![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Istedenfor å skrive en laaang text så lagde jeg bare denne videoen her.. brukte 3 timer på å redigere og poste den..
Mobilen ristet litt når jeg filmet men... filmet 4/4-2014 My journey to Dubai 2014 New video, Full flight+A…: http://youtu.be/U9pstl94nkk Ny video: https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA
Last edited by AirlineLover; 11-05-2014 at 13:18. Reason: Kritikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Unnskyld men å bortimot 20 minutter på deg på gardermoen og deretter, vet ikke hva, skriv en rapport istedet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Bonusjeger
|
![]() Quote:
![]() Tre tips til fremtidige rapporter: - Ha bildet rett vei hele filmen - Gjør at delene i rapporten er litt mer gjevne. Ikke et kvarter på OSL, et par minutter på flyet og 10 sekunder i Dubai. - Prøv å gi litt mer oversikt over hva som skjer. Når jeg ser gjennom her virker det som om noen bare har festet et kamera til brystkassen og går rundt. Forklar hva som skjer, gi kommentarer/vurderinger/informasjon (enten muntlig underveis/redigert inn i etterkant, eller med tekst på filmen) - og ha kameraet et sted som gjør at ting virker litt mer oversiktlig. ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vær forberedt på kommentarer ut i fra kvaliteten på det du poster. Jeg er bare ærlig og sier det som det er. Men du skal ha respekt for forsøket. Vi må alle begynne et sted. Ellers er kommentarene og tipsene fra forrige poster en god pekepinn på hva som kan gjøres annerledes.
Last edited by Twin Otter; 10-05-2014 at 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Dette ble bare for mye. Ja takk til bilderapporter med tekst. Nei takk til dette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Ro ned litt her folkens...
Skal prøve å komme med litt faktisk konstruktiv kritikk: - Hold kameraet rett og stødig hele tiden. Kan være vanskelig med mobil tlf, men da må man tilpasse ved å holde seg i ro når man filmer, gå + filming er vanskelig. - Vær klar over nøyaktig hva du vil fortelle med filmen. Vær kritisk når du redigerer. - Folk på internett har kort "attention span", så om publikum skal være noe mer enn nærmeste familie/vennegjeng så prøv og ikke lag filmen lenger enn 5 min. - Om du ikke skal snakke, prøv å legg til musikk, men ha gjerne litt lyd fra opptak innimellom (PA-announcements f.eks, men ikke overdriv heller) Se www.jamendo.com for royalty free music |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Slettet videoen og redigerte igjen. La ut en ny https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA
Denne er mye kortere (15 min, det var 29 før)og bare 2min av videoen handler om OSL.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Lykke til videre ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvis du leser post 7 om igjen ser du at jeg henviser til tidligere kommentarer i tråden som kanskje kan være noen tips til hvordan du kan levere et bedre resultat ved en senere anledning. Når det gjelder bortkastet tid, så var det delvis myntet på meg selv som seer.Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om å spole forbi adskillelige minutter for å komme til selve flyturen. Men dette med "bortkastet tid" var også myntet på deg som "produsent". Du skriver at du har brukt noen timer på å redigere å sette dette sammen. Jeg er imponert over innsatsen og arbeidet du la ned. Men når sluttproduktet ikke ble så bra så tenker jeg at det er noe vi kan lære av dette. Ta gjerne en tur inn på Youtube og søk etter andre videorapporter fra flyturer. Se på de og sammenlign med ditt eget materiale. Det ble nevnt noe om lengden på videoen her, og jeg tror det er essensielt. Som det blir nevnt fra andre her: Å gå rundt med en mobiltelefon å filme konstant på skrå slik at jeg må bøye hodet mitt på skaffe til å få et inntrykk av hva det er jeg ser på er blant annet for meg bortkastet tid. Dessuten har jeg faktisk sett store deler av Oslo Lufthavn tidligere så jeg vet hvordan den ser ut. Prøv å fokuser på enkelte aspekter ved flyreisen. Gjerne med noen oversiktsbilder fra terminalen. Boarding. Pushback. Take off. Cruise. Jeg synes det personlig er kjekkest å se video som er filmet ut vinduet under flighten. Ønsker deg lykke til med nye filmprosjekter. Men kanskje det å sette seg ned og ta noen notater underveis kan være vel så bra. Slik at du kan lage noen små tekstrapporter slik vi ellers er vant med her på forumet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hei,
Video nr. 2 var mye bedre. Morsomt med videorapport! Du kunne gjerne ha skrevet litt utenom videoen også. Hvilket individ som fløy, avgang-/ankomsttid, load factor (sånn ca.), evt. annen "basis info". Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superflyer
|
![]()
Jeg så litt av den og slo av etter 4 minutter. Sorry....not my cup of tea.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja ok. Sorry da. Uansett så tyder vel de fleste kommentarene her på at det finnes et forbedringspotensiale. Prøv igjen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian gjenåpner Oslo-Dubai (2018) | Someone | Flyforum | 32 | 19-10-2021 16:33 |
Paxgrunnlag Oslo-Dubai/Doha-videre i verden | LN-AØR | Småprat | 10 | 04-12-2013 11:07 |
Oslo-London-Dubai-Bangkok-Dubai-London-Oslo | grindstein | TripReports | 44 | 10-05-2010 04:55 |
Oslo-Frankfurt-Dubai-München-Oslo | FlightDeck | TripReports | 31 | 21-12-2009 14:26 |
Dubai-Oslo | LN-TIB | Reiseforum | 11 | 02-02-2009 16:39 |