
Last edited by PettR; 12-06-2014 at 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den ville at jeg skulle reise til Manchester :P
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lucky me | LN-MOW | Samlerhjørnet | 0 | 03-11-2015 20:18 |
LN-TUG not so Lucky | krølle | Bilder & foto | 1 | 27-09-2013 12:00 |
Alaska not so Lucky | EB | Flyforum | 0 | 05-04-2007 09:24 |
'Airline passengers feeling the squeeze' | LN-MOW | Flyforum | 6 | 01-12-2006 15:16 |