![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selv ser jeg svært lite på TV og dette gjør det vel heller ikke mer fristende å skru på:
Solen skinner, fagert er landet og Arne Hjeltnes smiler mer smørblid fra øre til øre enn noen gang. Men det er ikke nok til å lage god underholdning på TV. http://www.aftenposten.no/kultur/anm...l#.U33BZGdZqUk
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så et innlegg i "byrunden" i lokalavisen at programmet ble mer eller mindre slaktet.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De legger dette også opp som noe helt nytt og revelusjonerende, noe det overhodet ikke er. Konseptet er kjört ut flere ganger flere steder i verden.
Jeg syens selv dette er helt ok underholdning, hverken mer eller mindre. Og overhodet ikke noe nytt og uprövd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mye flott filming av flott landskap, ja litt patriotisme, kan bli god Norges reklame.
Heldigvis har jeg det på opptak så det går greit å spole hurtig forbi vaffelsteking, jammermusikk og flyplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Lettbeint underholdning kaller jeg det. Var ikke så gale som folk skal ha det til, men ble vel slaktet siden det ble fremsatt som ganske så nyskapende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skygazer
|
![]()
For meg er dette TV2s forsøk på å leke NRK med sitt "24 timer" konsept. Og NRK gjør det langt bedre må jeg bare si..
For det første er klippinga såpass rotete at jeg ikke får noe inntrykk av hvordan det ser ut rundt den attraksjonen de flyr over, og ikke er det alltid lagt opp i logisk rekkefølge heller - de hoppet rett fra Selje kloster til Dalsfjorden, og videre til Volda bl.a. Og så er det så kort visning av hvert sted at det ofte fremstår springende og heseblesende. Jeg savner lange klipp av innflyging og store overblikk. Jeg føler de lovte meg å få se "hele Norge", og det kan jeg vel si at de ikke holder. Men sånn blir det vel når man skal trykke turen inn på halvtimes lange biter.. Så er det Arnes bidrag, både fra cockpit og bakken da.. Hva skal jeg si? Han er bedre på bakken enn i lufta. Dette hadde gjort seg bedre uten kommentarer, med kun (norsk) musikk. Og det hadde gjort seg på NRK2. Men det er vel allerede alt for sent, som Lars Lillo sa en gang. De får en toer fra meg. Men, det er stas å se Norge fra lufta da, så jeg ser på likevel. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flysitter
|
![]()
Men hva er vitsen med å ha en så sen sendetid?
Ikke laget for oss med normal arbeidsdagi alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hadde sett for meg noe av type "Kystlandskap i fugleperspektiv", som NRK sender i ledige stunder. Fascinerende programserie som jeg gjerne kunne sett timevis av:
http://tv.nrk.no/serie/kystlandskap-i-fugleperspektiv TV2 klarer ofte ikke slike store produksjoner spesielt bra, OL var et unntak. Det blir for mye banalt show. Ellers synes jeg også Hurtigrute-serien til NRK etter hvert ble tøvete der folk som stod utkledd langs leia var hovedpoenget. Har bare sett en liten snutt nord fra Ålesund og det var mer enn nok - Hjeltnes maste om at skolene som veiva til helikopteret måtte fortelle på Facebook hvem de er (hvem pokker bryr seg?!). Og da de fløy over Fjørtofta sa han to ganger at "her må Jan Åge Fjørtoft komme fra", hvilket han selvsagt ikke gjør - så dette var bare fjas, plapring, feilinformasjon og tøv i mine (kritiske) øyne.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg liker det lille jeg har sett og kunne godt tenkt meg å se mer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var det Inger (http://forum.flyprat.no/member.php?u=3549) her på forumet som det var en reportasje om i kveldens episode av Fly Med Oss? Veldig fin reportasje!
![]()
![]() |
|
|