![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Lenge siden vi hadde vært turister I eget UAE nå så valget falt på det nye Waldorf Astoria i Ras Al Khaimah. Litt motivasjon var dette Hilton kortet som jeg er blitt bra hektet på.
Dragen sin tanks går på siste verset nå (fylte to år denne måneden) og det er hovedsakelig at den blir faktisk litt liten med tre drage, hjelper, tre unger, Sud og masse bagasje. Turen til RAK tok 1 time og 10 minutter med pen kjøring og vi klokket inn pene 1.57 liter per mil som kan sies å være snilt mot miljøet. Hotellet er speller nytt så det var lite å spore det på GPSen, men det enorme hotellet vare meget lett å se da man nærmet seg RAK. Hele resepsjonsområdet og oppkjørselen tenker jeg har kostet langt mer enn et komplett Thon hotell og det var 6-8 mennesker rundt oss umiddelbart og plukket ut barn og bagasje. Her var det nok kombinasjonen at vi tross alt er i UAE, at dette tross alt er WA og at man tross alt har dette gullkortet – men mottakelsen var voldsom med alle kunne navnet vårt mer eller mindre med en gang, iste og kalde kluter (springrolls som jeg kaller dem). Første som skjedde var at begge rommene ble oppgradert fra 2 x Queen De Luxe Golf w/balcony til 1 De Luxe Sea View connected med en King Junior Suite med Sea View/Balcony. Det vil si sjøutsikt i istedenfor golfbaneutsikt, samt at mor og far sitt rom var mindre.. (Suiten er 6 kvm mindre en De Luxe rommet som vi ikke hel skjønte. Dette og gratis internett var det vi merket av Hhonors kortet – ingen lounge etc. Rommene var ikke overraskende voldsomt pompøse og fantastisk havutsikt. Totalt var det nå da 174 kvadrat som fint duger. Alt var high tec (som vi så en del hadde furtet over på Tripadvisor) og det var faktisk ufattelig vanskelig å så enkelt som å skru av lyset om kvelden. Ipod/pad docking osv ga vi opp første dagen. Restaurantene var meget bra (Lexington, UMI) men det var temmelig dyrt og luksusen og servicen var såpass tung at det var fint lite romantisk. Disse to dagene for oss satt oss tilbake forsiktige 16.000 NOK som jeg vil si er verdt det… MEN ser at man i dag kan faa rom ned til 1000 lappen per natt og da begynner det a bli svært mye luksus for pengene. Ser jo at Emirates har priser ned til 3500 direkte og det tar 40 minutter fra DXB. Hadde vi bodd i Norge så hadde nok dette skjøvet ut Kanariøyene som preferert vintersted. Disse to dagene ga hele 67200 poeng (som jeg tror er mye). Ble lite rosabloggbilder i dag, med det e vanskelig da familien stort sett er motiv på alle bildene (utenom flymatbildene). Samme kveld vi kom hjem kom det en lang mail fra vår personlige Concierge som var overraskende hyggelig og personlig. Hun hadde plukket opp navnene til alle tre barna og ønsket dem alt godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fire bilder til..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så sånn helt greit behagelig ut det der
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takker for titten. Blir en sittende i køen gjennom Sharja for å komme seg ut hit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tviler på nordmenn kommer til å velge dette framfor holmene, men med tanke på at charterselskapene fint selger 5-sifret kroners ukesferier for familie på fire med to rom(evt "familierom") på ca 20-30kvm i høysesongen, så er det ikke avskrekkende prismessig om man sammenligner med tilbudene. Men for charterfebernordmenn er nok dette litt for skummelt og mangler svensker som roper i blå skjorter.
![]() Men ellers dette er vel fortsatt inn mot gulfen og man kan fortsatt være utsatt for sandstormer? Jeg vil nok fortsatt foretrekke steder med litt mer "naturlig" natur rundt, som mot Oman-siden.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nope - kjører 611 som går utenom alt rælet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Skal man ha natur så hadde jeg ikke valg noen av disse områdene. Sandstorm? Sjeldent, par dager i året og det er ikke storm som på film ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så veldig bra ut, hvordan er beliggenheten i forhold til andre ting, shopping etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser veldig bra ut selv om det var altfor dyrt. Nordmenn på sydentur ønsker å kunne gå inn til "gamlebyen", det er antagelig ikke en opsjon her.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God onsdag morgen fra Ras Al Khaimah UAE | Futura | Flyforum | 10 | 06-02-2019 18:49 |
Noen som har prøvd Cavalieri Waldorf Astoria i Roma? | thoves | Reiseforum | 8 | 19-08-2012 22:44 |
Flying high and low - RAS 09 | BSSW | TripReports | 7 | 14-09-2009 21:56 |