![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ifølge Avisa Nordlys så ligger det i revidert nasjonalbudsjett en bevilgning for å starte opp trafikkflygerutdanning ved Universitetet i Tromsø (i samabeid med NAC, Bardufoss).
http://www.nordlys.no/nyheter/Innenriks/article2096539.ece Da må jeg vel se å få hevet meg med på det opplegget.... ![]() Edit: Det er ikke bevilget penger enda - det er bare gitt klarsignal til at disse kommer etter at EFTA er ferdig med en klagebahandling som kan ha implikasjoner for skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Akkurat som høgskolen i Kristiansand? Og Bodø?
Realisering av disse prosjektene ser ut til å dra ut i det uendelige. Noen ville kanskje gå så langt at de vil kalle det luftslott... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg bare refererte til en sak i en av Tromsøs lokalaviser som sier at revidert nasjonalbudsjett gir klarsignal til dette utdanningsløpet ved UiTø (under noen forbehold knyttet til EFTA). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bodø, Tromsø og Kristiansand har i mange år snakket i det vide og brede om luftfartsutdanning. Flygere, flygeledere, airport management... og ihvertfall Bodø og Tromsø har rivalisert om sakene, dog er dette muligens noe som først og fremst har foregått i avisene.
Jeg var med i et utvalg som skulle se på mulighetene for å legge denslags til Harstad også en gang på slutten av nittitallet. Jeg tror på en luftfartsutdanning i Norge når jeg ser det. For sært, for få mennesker i dette landet, for dyrt. Ikke for å være negativ, men det er jeg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke glem NEAR og Høgskolen i Ålesund. De har også jobbet mot noe liknende de siste årene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
NEAR er jo flyskolen som ikke har et fly engang
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg undrer meg på om ikke NAC har vært i kontakt med dem alle - og gjerne samtidig. Selvsagt ønsker de å komme inn under en Hi- eller Ui-paraply. Standard studielån, stipendier... atraktivt.
![]() Misforstå meg rett, det hadde vært artig med en luftfartshøgskole e.l. i Norge. Det virker bare som om lufta går ut av de fleste initiativene når man ser på kostnadene dette involverer. Men bevares, det er mulig. Det finnes universiteter med en stor luftfartsavdeling. Man har University of North Dakota med over 100 fly og tusenvis av elever. Men i USA får man kraftig skattelette ved sponsing av utdanningsinstitusjoner. Og så får man kanskje en bygning oppkalt etter seg. ![]() K |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forsvinner skolen på Bardufoss om det ikke blir noe av høyskoleprosjektet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To elfly til Universitetet i Tromsø | Someone | Flyforum | 1 | 22-11-2018 00:48 |
Utvidet søknadsfrist for flygerutdanning ved Universitetet i Tromsø | Keypoint | Flyforum | 2 | 04-09-2010 14:31 |
LN-OLF lander ved UNN Hospital , Tromsø 6 sept | LN-DAG | Bilder & foto | 2 | 10-11-2009 06:32 |
Trafikkflygerutdanning i Tromsø | LN-TIB | Flyforum | 1 | 20-05-2008 17:18 |