![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Har idag vært å lekt meg på Gardermoen. Andre gang jeg er å ta bilder av fly, og syntes bildene ble bra. Er selvfølgelig rom for bedring, men til å være nybegynner på flybilder, synes jeg de ble bra
![]() Vil gjerne vise dere 2 bilder jeg ble ekstra fornøyd med. Tatt på samme plass, spottplass 6, Vollen, bare med en 4 timers mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Bra start dette, en liten ting som gjør mye er å rotere/croppe så horisonten er, vel, horisontal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, enig i det. Rett opp horisonten, så ser det mye bedre ut. Men god debut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare tull, en helt "level" horisont er ikke alltid det beste valget. Hvis man kun er ute etter å dokumentere flybevegelser så er det sikkert viktig at alt er i vater, hvis man derimot ønsker å skape litt dynamikk i bildet så kan en hellende horisont være bra.
Fint første forsøk ![]()
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger. Men jeg forsto ikke det med hosrisonten. Syns den ser både jevn og bra ut jeg....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis du ser på første bildet du postet, det med SAS maskinen så ser du at rullebanen og hangareren i bakgrunnen ikke er i vater...
Rett opp det, så blir horisonten korrekt. Håper dette var forståelig? Ellers en bra debut! ![]()
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Hvordan retter jeg opp det da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Iphoto på dataen og photo studio pro på mobilen. Jeg pleier bare å rediger litt på fargene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine første bilder
![]() Er ikke så flink med redigering jeg heller, blir mest å rette dem, kutte litt og se på fargene ![]() ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet ikke om det er nevnt tidligere, men:
Adobe har lagt ut en gammel versjon av Photoshop (CS2) til gratis nedlastning på nettet. Selv om det er gammelt, så går det de fleste andre prorgram en høy gang ! Her finnes de viktigste funksjonene: Rotering-Lysstyrke-Fargebalanse-skjerping mfl. Og vil en gå videre med flere funksjoner (i nyere eller mere profesjonlle utgaver) - så vil en finne seg igjen i menyene, (Hilsen en som har blitt lei av å dra på fotobag, - og har alltid med et lite gammelt Coolpix i lomma) mrd de begrensninger dette medfører av objekter i hastig rørelse. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Årets første flybilde fra meg, men langt i fra spennende bilde | Tom McNikon | Bilder & foto | 1 | 20-02-2011 23:47 |
Første serie i år fra osl og fra meg | sparco777 | Bilder & foto | 13 | 24-05-2010 01:06 |
Første fra meg i år... Boeing E-3A Sentry , LX-N 90443 | G-COLE | Bilder & foto | 20 | 19-01-2010 11:19 |
OT: Siste bilde fra BGO 2006 og første 2007 fra meg... | G-COLE | Flyforum | 3 | 02-01-2007 09:43 |
Noen bilder fra meg | LCH78 | Flyforum | 2 | 18-11-2005 05:49 |