![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Nok en ikke sak blir omtalt i media. Denne gangen DB
Temaet denne gangen er giftgasshendelser ombord. Den tyske havarikommisjonen har gått gjennom 845 ulykker, alvorlige hendelser og hendelser. Av disse 845 rapportene fant de så mange som 663 rapporter om helsesvekkelse som kan ha sammenheng med forurenset pusteluft ombord. http://www.dagbladet.no/2014/05/27/n...sjon/33419346/ Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Hvorfor er dette en ikke-sak? Giftgasser ombord i fly er noe som skal tas ytterst alvorlig. Det er tross alt inneklimaet til oss som jobber ombord, og det kan gi både akutte forgiftninger og alvorlige senvirkninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Ja, hvorfor er dette en ikke-sak LN-VLE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Nå har jeg referert denne saken og mener derfor at det er en sak, en viktig en også. Så viktig at man ikke trenger å være ansatt i luftfarten for å diskutere den. Problemet utfordrer alle inne i denne aluminiumstuben, passasjerer også, ikke sant Swashbuckler? Og når det gjelder senvirkninger så følger DB opp artikkelen i dag med historien til piloten Susan Michaelis. http://www.dagbladet.no/2014/05/28/n..._fly/33441918/ Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Selvfølgelig! Var noe uklar der, men det er klart at crew og frequent flyers har en proporsjonalt større risk for å iallfall utvikle kroniske senskader enn mange andre ved at man utsettes for hyppig, gjentatt eksponering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det har mer for seg å lese BFU sin rapport enn Dagbladet som selger dette inn for sin egen del. http://www.bfu-web.de/EN/Publication...ume_Events.pdf
Det er en viktig sak, men ikke så dramatisk som Dagbladet prøver å få det til å bli.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Og i dag følger neste episode i denne saken hos DB
http://www.dagbladet.no/2014/05/29/n..._fly/33553665/ Kostnaden ved å løse utfordringen er for høye til at produsentene gjør noe med det. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,204
|
![]()
Dagbladet har så ekstremt ensidige fremstillinger av saker at det er skremmende. Men er vel bare "sjokksaker" som selger, noe som går utover kvaliteten(som forøvrig er ekstremt laber).
Når det er sagt kan jeg ingenting om dette, men jeg skulle ønske at slike saker ble fremstilt på en mer konstruktiv måte. Nå er for eksempel Parat ikke kjent for å legge noe imellom når de setter igang med kritikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Dagbladet er dessverre redusert fra en nyhetsformidler til ren underholdning og tidsfordriv i de siste årene.
God forskning på luftkvalitet i fly finnes f.eks. her: http://msnbcmedia.msn.com/i/MSNBC/Se...fieldPart1.pdf Dette er kun under "normal" drift. Ved feil i friskluftssystemet så kan det alltids dannes skadelige stoffer, men dette gjelder både på fly, i båter, i kontorbygg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly skulle lande, ga full gass | stian1 | Småprat | 16 | 23-11-2011 12:28 |
Qatar Airways - Første fly drevet på gass | sirpjalle | Flyforum | 4 | 13-10-2009 22:41 |
-Frykter giftig gass i cockpit | LN-SEK | Flyforum | 9 | 02-03-2006 22:24 |
Daglige hendelser i USA | seilfly | Flyforum | 6 | 30-12-2005 15:52 |
Air France gir gass med 773ER | Dag Viking | Flyforum | 1 | 08-03-2005 21:02 |