Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2014, 11:24   #1
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

OBB 19 TV2 - Fly med oss - Karakter 3

Selv ser jeg svært lite på TV og dette gjør det vel heller ikke mer fristende å skru på:

Solen skinner, fagert er landet og Arne Hjeltnes smiler mer smørblid fra øre til øre enn noen gang. Men det er ikke nok til å lage god underholdning på TV.

http://www.aftenposten.no/kultur/anm...l#.U33BZGdZqUk
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 11:45   #2
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Default Re: TV2 - Fly med oss - Karakter 3

Så et innlegg i "byrunden" i lokalavisen at programmet ble mer eller mindre slaktet.

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 11:54   #3
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

De legger dette også opp som noe helt nytt og revelusjonerende, noe det overhodet ikke er. Konseptet er kjört ut flere ganger flere steder i verden.
Jeg syens selv dette er helt ok underholdning, hverken mer eller mindre. Og overhodet ikke noe nytt og uprövd.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 12:02   #4
krølle
ScanFlyer Crusty

Mye flott filming av flott landskap, ja litt patriotisme, kan bli god Norges reklame.
Heldigvis har jeg det på opptak så det går greit å spole hurtig forbi vaffelsteking, jammermusikk og flyplasser.
krølle is online now   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 12:59   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty

Lettbeint underholdning kaller jeg det. Var ikke så gale som folk skal ha det til, men ble vel slaktet siden det ble fremsatt som ganske så nyskapende.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 20:50   #6
olehoel
Skygazer

For meg er dette TV2s forsøk på å leke NRK med sitt "24 timer" konsept. Og NRK gjør det langt bedre må jeg bare si..
For det første er klippinga såpass rotete at jeg ikke får noe inntrykk av hvordan det ser ut rundt den attraksjonen de flyr over, og ikke er det alltid lagt opp i logisk rekkefølge heller - de hoppet rett fra Selje kloster til Dalsfjorden, og videre til Volda bl.a. Og så er det så kort visning av hvert sted at det ofte fremstår springende og heseblesende. Jeg savner lange klipp av innflyging og store overblikk.

Jeg føler de lovte meg å få se "hele Norge", og det kan jeg vel si at de ikke holder.
Men sånn blir det vel når man skal trykke turen inn på halvtimes lange biter..

Så er det Arnes bidrag, både fra cockpit og bakken da.. Hva skal jeg si? Han er bedre på bakken enn i lufta.

Dette hadde gjort seg bedre uten kommentarer, med kun (norsk) musikk.
Og det hadde gjort seg på NRK2. Men det er vel allerede alt for sent, som Lars Lillo sa en gang.
De får en toer fra meg. Men, det er stas å se Norge fra lufta da, så jeg ser på likevel. ;-)
olehoel is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 20:53   #7
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Men hva er vitsen med å ha en så sen sendetid?
Ikke laget for oss med normal arbeidsdagi alle fall.
Old 23-05-2014, 05:56   #8
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Men hva er vitsen med å ha en så sen sendetid?
Ikke laget for oss med normal arbeidsdagi alle fall.
For oss er det ett alternativ som heter PVR dekoder. Litt dyrere, men fungerer ypperlig til slike ting, så kjekk å ha.
Alternativt TV2 Sumo
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2014, 20:03   #9
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Hadde sett for meg noe av type "Kystlandskap i fugleperspektiv", som NRK sender i ledige stunder. Fascinerende programserie som jeg gjerne kunne sett timevis av:

http://tv.nrk.no/serie/kystlandskap-i-fugleperspektiv

TV2 klarer ofte ikke slike store produksjoner spesielt bra, OL var et unntak. Det blir for mye banalt show.

Ellers synes jeg også Hurtigrute-serien til NRK etter hvert ble tøvete der folk som stod utkledd langs leia var hovedpoenget.

Har bare sett en liten snutt nord fra Ålesund og det var mer enn nok - Hjeltnes maste om at skolene som veiva til helikopteret måtte fortelle på Facebook hvem de er (hvem pokker bryr seg?!). Og da de fløy over Fjørtofta sa han to ganger at "her må Jan Åge Fjørtoft komme fra", hvilket han selvsagt ikke gjør - så dette var bare fjas, plapring, feilinformasjon og tøv i mine (kritiske) øyne..
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2014, 22:33   #10
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

Jeg liker det lille jeg har sett og kunne godt tenkt meg å se mer. Dessverre går programmet på obskure tidspunkt og på obskure sub-kanaler. Det virker nesten som TV2 ikke har muskler/guts til å gå for dette fullt og helt. Dermed blir det en bortgjemt happening som få ser på.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 22:10   #11
B738
ScanFlyer Gold

B738's Avatar

Var det Inger (http://forum.flyprat.no/member.php?u=3549) her på forumet som det var en reportasje om i kveldens episode av Fly Med Oss? Veldig fin reportasje!

Posting Rules