![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Et NYDELIG fly! Flott bygget og vedlikeholdt.
Selges med luftdyktighets bevis til juli 2015. Flyet er kjent fra artikkelserien "Hjelp! Jeg bygger fly" i Flynytt. Alle detaljer og mange bilder finner du her: http://www.vansairforce.com/communit...d.php?t=112291 ![]() ![]() Last edited by alfolavf; 10-05-2014 at 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
Lekkert fly
![]() RV er fristende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 65
|
![]()
Fint fly! Ser man noe ned med den vingeplasseringen ift cockpit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Vel, som på alle lav-vingede fly er sikten RETT NED noe begrensa av vingen.
På skrå utover, (dvs bortenfor vingetippen) og både foran og bak vingen, er det fin sikt. Dette fordi at RV'n har jo ganske korte vinger. Her er et bilde tatt på høyre downwind før landing på Husodden: ![]() Trenger man mere sikt til bakken rett utenfor vingen, er det forøvrig bare å dippe ned vingen og tråkke litt mot-ror, så har man all den sikt man kan ønske seg. Her er utsikt nordover, tatt rett nord for Gaustadtoppen: ![]() Og slik ser det ut bakover: ![]()
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Har man behov for å se rett ned så har man kommet opp i en situasjon hvor man lurer på hvor i all verden man befinner seg. Eller man skal ta bilder av noe ;-) De eneste gangene jeg har sett "rett ned" er når jeg har kjedet meg... Skal man se rett(!) ned så hjelper det lite med høyvinget fly heller. Da er Paraglider/Hanglider/Fallskjerm/Varmluftsballong/Luftskip en mye bedre løsning :-)
Man må liksom ikke være redd for å bruke flyet for å se dit man vil, slik trådstarter beskriver i sin andre post.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
RV'en kan jo ta en roll ganske kjapt om det skulle være behov for å se absolutt rett (opp)ned
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Det passer jo bra med registreringen LN-BAW - Basic Air Work :-)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Flott fly! Om noen år kanskje jeg er en kjøper... Lykke til med salget!
Hvordan er det egentlig en kjøper (ikke-bygger) får gjort service på experimental?
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 65
|
![]()
Er det egne bremsepedaler på den ala Cub eller bremser på toppen som på C172?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Bremser:
Bremse-pedaler på toppen av siderors-pedalene ala Piper og Cessna. Service: FORELØPIG er det kun den som har bygget flyet som kan utføre vedlikehold og signere for utført arbeid. Denne rettigheten får flybyggeren ved å først å gjennomføre et 2-dagers kurs med teori og praksis, og så teori-eksamen i regi av EAA. Så praksis (to årlige ettersyn) under oppsyn av en godkjent tekniker. Tilslutt avlegger man praktisk eksamen i form av et årlig ettersyn under oppsyn av en kontrollant fra LT. Den som IKKE har bygget flyet, må få en tekniker med rettigheter til å foreta og signere for ettersynet. Man kan delta på ettersynet sjøl som teknikerens assistent. Jeg skrev altså FORELØPIG øverst i dette innlegget. Både EAA og LT jobber med å få på plass en ordning slik at fly-eiere som IKKE har bygget flyet kan utføre eget vedlikehold. Hva dette vil bli av krav til kursing osv er ikke helt klart enda, men det jobbes med det.
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Prisen er nå senket fra 775.000 til 727.000.
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Location: Rogaland
Posts: 1,200
|
![]()
Flott fly!
![]()
__________________
Fly interessert Rogalending. Sony RX100 M1 Sony HX-90V Canon 7D + Canon 70-200 f/2.8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2014
Location: ENLI (Lista)
Posts: 53
|
![]()
Utrolig fint fly!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Linken i posten ovenfor virker ikke lenger, men her er en ny til samme sted:
http://www.vansairforce.com/communit...d.php?t=114391 Forresten: kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke får redigert den første posten min?? Det er jo DER jeg skulle ha satt inn den nye link'en...
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Link'ene i postene øverst virker ikke lenger.
Her er en link som virker: http://www.vansairforce.com/communit...d.php?t=116820 Lurer fremdeles på hvorfor jeg ikke kan redigere post'ene mine??
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
NY PRIS! Har nå redusert prisen til 645.000 NOK.
Flyet flys regelmessing og har nå 310 TT. Link'ene i postene øverst virker ikke lenger. Her er en link som virker: http://www.vansairforce.com/communit...791#post928791 Lurer fremdeles på hvorfor jeg ikke kan redigere post'ene mine??
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Posts: 65
|
![]()
Interessert hvis du kan selge det med amfibie floats
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: Manstad ved Fredrikstad
Posts: 10
|
![]()
Nei, flottører er nok ikke en RV bygd for nei.... det ville øke tomvekta (og derved minske nyttelasta) og minske ytelsene ganske vesentlig. Det hadde omtrent blitt som å kjøre en Ferrari med tilhenger det...
Dessuten måtte man i så fall foreta strukturelle ombygginger INNI skroget og det hadde blitt veldig trangt og vanskelig, for ikke å si umulig på et ferdigbygget fly. Slike ombygginger hadde måttet bli godkjent av både EAA og LT på forhånd, og det tviler jeg på de hadde sagt ja til. Det finnes såvidt jeg veit en RV-7 i Canada som har flottører og hjul: http://www.clamarfloats.com/downloads/0711_feature.pdf Kanskje han er intr i å selge sin...? Man kan jo alltids prøve...
__________________
Pensjonert flyger. Nettopp bygget ferdig min andre RV-7. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
360* view fra vingen til et sjøfly! | LN-HFH | Bilder & foto | 3 | 04-06-2015 22:43 |
Vans RV-14 | STARSHIP 2 | General Aviation og sjøfly | 4 | 26-07-2012 17:05 |
Noen med SAS 767-200/300 til salgs | Fokker-50 | Samlerhjørnet | 5 | 30-06-2012 11:20 |
SAS Airbus 340-300 (OY-KBI) På Flesland 02-08-2008 | Scanorama | Bilder & foto | 9 | 02-06-2009 11:54 |
Vans RV-7A | LN-SSL | Register- og ATC-Forum | 0 | 03-08-2006 21:39 |