![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei
Ifm. to flyvninger med SAS hvor jeg og noen til ved overbooking av flight ble forespurt om å stå over til neste/flight - velge alternativ reiserute, så har jeg fått utstedt travel vouchers som kompensasjon for "bryderiet". I så måte har jeg et spørsmål. Jeg har lest litt på vilkårene for bruk, men finner ikke ut av følgende: Må utstedte travel vouchers utelukkende brukes til reise(r) for den disse er utstedt til, eller er disse å betrakte som omløpsmidler (som kontanter) slik at man også kan betale for andre reisende med disse voucherne? Tenker da f.eks hvis jeg skal reise med familie eller venner - kan jeg da også betale disses flybilletter med voucher(ne)? Takknemlig for de som har erfaringer med dette og kan svare ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kikkede på en scannet kopi af en gammel voucher fra 2007.
Her står der: " The holder of the voucher can also use it to pay for SAS Services to third parties". Dvs , du kan bruge den til også at betale for andres rejser udover din egen. Men, om du frit kan sælge og handle med den tør jeg ikke svare på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Du kan også cashe de inn til 50% av pålydene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kjøpte noen sånne av en kompis for noen år siden, det var ikke noe problem å få brukt dem i alle fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Hei!
Det er ikke alltid like lett å finne ting, så dermed tenkte jeg å opprette en tråd for SAS (Gift) Voucher slik at det blir enkelt å søke på i fremtiden for andre. Videre, så var det ikke særlig god informasjon hverken på sas.no eller via Googles forslag. Følgende spørsmål kom jeg på etter at det blir klart at jeg kan velge å få 1200 euro i vouchers (eller 600 euro cash): 1) Kan man virkelig kun bestille via telefon? 2) Er det mulig å kjøpe fullpris C billett? 3) Hvis det koster mer enn det man har, kan man da betale cash for det resterende? 4) Hvilket format får man 1200 euro, 12 x 100euro eller 2 x 600 euro for eksempel? 5) Får man vanlig EB-poeng opptjening? 6) Vedr. gyldighet så må voucher benyttes innen et år, men kan reisen være etter datoen? Eksempelvis så er gyldigheten frem til 1. november 2015, men turen desember 2015. Er det ok? 7) Kan jeg bruke voucher på andre, eksempelvis kompis? 8) Fungerer det på annet enn SK-metal? Følge svar fant jeg: 1) Det virker som at man kun kan bestille via telefon (basert på FAQ på sas.no) 8) Kun SK-metal, ingenting på noe annet utenfor SAS Group (dermed vanskelig å få gjennomgående billett til destinasjon i Canada siden SAS ikke flyr dit). Takk til deg som kan besvare punktene 2-7, eventuelt andre spørsmål som andre har ![]() petter380 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man kan dessverre kun bestille på telefon og voucherene må sendes inn med rekomandert post eller leveres sas direkte. Sjekkene var på 300 Euro pr stk (1200 i hvert hefte). Du kan fint bruke de på andre enn deg selv. Du kan betale kontant med det du mangler. Vi valgte å bruke mindre voucher for å unngå at vi "tapte" penger. Hvis ikke du ikke får brukt gavesjekkene innen et år får du tilbake halve verdien, slik at du taper uansett ikke noe på å velge voucher. Dette var det jeg hadde av svar, håper det hjelper noe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En voucher kan kun brukes på SAS-metall (det står vel også på den). Når det gjelder type billett og hva den kan brukes til så se på den som en "tilgodelapp" eller "penger kun gyldig på SAS". Bonusopptjening, rettigheter m.v. er uavhengig av betalingsmiddel.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis man bruker en 300 EUR voucher til å betale en tur/retur i SAS Plus, for så å kansellere reisen - hva skjer da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Og denne er viktigst for undertegnende, og jeg håper noen kan svare på den: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så vidt jeg husker så er det "må benyttes" som er nøkkelen her (les: brukt som betaling innen dato), på samme måte som med EB-poeng.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Du bruker det som "betalingsmiddel" for helt ordinære bestillinger. Gyldigheten gjelder kun når du betaler - reisen kan gjennomføres når som helst. SAS sine vouchere har fire kuponger, hvorav hver er på 1/4-del av total voucher verdi. Ved en del stasjoner som ikke gjøres av SGH så får du en annen type voucher som ikke har kuponger og hvor bare totalverdi er oppført. Bortsett fra det så er de i praksis det samme.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Drar opp denne istedet for og lage ny tråd:
Noen som har lykkes å betale for å kjøpe poeng på tlf med en voucher? (kommer ikke opp som betalingsvalg på nettsiden) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål vedr bruk av av electronic travel certificate UA? | joamykle | Reiseforum | 8 | 08-10-2015 10:42 |
Vindere ved Danish Travel Award | FlyHi | Flyforum | 4 | 07-10-2010 23:31 |
A300 og bruk av flaps ved t/o | Blubird | Flyforum | 10 | 16-10-2007 22:20 |
Oppgradering ved bruk av bonuspoeng? | TOS | Flyforum | 13 | 04-01-2007 15:43 |